Dvig standardov, ki jih je za letos uvedel Euro NCAP, je že obrodil sadove. Prav vsi štirje avtomobili, ki so jih preizkusili na drugem letošnjem testiranju, so zadovoljili višje standarde v kategoriji varnost pešcev, kjer morajo letos za najvišjo oceno doseči 60 odstotkov skupne ocene in ne več 40, kot je bila to praksa lani.
Serija 3 misli na pešce
V omenjeni kategoriji se je najbolje odrezal novi BMW serije 3, ki je prejel 78 odstotkov celotne ocene za varnost pešcev, kar je odličen rezultat za avtomobil, ki nima aktivnega pokrova motorja, ki se ob trku nekoliko privzdigne in zmanjša udarec. Peugeot 208 je z 61 odstotki le za las ujel odlično oceno. Mazda CX-5 je zbrala 64 odstotkov, hyundai i30 pa 67 odstotkov točk v kategoriji varnost pešcev.
Udarec z boka najbolje prenesel CX-5
Pri Euro NCAP vse pogosteje nagrajujejo tudi varnostno tehnologijo. BMW serije 3 in mazda CX-5 sta bila nagrajena za sistem zaviranja v sili (AEBs), ki neodvisno od voznika sam ob pomoči radarskih senzorjev, kamere in laserskih merilnikov opozori voznika ali samodejno zavira v kritični situaciji. Generalni sekretar pri Euro NCAP Michiel van Ratingen je dejal, da bi, če bi imeli vsi avtomobili vgrajen sistem AEBs, preprečili številne prometne nesreče in s tem smrtne žrtve ali hude poškodbe udeležencev nesreč.
Tehnologija rešuje življenja
Pri Euro NCAP bodo storili še korak naprej k prizadevanju v varnosti in 13. junija predstavili naslednjo fazo razvoja varnosti. Za zdaj so predstavili sistem Pre Sense plus, ki ga kot opcijo v novem A6 ponuja Audi. Tehnologija deluje ob pomoči dveh radarjev, ki zaznavata počasnejša vozila, na katera bi voznik lahko naletel, če se ne bi uspel ustrezno odzvati.