Hyundaijev beli labod

Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW
Hyundai je za razliko od konkurence najprej ponudil karavansko izvedenko modela i40, s katerim želijo zapluti tudi v poslovne vode. Po prvem testu hvalimo ogromen prtljažnik, ki je med najbolj uporabnimi v razredu, obliko, manj pa lego na cesti.
Oglej si celoten članek

Hyundai, ki je bil še pred dvema desetletjema grdi raček na avtomobilistični sceni, se je s predstavitvijo karavanskega i40 prelevil v lepega laboda. Nad obliko modela i40 CW, ki mu bo kmalu sledila tudi limuzina, se je težko zmrdovati, saj gre po našem mnenju in odzivu ljudi za enega najlepših predstavnikov svojega razreda.

Čeprav sledi oblikovalskim smernicam manjših modelov, pa v zahtevnem D-segmentu vozil, v katerem v Evropi vladajo volkswagen passat, opel insignia in ford mondeo, prinaša svežino, ki bo eden od adutov v očeh kupcev. Izviren in dinamičen videz spredaj začenja šestkotna maska, ki je umeščena ob markantnih žarometih z valovitimi LED-svetili, ki je za doplačilo 680 evrov podprta z elektronskim upravljanjem in tehnologijo ksenon. Slednje testnik ni imel, prav to pa smo z varnostnega stališča pogrešali med vožnjo ponoči. K eleganci in dinamiki dodatno pripomore izrazita bočna linija in skladen zadek s položnimi petimi vrati in velikimi žarometi, ki ob strešnem spojlerju zadovolji tudi tiste, ki prisegajo na športne linije.

V notranjosti futurizem
Potovalni prostor je razgiban, modernost pa rahlo meji že na futurizem, ki ni vedno všeč evropskim voznikom. Korejski pristop je viden v (pre)nizko postavljeni armaturni plošči, nekoliko zapostavljeno deluje tudi grafika, dobro bi bilo, da bi lahko izbrali tudi kakšno drugo barvo osvetlitve kot le modro. Nekatera stikala na sredinski konzoli so preveč usmerjena od voznika. Gledano s stališča poslovne uporabe hyundai i40 pušča nekaj rezerve v primerjavi z nemško konkurenco pri uporabi materialov, a je kakovost obdelave zelo dobra. Gledano z družinskega stališča avtomobil ni dolgočasen, prostora za potnike pa je ob 4,7 metra dolžine in medosni razdalji vozila 2,77 metra v notranjosti na pretek. Še posebej veliko ga je za noge potnikov na zadnji klopi, kjer se lahko spreminja naklon sedenja. Dovolj je tudi odlagalnih površin.

Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Izrazit adut vozila je velik in uporaben prtljažni prostor, ki z enostavnim podiranjem zadnjih z ravnim dnom v osnovi meri 553 litrov, z zlaganjem deljive zadnje klopi pa ga je mogoče povečati na največ 1719 litrov prostornine. To je več kot pri karavanski insignii (500/1530), laguni (510/1595), mazdi6 (520/1750), a manj kot pri passatu (605/1730).

Dober volan, manj lega na cesti
Vožnja v mestu je zahvaljujoč odličnemu hidravličnemu volanu lahka, nad vodljivostjo progresivnega volana, ki ponuja vse potrebne informacije izpod koles, se ne bodo pritoževale niti voznice. Volan je pametno posut s stikali, vožnja pa zaradi tega prijetna in bolj varna. Serijsko so na voljo tudi parkirni senzorji spredaj in zadaj, voznik pa si pri parkiranju lahko pomaga tudi s kamero na zadku in prikazovanjem slike v vzvratnem ogledalu.

Hyundai i40 je bil opremljen z 1,7-litrskim štirivaljnim dizelskim agregatom s 85 kilovati moči (115 kM) in dobro odmerjenim ter natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki mu bodo všeč avtoceste. Največja moč se doseže pri 4.000 vrtljajih v minuti, pospešek pa je 12,9 sekunde. Če niste umirjen voznik, je pametno pretehtati, ali se res ne splača dodati 1.100 evrov za zmogljivejšo HP različico 1,7-litrskega agregata s 100 kilovati moči (136 KM). Motor odlikuje kultivirano delovanje, dobro pa sodeluje tudi z menjalnikom. Pospeševanje ni med aduti, je pa zato vožnja po avtocesti uglajena in mirna, če ga le ne preganjate do onemoglosti. Manj suveren je v ovinkih, saj je podvozje odmerjeno bolj za avtoceste kot za vijuganje. ESP je zelo nevtralen in voznika brez potrebe ne zmoti.

Pri Hyundaiju se hvalijo tudi s porabo. Avtomobil sicer ni požrešen, a se tovarniško predpisani kombinirani porabi (4,3-5,0 litra) nismo uspeli približati. V kombinaciji vožnje avtocesta-mesto-regionalne ceste smo s pomočjo računalnika izmerili porabo šest litrov in pol dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Foto: Andrej Leban Hyundai i40 CW Paket style ponuja veliko, ne pa tudi vseh bonbončkov, kot so gretje in prezračevanje prednjih sedežev, usnje na sedežih, gretje volana, sistem za preprečitev nenamerne menjave voznega pasu in sistem aktivne pomoči pri bočnem parkiranju. Vsaj za poslovno rabo bo treba izbrati najvišji paket opreme ali pa dokupiti poslovni paket s seznama dodatne opreme. Hyundai zaradi izboljšav izdelkov, ki stopajo v korak z ugledno konkurenco, od nje ni več bistveno cenejši. To dokazuje cena za 1,7-litrski dizelski agregat z opremo style, ki je 25.090 evrov, business paketa pa jo podražita od 1.500 do 3.800 evrov.

Podatki o vozilu: (Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Style)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 2.685 ccm
Najvišja moč: 85 kW (116 KM) pri 4.000 vrt./min
Najvišji navor: 260 Nm pri 1.250 – 2.750 vrt./min
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 113 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, pospešek 12,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (V x Š x D) (v mm): 4.770 x 1.815 x 1.470, medosna razdalja: 2.770
Prtljažnik: 553–1.719 litrov
Cena: 25.090 EUR (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.