Slovenski ljubitelji Honde in tisti, ki pogledujejo proti ponudbi japonskega velikana, bi si le težko želeli boljši vstop v leto 2024. Slovensko predstavništvo Honde je začelo s prodajo povsem novega modela ZR-V, s katerim bodo zapolnili dosedanjo vrzel med manjšim HR-V in novim precej večjim CR-V. In že čez en teden pride uradno k nam prav novi CR-V, torej bo Honda v nekaj dneh imela toliko slovenskih premier, kot jih sicer pri znamki doživimo v razmiku nekaj let.
ZR-V je avto, ki bi ga Honda v segmentu C-SUV morda morala imeti že nekaj let nazaj, saj nagovarja širši krog uporabnikov kot ga je prejšnji CR-V. V segmentu kompaktnih križancev in suvov vlada precejšnja gneča, v njem najdemo različne modele, od toyote corolle cross, hyundai tucsona, kie sportage do škode karoqa, peugeota 3008, renault australa ...
A kot vemo iz preteklosti, pri Hondi stvari počnejo zelo premišljeno, kar pošljejo na cesto, pa pričakujejo, da bo tam ostalo in se peljalo. Če je treba, v nedogled.
Prihod ZR-V je bil tako delno pogojen s prihodom civica zadnje generacije, saj si z njim deli platformo, vključno s hibridnim pogonom. Pravzaprav je pri podvozju drugačno le zadnje vpetje, ki je tudi zaradi dodatnih kilogramov prilagojeno nekoliko manj športni in bolj udobni vožnji.
Prva vožnja
Vse odgovore bo dal šele nekoliko daljši test, a prvih nekaj kilometrov v ZR-V je bilo spodbudnih. Gre za avto, ki je z obliko in kakovostno kabino primeren tako za družinsko rabo kot za starejše pare. Že iz civica poznana tehnologija pogona obljublja nizko porabo in po potrebi veliko moč.
Notranjost je kakovostna, preglednost mimo ozkih stebričkov zelo dobra, v vožnjo so vključena številna elektronska pomagala. Dober vtis pusti nekoliko nenavadna, a uporabna sredinska konzola. Zadnja klop ima sicer tri sedeže, je pa sredinski resnično ozek. Prtljažnik ni velik, v zameno pa se zdi premišljeno razdeljen, zadnja vrata se odpirajo visoko in široko.
Začetna cena se zdi visoka. Vendar pa je opremljenost že pri prvi stopnji zares zelo bogata.
Narejen z mislijo na širok krog uporabnikov
ZR-V v dolžino meri 4,59 metra. Vsekakor je takoj opazno, da nima namena polarizirati z dizajnom, kot si to morda lahko privošči civic. Nasprotno, ZR-V je oblikovan tako, da bo všeč mladim in malo manj mladim, z gladkimi linijami, ozkimi svetili in celo športno poudarjeno motorno masko z navpičnimi letvami. Zaznamujejo jo tudi kupejevsko napeta streha in prozorna zadnja svetila. ZR-V bo na voljo v petih različnih barvah zunanjosti.
V notranjosti zelo spominja na civica, z mešanico sodobnih in tradicionalnih prijemov, z digitalnim svetom zaslonov (sredinski devetpalčni) in klasiko kakovostnih fizičnih gumbov ali pa satovja prezračevalnih rovov. Vseeno je tudi nekaj razlik od civica, drugačna je sredinska konzola, pri kateri je poudarek na funkcionalnosti in odlagališčih. Vsekakor so se pri Hondi znova potrudili glede vidne in čutne kakovosti vgrajenih materialov, poudarjajo udobje in prostornost sedežev, na katerih se sedi relativno nizko, kot v kombilimuzini. S različnimi detajli so zagotovili tudi odlično preglednost izza volana. Voznik ima pri prvih dveh opremah pred seboj sedempalčni zaslon, pri najvišji pa 10,2-palčnega in še HUD.
Poudarek na priročnosti
Prtljažnik meri 390 litrov, s podiranjem naslonjal do 1.332 litrov. Morda se za tako velik avto ne sliši pretirano, vendar pri znamki poudarjajo njegovo zelo dobro dostopnost skozi velika vrata in izkoriščenost. Mogoče ga je pregraditi s predelno steno, dodatni prostor je pod prtljažnim dnom, vanj lahko pospravimo tudi prtljažno prekrivalo ...
Sicer pri Hondi ne vgrajujejo več svojih 'magičnih' sedežev, ko se tudi sedalni del odmakne naprej, vseeno pa ob zlaganju naslonjal zadnjih sedežev nastane skoraj ravno dno, tudi nakladalno dno prtljažnika je brez robu. Zadnja vrata se pri višjih dveh opremah odpirajo s pomočjo elektrike in senzorja, tudi zaprejo se samodejno.
Najprej električni, šele potem bencinski hibrid
ZR-V si s civicom deli pogonsko srce z imenom e:HEV, le da so mu nekoliko prilagodili elektroniko. Gre za hibridni sklop s skupno močjo konkretnih 150 kW (204 KM) in zdravimi 315 Nm navora. 2,0-litrski bencinski motor dosega izjemno termično učinkovitost 41 odstotkov, dodana sta še dva elektromotorja - eden glavni in drug pomožni, zgolj električna moč je kar 135 kW (184 KM).
Pri mestni vožnji praviloma deluje samo elektrika, ki se napaja iz 1,06 kWh litij-ionske baterije pod prtljažnikom. Ko energije zmanjka ali pa pri nekoliko večjih hitrostih se vklopi bencinski motor, ki v tej fazi deluje kot generator. Šele pri velikih avtocestnih hitrostih avto preklopi na bencinski pogon, ki ga po potrebi podpira elektrika. Rekuperacijo energije med zaviranjem in ustavljanjem lahko voznik nastavlja prek obvolanskih ročic.
Pri znamki poudarjajo tudi udobje vožnje, linearno pospeševanje, dobro zvočno zatesnitev in zelo dobro spopadanje z zavoji ter grbinami. V pomoč je veliko asistenčnih sistemov, ki so povečini vgrajeni že pri vstopni opremi in pomagajo pri speljevanju, vožnji in ustavljanju, če je treba tudi v sili. Štirikolesnega pogona ne bo, je pa avto dvignjen za 18 centimetrov nad tlemi, trem klasičnim programom delovanja pogona eco, normal in sport pa je prvič pri Hondi dodan še program snow.
Že pri prvi opremi je težko kaj pogrešati
Honda ZR-V je torej na voljo v treh nivojih opreme, elegance, sport in advance, poudarek je na bogati serijski opremi. Že elegance ima celoten sklop Honda SENSING asistenčnih sistemov, radarski tempomat, 18-palčna paltišča, Honda CONNECT z devetpalčnim zaslonom, Apple Car Playjem (tudi brezžični) in Android Autom, ogrevane prednje sedeže, zadnjo kamero, parkirne senzorje tudi spredaj, LED žaromete s samodejnim preklopom dolgih luči, asistent za spust ...
Oprema sport daje poudarek na bolj športnem videzu, prepoznali jo boste po črnih platiščih, maski in obrobah, znotraj pa doda nekaj opreme za več udobja.
Najbogatejša je oprema advance, pri kateri so v ospredju BOSE audio sistem, panoramska streha, prilagodljivi LED žarometi, head-up zaslon, gretje tudi zadnjih sedal ...
S cenami je takole: honda ZR-V z opremo elegance bo stala od 41.390 evrov, tista s sredinsko opremo sport pa 43.290 evrov. Najbolj prestižna oprema advance pa stane od 45.690 evrov. Letos nameravajo prodati na slovenskem trgu sto novih avtomobilov, med njimi pričakujejo tudi nove kupce za znamko. Za primerjavo, kako visoke so ambicije, navedimo podatek, da je Honda v Sloveniji v celotnem letu 2023 prodala 126 novih avtov.
Neuporabni avti, družinski avto je še vedno karavan.
40k eur in potem še 40k za bencin, vi niste normalni, res ne
prtljažnik je velik SAMO 390 litrov ampak je lep, deljiv štirioglat, , črn, dostopen od zadaj in od spodaj in …