Medtem ko drugi bežijo, je Hyundai Slovencem ponudil povsem nov model med najmanjšimi avtomobili.
Model i10 je Slovencem dobro znan. Zadnjih 12 let gradi na zapuščini prejšnjega modela atosa. A če so bili pred desetletjem ali dvema majhni avti tudi pri Slovencih zelo popularni, so se vmes okusi zelo spremenili. Pa ne le pri nas, izven velikih mest kupci vse redkeje posegajo po razredu A, kamor sodijo denimo fiat panda, VW up, škoda citigo, toyota aygo, citroën C1, kia picanto, ford ka+ …
Razlogov je veliko, dejstvo je, da so se ti avti zaradi obvezne tehnologije v zadnjih letih precej podražili, zaslužki so majhni. Kar nekaj proizvajalcev se je zato odločilo ta segment povsem zapustiti ali pa vztrajajo s prodajo za današnje čase že res ostarelih modelov. Drugi jim skušajo novo življenje vdahniti z baterijskimi verzijami obstoječih modelov.
Hyundai se ni odločil niti za en niti za drug korak. Model i10 je popolnoma nov tako zunaj kot znotraj, z vsemi modernimi pripomočki in povezljivostjo po meri dinamičnega človeka. In vztraja pri klasičnem pogonu.
Pri proizvajalcu poudarjajo, da so ga zasnovali in oblikovali v Evropi, tudi izdelujejo ga skoraj na evropskih tleh, oziroma v svoji turški tovarni. Je nekoliko večji od predhodnika, a nižji in širši, ohranil je petero vrat. Prej izjema kot pravilo v razredu je tudi možnost, da kupec doplača za peti sedež. No, pravzaprav za peti varnostni pas, saj sedežna klop ostane enaka.
Oblikovno i10 ni noben dolgočasnež. Dinamične linije dopolnjujejo različne modne barve in opcija dveh različnih barv strehe - črne in rdeče. Zunaj in znotraj naletimo na različne detajle iz "čebeljega satovja", recimo pri sprednji maski, ki jo dopolnjujejo ločene dnevne LED luči.
Notranjost se zdi prečiščena, korejska znamka se očitno trudi oblikovati avte, ki bodo všečni tudi še po letih uporabe. Na sredini ima avto od druge opreme naprej osempalčni dotik, ki naj bi bil ta hip največji v svojem razredu. Ker to seveda ne pomeni še nič, so dodali vmesnik, ki omogoča polno povezljivost avta s telefoni (Android Auto, Apple CarPlay), pa še polniti jih zna brezžično prek QI tehnologije. Predvidoma še letos naj bi bil tudi v i10 na voljo tudi Blue link vmesnik v slovenščini, kar pomeni, da bodo imeli lahko lastniki prek telefona na dlani vse bistvene informacije o stanju avta. Zelo primerno, ko ga je treba posoditi novopečenemu lastniku izpita.
Hyundai i10 je zelo dobro opremljen z raznimi asistenčnimi sistemi, med drugim se lahko pohvali ne le s sistemom za preprečevanje naleta, temveč tudi samodejnemu senčenju dolgih luči, pomočniku za ohranjanje voznega pasu, nadzorom nad zbranostjo voznika in prepoznavanjem prometnih znakov.
Dva motorja, cena od slabih 10 tisočakov
Avto poganjata lahko dva motorja, seveda bencinska. Oba imata petstopenjski ročni menjalnik, ki je lahko za doplačilo avtomatiziran. Trivaljni litrski motor ima 49 kW (67 KM), medtem ko ima močnejši 1,2-litrski štirivaljnik na razpolago 62 kW (84 KM). Seveda sta oba atmosfersko polnjena. Električne ali elektrificirane različice za zdaj pri Hyundaiju ne najavljajo.
Opremskih paketov je skupno štiri, možno jih je še dopolnjevati s posameznimi paketi za več udobja, asistence … Cena za najbolj oguljeno opremo in trivaljnik starta pri 9.970 evrih. Druga stopnje opreme, ki že ima velik zaslon, multifunkcijski volan, kamero in druge lastnosti, z močnejšim 1,2-litrskim motorjem stane od 11.490 evrov.
Do konca leta pa se bo pridružila še izvedba N-line z bolj športno nabritim zunanjim in notranjim videzom. Ta različica bo lahko imela tudi vgrajen hišni turbo litrski motor s 73 kW (100 KM). Kot zanimivost - mogoče je naročiti tudi posebno "eko" izvedbo vozila, ki ob pomoči komaj 14-palčnih platišč, štirimi sedeži in drugih modifikacij še zniža porabo.
Na leto naj bi po Sloveniji razposlali okoli 350 novih i10.
dezurni@zurnal24.si
Kia Picanto je v smislu oblike precej bolj atraktivna. Res ne razumem, zakaj so pri Hyundaiu še vedno v smislu …