Proizvajalci igrač od nekdaj stremijo k temu, da bi izdelali igračo, ki se je otrok ne bi nikdar naveličal. Kljub trudu jim to nikakor ne uspe. Povsem drugačna zgodba je pri odraslih ''otrocih''. Za motoristično populacijo obstaja ''igrača'', ki se je zlahka ne boste naveličali. Sliši na ime dorsoduro 750 factory ter prihaja iz Aprillie.
Že na prvi pogled je videti, da motor ''gleda'' navihano, morda celo nastopaško. V razredu Supermoto motociklov je dorsoduro pravi atlet z ''nabildanim telesom'', ki je odet v veliko karbona. Z izjemo maske spredaj ter pokrova, ki pokriva del zadka ter dve izpušni cevi, ni sledu o plastiki. Povsod samo karbon in še enkrat karbon – vrhunsko! Skupek karbona skupaj z detajli, ki dajejo motorju poseben pečat, je posledica tovarniške izpeljanke factory. Poleg karbona so izboljšane tudi komponente vzmetenja, spredaj obrnjena teleskopa znamke Sachs s premerom 43 mm in gibom 160 mm, ki ponujata nastavitev prednapetosti in dušenja pri povratnem gibu. Zadaj je vpet hidravlični blažilnik s 150 mm giba, ki je prav tako nastavljiv. Vzmetenje je odlično in doraslo zmogljivostim motocikla. Nadgradnjo je doživel tudi zavorni sistem, ki v izpeljanki factory ponuja štiribatne radialno vpete zavorne čeljusti znamke Brembo. Podajanje zavorne moči poteka zanesljivo ter dovolj lahkotno, da omogoča uporabo samo dveh prstov.
Lahkoten in vodljiv
Vožnja je izjemno lahkotna in udobna. Položaj za krmilom je glede na namembnost motocikla primerno pokončen. Precej udobno se je mogoče peljati tudi v dvoje, hkrati pa ni utrujajoč na daljši poti. Sprijazniti se je treba le z ogromno vetra nad 130 km/h. Vendar bomo zaradi egoizma malokdaj popeljali boljšo polovico na zadnjem sedežu. Motocikel je namreč tako izjemno igriv, vodljiv ter hkrati zmogljiv, da kar kliče po zaprtih ovinkih, grobem asfaltu ter igrivem terenu, kjer je potreben tudi kakšen manjši skok preko ovire. Vožnja po zadnjem kolesu bo pravi užitek.
Zmogljiv agregat in odličen zvok
Agregat ponuja 67,6 kW (92 KM) pri 8.750 vrtljajih na minuto. Največji navor pa znaša 82 Nm pri 4.500 vrtljajih na minuto. Moč podaja zvezno in suvereno, na trenutke je moči po občutku celo več, kot pa govorijo številke na papirju. Zvok, ki ga proizvedeta dve ločeni izpušni cevi pod sedežem, je prava poezija in kar kliče k priganjanju. Klub izredno dobrim zmogljivostim je poraba goriva precej skromna. Na testu je kljub izjemno dinamični vožnji zahteval le 5,2 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. To je nekaj, kar do zdaj ni bilo v domeni italijanskih motociklov, in je pohvalno.
Igrača
Dorsoduro factory je resnično ena sama velika igrača, ki vam prinese ogromno veselja. Hkrati je tudi tehnično precej izpopolnjen motocikel. Ponuja tri različne nastavitve elektronike motorja, in sicer Sport, Touring in Rain. Večino časa boste verjetno vozili v načinu Sport, Rain pa je praktično neuporaben, saj kljub zmanjšani moči zadnje kolo na spolzkem cestišču še vedno lahko zdrsne. Kontrolirano drsenje skozi ovinke z gladkim asfaltom bo pričaralo nasmeh na obraz vsem adrenalina željnim, ki znajo krotiti skoraj 100 konjičev pod zadnjo platjo. Glede na celoten paket opreme, zmogljivosti in videz motocikla je cena 9.890 evrov več kot primerna. Glede na veselje, ki vam ga zna pričarati, lahko rečemo, da je verjetno eden boljših možnih nakupov za potešitev ''otroške'' razigranosti.
Podatki o motorju: (Aprilia Dorsoduro Factory)
Motor: štiritakni, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva, 4 ventili na valj, tri različne nastavitve elektronike, 750 cm3
Vrsta: dvovaljni V90°
Moč: 67,3 kW (92 KM)/pri 8.750 vrtljajih na minuto
Navor: 82 Nm/ pri 4.500 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 5,2 litra/100 km
Zmogljivosti: 200 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 2,210 x 905 x 1,185
Teža: 185 (206) kg
Cena: 9.890 EUR