Storitev prevoza z robotskimi taksiji se bo imenovala Verne, poimenovana po francoskem romanopiscu in pesniku Julesu Vernu, v Zagrebu pa bo na voljo leta 2026, so sporočili iz podjetja. Podjetje Rimac, ki ga je v garaži ustanovil Mate Rimac, po izdelavi električnega hiperavtomobila stavi na robotske taksije. V hrvaškem podjetju avtonomno tehnologijo razvijajo zadnjih sedem let, projekt pa močno podpira hrvaška država, zajetna sredstva pa so prišla tudi iz Evrope. Hrvaški mediji poročajo o 180 milijonih evrov evropskega denarja.
Zaradi zajetnih subvencij je bil Rimac deležen tako kritik v hrvaškem parlamentu, kot v medijih, saj o projektu robotskih taksijev do danes ni bilo znanega veliko. Hrvaški mediji mu tudi ob predstavitvi projekta očitajo, da kljub zajetnim finančnim sredstvom ni predstavil še ničesar, razen nedelujočega vozila.
Projekt pa tudi zamuja, saj bi morala biti storitev na voljo že prihodnje leto, zdaj pa se je zamaknila še za leto dni. Brez težav ni šlo niti na predstavitvi, na kateri je bil tudi hrvaški premier Andrej Plenković. Hrvaški mediji pišejo, da se samovozeče vozilo na predstavitvi pred državnim vrhom in povabljenci ni premaknilo, Mate Rimac pa je pojasnil, da je šlo za manjšo okvaro. Hrvaški Index celo navaja, da je v ozadju nekdo iz podjetja želel avto premikati z daljinskim upravljavcem. Premiera sicer ni uspela, vseeno pa Rimac zatrjuje, da je to prihodnost in da se bodo že v kratkem potniki z vozilom po Zagrebu prepeljali na krajših lokacijah.
Vozilo bo brez voznika, avto pa bodo uporabniki priklicali preko aplikacije. Robotaksi bo popolnoma električen in bo temeljil na avtonomni tehnologiji Mobileye, podjetja v lasti Intela, ki številnim proizvajalcem avtomobilov dobavlja avtonomno in napredno tehnologijo za pomoč voznikom. Vozilo je stopnje 4 in je popolnoma avtonomno, kar pomeni, da nima tradicionalnih krmilnih elementov, kot so volan in pedali. Izginili so tudi drugi znani elementi, kot so brisalci vetrobranskega stekla in stranska ogledala.
Vernovo prvo vozilo je videti radikalno drugačno od večine samovozečih avtomobilov, ki so danes na cesti. Robotaxi Verne je bolj eleganten in kompakten, z enostavnim vstopanjem v kabino. Znotraj je prostoren in razkošen. Preko aplikacije si bo možno personalizirati vzdušje v kabini, od barv do izbora glasbe.
Ta teden je sicer zaživela Googlova storitev robotaxi Waymo, ki je na voljo vsem v San Franciscu, ki jih zanima vožnja brez voznika. "Z več deset tisoč tedenskimi vožnjami naša storitev Waymo One zagotavlja varen, trajnosten in zanesljiv prevoz domačinom in obiskovalcem mesta," je zapisano v objavi na blogu. "Zdaj je na voljo vsakomur." Okoli 300.000 ljudi, več kot četrtina prebivalstva San Francisca, se je po podatkih podjetja prijavilo na čakalni seznam Waymo, odkar je bil odprt.
Odločitev za dvosed se zdi malo nenavadna, saj manj sedežev prinaša manjše prihodke. Toda glavni oblikovalec podjetja Verne Adriano Mudri navaja statistične podatke, ki razkrivajo, da v »9 od 10 vožnjah taksi uporabljata le ena, ali dve osebi. Zato so se odločili za kreiranje maksimalnega udobja.
Robotaksi bo najprej v majhnem obsegu na voljo na kratkih lokacijah po Zagrebu, za storitev pa naj bi se zelo zanimali tudi že v Manchestru v združenem Kraljestvu, v državah Bližnjega vzhoda pa tudi v Nemčiji, je poročala hrvaška nacionalna televizija.
Prej imenovan Project 3 Mobility , na novo preimenovan Verne, bosta vodila Rimacov prijatelj Marko Pejković kot izvršni direktor in Adriano Mudri, oblikovalec nevere, kot glavni oblikovalec robotaksija.
Naj se vsakdo vprasa, kaj je ustvaril Rimac in v tem casu cela koruptna slovenska banda! Kapo dol pred njim(kot …
Še en nateg hrvatov, ki pa jih bo drago stal.
Tupac hrvatinski pravi, da vozi boljše kot najboljši voznik. Malo morgen!