Imam vrhunske pnevmatike, zakaj nisem zadovoljen?

Foto: Continental Adria
Foto: Continental Adria
Izbiri pravih pnevmatik veliko voznikov ne posveti dovolj pozornosti. Pa bi morali, saj lahko napačna obutev avtomobila, poleg večjih stroškov in slabših voznih lastnosti, vpliva tudi na varnost. Ključno je, da se pred nakupom vprašate, kakšen tip voznika ste in kaj od svojega avtomobila pričakujete. Šele, ko si na vprašanji odgovorite, je čas, da se odpravite po nakupih.
Oglej si celoten članek

Popolna pnevmatika, ki bi odgovarjala vsem, preprosto ne obstaja. Pa ne govorimo le o dimenzijah, ampak o vseh drugih lastnostih. Še posebej pomembno je namreč tisto, česar s prostim očesom ne moremo videti. Gumena zmes je tista, ki določa kako se bo pnevmatika obnašala pri različnih temperaturah in pogojih vožnje.

Potem je tu še notranja zgradba, zaradi katere na primer lahko terenci vozijo po ostrih skalah. Po drugi strani pa imajo ravno zato na običajni asfaltirani cesti občutno slabše vozne lastnosti in so bolj neudobni. Torej gre vedno za neke vrste kompromis, oziroma bolje rečeno iskanje najboljše kombinacije za vaše potrebe. Želite pnevmatiko z odličnim oprijemom na suhi ali mokri podlagi? Takšno s čim manjšim kotalnim uporom ali z dolgo življenjsko dobo? Tiho in udobno? 

Najdražja ni nujno tudi najboljša

Za marsikoga zagotovo je, a ni nujno, da tudi za vas. Če vozite športni avtomobil z veliko močjo, potem je jasno, da morajo pnevmatike delovati na enako visoki ravni. Tu gre torej za najboljši možen oprijem, pa čeprav je zaradi tega manj udobja. Tiste kupce tovrstnih pnevmatik, ki jih v resnici sploh ne potrebujejo, pa najbolj zmoti hitra obraba. Marsikdo, ki je v želji kupiti najboljše naredil napako, je zaradi tega kasneje lahko razočaran, saj s pnevmatikami naredi relativno majhno številko prevoženih kilometrov, pa je globina profila že močno zmanjšana.

Seveda gre v tem primeru za mehkejšo zmes, ki sicer zagotovi boljši oprijem na cesti, a je obenem veliko bolj izpostavljena obrabi.Drug ekstrem so pnevmatike na terenskih vozilih, kjer gre zopet za vprašanje dejanske rabe vozila. Če poleg asfalta ne bo videl kaj več od makadamske poti do zidanice, potem je smiselno kupiti pnevmatike s podobnimi lastnostmi kot jih imajo tiste za običajna osebna vozila. A z njimi nikakor ne sme na resno brezpotje, saj lahko pride do trganja površinske plasti in drugih poškodb. 

Ne upoštevajte le zakona, ampak tudi lastni razum

Opozorilo se zdi odveč, a skoraj neverjetno je, koliko ljudi še vedno pozimi vozi na izrabljenih letnih pnevmatikah in poleti na zimskih. Čeprav z globino profila in verigami v prtljažniku zadostijo zahtevam zakona, so na cesti potencialno nevarni. Test, ki so ga nedavno izvedli pri proizvajalcu pnevmatik Continentalu, lepo kaže kakšne razlike so med zimskimi in letnimi pnevmatikami v zimskih pogojih vožnje.

Preizkus zaviranja na snegu pri hitrosti 50 km/h je avtomobil na zimskih pnevmatikah opravil v 31 metrih, medtem ko je enak avtomobil na letnih gumah za zaustavitev potreboval natanko dvakrat toliko (62 m). Samo predstavljajte si torej situacijo, ko na cesto nepričakovano stopi pešec, vi pa morate zavirati. Če se vozite na kakovostnih zimskih pnevmatikah, boste nezgodo lahko preprečili, na letnih pa morda ne.

Nove proti obrabljenim

Drug test, ki so ga izvedli, je zadeval le zimske pnevmatike, a z različnimi stopnjami obrabe. Poleg novih z 8 milimetri profila, so na avtomobile namestili še rabljene pnevmatike s 4 in 1,6 milimetra profila. Avtomobili so na snegu zavirali pri hitrosti 80 km/h, razlike pa so bile zopet zelo velike. Na novih pnevmatikah se je avtomobil ustavil po 67 metrih, na tistih, ki so le še komaj zadostile zakonskim zahtevam pa je za enak manever potreboval kar 20,5 metra več. Pnevmatike s 4 mm profila so za enako delo potrebovale 7,6 metra več kot nove.

Ker večino zime vseeno ne vozimo po snegu, ampak se večkrat zgodi, da je cesta mokra, je zanimiv tudi preizkus zimskih pnevmatik na mokri podlagi. V tem primeru so bili avtomobil obuti v nove (8 mm) in rabljene (3 mm ter 1,6 mm) pnevmatike. Ustavljanje pri hitrosti 80 km/h je avtomobil z novimi opravil v 42,5 metra.

Tisti na pnevmatikah z le 3 mm profila je potreboval 9,3 metra dlje in je na točki, kjer se je avtomobil z novimi gumami že zaustavil, še vedno potoval s hitrostjo 34 km/h. Najslabše se je tudi v tem primeru odrezal avtomobil na pnevmatikah s profilom 1,6 mm in je za zaustavitev potreboval dobrih 18 metrov dlje, na mestu ustavljenega avtomobila z novimi pnevmatikami pa je potoval s hitrostjo 44 km/h. Podani rezultati so sami po sebi zelo zgovorni, zato nadaljnja interpretacija prav gotovo ni potrebna. 

 dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 20:37 26. November 2016.

    Nokkian je ena najboljsih gum na svetu in je seveda se posebej narejena za Skandinavijo proizvajalci pa so Finci. Te …

  • 15:57 24. November 2016.

    Žurnalček tu si brcnil v temo ,ker mam prav take gume ki na testih sicer so omenjene a jih niso …

  • 08:17 24. November 2016.

    Zato pa je potrebno pogledati več testov, ki so med seboj neodvisni. Takrat lahko dobiš dokaj realno oceno. Pa tudi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.