K lepim avtomobilom sodijo lepa dekleta, je nekako pregovor, toda to že zelo ni več edino.
"Na svetovnih avtomobilskih salonih (enako velja za aktualni avtosalon v Ljubljani) so razstavljavci pokazali, da podjetja oziroma razstavljavci „svoje“ hostese pred samo prireditvijo zelo dobro pripravijo in naučijo o osnovnih tehničnih karakteristikah ter novostih. Prepričan sem, da je tudi po šestnajstih letih, ko se je avtomobilski salon vrnil v Ljubljano, stanje enako oziroma še boljše," nam je v intervjuju povedal dolgoletni organizator avtosalonov pri nas Toni Laznik.
Prva naloga pred salonom - kako priti do hostes
Po pogovorih z avtomobilskimi uvozniki in zastopniki je bil prvi korak po tem, ko so se odločili za nastop na 24. avtomobilskem salonu Slovenije, da so se zapodili "v boj" za najbolj atraktivne hostese. Teh je na Gospodarskem razstavišču preko 100 in vse so oblečene po standardih določene avtomobilske znamke.
Pri Toyoti, na primer, so najeli modno oblikovalko, ki je hostesam oblikovala in izdelala oblačila v japonskem slogu, pri Fordu, kjer so v osredju športna vozila, kot je focus RS in mustang, so dekleta dobila visoke pete in oprijeta oblačila, ki spominjajo na tista, v katera so dekleta oblečena na stezi pred startom dirkalnikov F1, spet drugje so hostese bolj zadržane.
Tudi 860 evrov na dan
Manekenke, ki novinarjem, fotografom in drugim obiskovalcem pozirajo pred vozili v visokih petah, so dobro plačane, morda še bolje kot na modnih revijah. Plačilo je pogosto odvisno tudi od tega, koliko jezikov govorijo
Zanimivo je, da so se pred leti pri Wranglerju na domačem avtomobilskem salonu v Detroitu odločili, da razkrijejo, koliko so njihove hostese zaslužile za promoviranje njihovih vozil na avtomobilskem salonu. Na dan je hostesa prejela 860 evrov. Wall Street Journal je pisal, da dekleta, ki stojijo ob novih avtomobilih, ne smejo biti zgolj lepa, ampak morajo znati odgovoriti tudi na vprašanja obiskovalcev salona povezana z novimi produkti. Hedy Popson, ki zaposluje na stotine manekenk, je takrat za ameriški časopis dejala: "Isti trenutek, ko potencialni kupec zapusti razstavni prostor, se pogovor o tem, kaj ga je zanimalo o avtomobilu in kaj meni o avtomobilu, zabeleži. To je zelo pomemben podatek za proizvajalce vozil."
Prav zaradi stika s strankami so podjetja na avtomobilskih salonih podvojila število osebja, ki je prisotno na razstavnem prostoru večjih avtomobilskih salonov. Dekleta so vse bolje izobražena o poznavanju avtomobilov in znajo odgovoriti tudi na bolj zahtevna vprašanja, pa čeprav se zaradi včasih zelo izzivalnih oblačil to zdi drugače.
Prav oblačila so bila v zadnjih letih pereča tematika v povezavi z avtomobilskimi saloni. Nekateri avtomobilski saloni, na primer v Bruslju v Belgiji, so zapovedali kako morajo biti hostese oblečene, na Kitajskem pa so razmišljali celo o tem, da deklet ob avtomobilih sploh ne bi imeli.
No, v Ljubljani so in ni jih malo. V fotogaleriji poglejte, katere je v fotografski objektiv ujel naš fotograf.
Ja, no !<br />Pet stavkov in pol, se bodo pa ja naučile na pamet.<br />To bi znala še moja stara …