Leta 2024 je pet avtomobilov, ki prihajajo iz Kitajske, Nemčije in Japonske postavilo standard, kar zadeva varnost vozil v posameznih razredih. Med najboljšimi v razredu so bili škoda superb in volkswagen passat (skupna ocena, saj gre za bližnja sorodnika) , mazda CX-80 in zeekr X. Najbolj varno vozilo med vsemi testiranimi v letu 2024 je bilo mercedes-benz razreda E.
Dr. Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, je ob tem povedal: "Zmagovalec Euro NCAP v letu 2024 je mercedes-benz razred E. Razred E, vozilo executive, je doseglo najboljšo skupno oceno, v kateri tehtamo povprečje štirih varnostnih kategorij, ki jih ocenjujejo strokovnjaki Euro NCAP: to je zaščita odraslih potnikov, zaščita otrok, zaščita ranljivih udeležencev v prometu in delovanje varnostnih asistenčnih tehnologij."
V letu 2024 so prevladovali majhni SUV-ji. Od skupno 44 vozil, ki so jih testirali pri Euro NCAP, je bilo kar 20 malih SUV-jev oziroma križancev. Pri Euro NCAP poudarjajo, da to kaže, po katerih avtomobilih kupci največ povprašujejo in jih tudi kupujejo. Kot smo ugotovili v Žurnal24, je bilo lani pri nas vsako četrto prodano vozilo prav iz segmenta kompaktnih SUV-jev.
Pri Euro NCAP so zapisali, da je imela avtomobilska industrija zahtevno leto 2024, ki so ga zaznamovali šibko zaupanje potrošnikov in težke gospodarske razmere. Glede na te težave se Euro NCAP zdi še posebej spodbudno, da proizvajalci avtomobilov še naprej dajejo velik poudarek varnostnim inovacijam in opremljanju avtomobilov z najnovejšimi varnostnimi sistemi. Pri Euro NCAP so prepričani, da to pri razvoju in izdelavi vozil trdno postavlja varnost potrošnikov v ospredje.
Velik uspeh za Kitajce
Kar zadeva varnost je bil lani vodilni v razredu malih SUV-jev kitajski zeekr X. Za petami pa so mu bili nekateri novi udeleženci na avtomobilskem trgu deepal S07, porsche macan, cupra tavascan, MG HS, toyota C-HR, volvo EX30 in xpreng G6. Zeekr X je prejel tudi nagrado Best in Class za najvarnejši čisti električni avtomobil leta 2024.
Drug pomemben razred leta 2024 so bili veliki SUV-ji. Euro NCAP je v tej kategoriji testiral šest vozil. Mazda CX-80 je bila razglašena za najboljšo v razredu za leto 2024 in na koncu sicer tesno premagala audija Q6 e-tron.
V razredu velikih družinskih avtomobilov sta najboljša rezultata dosegla volkswagen passat in tesni sorodnik škoda superb. Vozili, izdelani na isti platformi, ki sta del skupine Volkswagen, sta glede varnosti povsem enakovredni in najboljši v svojem razredu.
Kitajski proizvajalci avtomobilov so s prvim električnim pick-upom, ki ga je v Evropi testiral Euro NCAP, dosegli še en velik uspeh. Maxus eTERRON 9, poltovornjak s petimi sedeži in štirimi vrati, je prejel visoke ocene v vseh štirih testiranih varnostnih kategorijah.
Leta 2024 ni bilo kandidatov za nagrado najboljšega v razredu v razredu majhnih družinskih avtomobilov, saj so vozila z najboljšim rezultatom dosegla rezultat rdečega dela karoserije pri testiranju varnosti, zaradi česar niso bila primerna.
Zanimivo, za leto 2024 v kategoriji Best in Class za mala družinska vozila ni bilo zmagovalca, saj prav nobeden od testiranih avtomobilov ni zadovoljil standardov, ki jih postavlja Euro NCAP.
Pri hudi prometni nesreči ti ne pomaga pomaga dober avto ampak sreča, zato je kretenizem za avto dati enormno količino …
Samo 92% za pasivno varnost?! Da jih ni nič sram?!