“Res je, da imajo športna terenska vozila večji izpust ogljikovega dioksida kot kak star renault clio, vendar ta bolj vpliva na klimatsko sliko kot neposredno na zdravje ljudi,” je za Žurnal24 pojasnil Marjan Lep, predstojnik Katedre za prometno tehniko in varnost v prometu na Fakulteti za gradbeništvo Univerze v Mariboru.
Prejšnji teden smo poročali, da se bo z oktobrom v del Maribora na levem bregu Drave prepovedano pripeljati z avtomobilom, ki je star več kot 15 let. Občina želi s pilotsko okoljsko cono med oktobrom in aprilom zmanjšati onesnaženost zraka v mestu. Izjeme, ki se bodo s starimi avtomobili lahko vozile na tem območju, so prebivalci s stalnim prebivališčem v omenjeni coni, javni potniški promet in določena gospodarska vozila.
Pet drugih plinov
Ker je bilo v teh dneh slišati kar nekaj kritik na račun te odločitve predvsem zaradi omejitve glede na starost avtomobila in ne na izpust ogljikovega dioksida, nam je Lep, ki je s svojo ekipo pripravljal raziskavo za ta pilotski projekt, povedal, da so v študiji upoštevali pet drugih plinov pri izpustu, ki so zdravju škodljivi. “Pričakovali smo razburjenje občanov, vendar je nekje treba začeti. Okoljevarstveniki menijo, da so ukrepi še premili,” je dodal Lep.
Kupujejo 12 naprednih
Bralci so opozorili na mariborske avtobuse, ki so eni izmed večjih onesnaževalcev zraka v mestnem prometu. “Strinjam se z občani. Problema se zavedamo in v rebalansu proračuna so že predvidena sredstva za nakup 12 novih naprednih avtobusov,” je za Žurnal24 pojasnil Ivan Hajnšek, direktor Marproma. Obljubil je, da bi lahko novi avtobusi v mestu vozili že marca prihodnje leto. Za nakup bo na voljo 1,4 milijona evrov. Zagotavlja, da bodo na proge skozi okoljsko cono premestili najnovejše avtobuse, ki jih imajo trenutno v obratovanju.
“Res je, da imajo športna terenska vozila večji izpust ogljikovega dioksida kot kak star renault clio, vendar ta bolj vpliva …