Hyundai i30 bolj odkrito, kot kadarkoli v boj z golfom

Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30 Foto: Saša Despot Hyundai i30
I30 je najpomembnejši Hyundaijev model za Evropo in Slovenijo. Korejci, ki radi poudarjajo, da so njihovi modeli zasnovani in izdelani v Evropi, za evropejce, nameravajo v Evropi do leta 2018 prodati že milijon avtomobilov. Tudi po zaslugi vgrajene tehnologije in voznih lastnostih, s katerimi so ujeli tekmece, po novem pa tudi zaradi brezčasne oblike, ki so jo nadeli 3. generaciji hyundaia i30.
Oglej si celoten članek

Brezčasna oblika, tako so pri Hyundaiu poimenovali oblikovalske spremembe na zunanjosti, je značilna za golfa, ki iz generacije v generacijo doživlja oblikovno evolucijo, kar pomeni, da nikoli ni pravzaprav zastarel.

To je cilj Hyundaia, ki ima v svojih vrstah oblikovalskega guruja Petra Schreyerja, ki prav gotovo ve, kako se streže stvarem. Zdaj, ko imajo bolj resno obliko, ki so ji Evropejci v C kompaktnem razredu kombilimuzin in karavanov zelo naklonjeni, kopico novih tehnologij, ki jih ponuja i30 in tudi bogatejšo paleto motorjev, tudi s turbo polnilniki, odkrito ciljajo na sam vrh razreda.

Hyundai je prvo generacijo i30 ponudil sredi leta 2007, druga je sledila leta 2012, po petletnem ciklu je k nam zapeljal najnovejši i30 3. generacije. Razvit v Rüsselsheimu v Nemčiji in izdelan v tovarni Nosovice na Češkem je to popolnoma evropski izdelek.

Spojler na zadku vedno v črni barvi

V primerjavi s prejšnjo generacijo je oblikovno veliko bolj zadržan, prinaša pa veliko novosti v obliko, ki ima čistejše linije. Ena linija poteka od prednjih žarometov led do zadnjih žarometov prav tako v led tehnologiji. Med drugim ima 4,34 metra dolgi i30 novo obliko "kaskadne" maske, ki jo bodo povzeli vsi hyundaiji. Posebnost je spojler na zadku, ki je vedno v črni barvi. Čeprav je postavljen na obstoječo platformo, je bila ta konkretno prenovljena. Spredaj ima podvozje tipa mcpherson, zadaj pa standardno večvodilno premo, kar je porok za zelo dobro vodljivost in udobje na cesti.

Foto: Saša Despot Hyundai i30

Poslovili so se od LCD zaslončkov

Potovalna kabina je povsem nova. Izbrali so horizontalno postavitev. Poslovili so se od LCD zaslončkov. Sedaj je standarden samostoječi zaslonom na dotik na vrhu armaturne plošče, ki v osnovi meri 5 palcev, lahko pa je tudi 8-palčni. Pri Hyundaiu poudarjajo prečiščenost, gumbov je manj, in izboljšano kakovost izdelav ter uporabljenih materialov v primerjavi s predhodnikom. Prostornost naj bi bila merilo ostalim, v prtljažniku je zajetnih 395 litrov prostora, kar je 15 litrov več od golfa, ni pa sicer največ v razredu. Ponuja tudi dvojno dno in odprtino za smuči. S podiranjem sedežev prostor narase na 1.301 liter.

I30 obljublja odzivnost ekrana primerljivo s pametnimi telefoni (novi procesor omogoča za 30 odstotkov boljšo odzivnost), multimedija pozna vse moderne protokole povezljivosti (Android Auto, CarPlay), brezstično polnjenje telefonov in TomTomovo navigacijo s stanjem prometa v realnem času.

Foto: Saša Despot Hyundai i30

Samodejno zaviranje serijsko

Poseben poudarek so namenili sistemom za pomoč vozniku. Tako je sitem, ki ob vozilih zaznava tudi pešce in kolesarje in tudi sam zavira, serijski pri vseh modelih. Na seznamu asistenčnih sistemov so še sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, napredni pametni tempomat (deluje pri hitrostih nad 10 km/h), ki sam prilagaja varnostno razdaljo vozilom spredaj, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, sistem za samodejno zasenčenje žarometov in sistem za prepoznavo prometnih znakov.

Hyundai postali dinamični avtomobili

Tudi volanski mehanizem je hitrejši in bolj neposreden, zavore pa zmogljivejše, naštevajo pri Hyundaiu primerjave s prejšnjim modelom ter zagotavljajo precej višjo stopnjo agilnosti in zadovoljstva med dinamično vožnjo. Zatesnjenost naj bi bila bistveno izboljšana.

Na začetku je i30 na razpolago s tremi bencinskimi motorji: povsem nov je 1,4-litrski T-GDI agregat s 103 kW (140 KM), pod njim pa je trivaljni 1,0 T-GDI z 88 kW (120 KM). Vstopni motor je atmosferski 1,4 s 73 kW (100 KM).

Dizel je le tak s prostornino 1,6-litra, ki pa je na voljo v treh kombinacijah moči: 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) in 98 kW (133 KM). Poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika je na voljo tudi tudi sedemstopenjski robotiziran dvosklopčni menjalnik. 

Foto: Hyundai Hyundai i30 tourer

Prihaja črka N

Petvratna kombilimuzina je zgolj prva karoserijska izvedenka nove generacije modela i30. Na slovenskem avtomobilskem salonu bo prvič predstavljena karavanska različica, ki na slovenski trg prihaja v drugi polovici leta, prav tako v drugi polovici leta bo predstavljen i30 z oznako N, ki označuje športne izvedenke Hyundaijevih vozil, v začetku leta prihaja še fastback izvedenka.

Kaj pa cene?

Cene za petvratno kombilimuzino se z vključenih 2.000 evrov popusta začnejo pri 13.990 evrih za vstopni atmosferski bencinski model, turbo trivaljnik je tisočaka dražji, najzmogljivejši prisilno polnjeni bencinski štirivaljnik s popustom stane vsaj 17.390 evrov. Vstopni dizelski model je prav tako s popustom vrednoten na vsaj 16.890 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.