Nizke temperature. Pri starejših avtomobilih veliko storimo že s tem, da jih redno vzdržujemo in servisiramo. Šibki členi so v zimskih mesecih predvsem tisti sestavni deli, ki najbolj trpijo ob nizkih temperaturah.
"Največ škode lahko povzročimo s hladilnim sistemom, saj mora ta brezhibno tesniti in vsebovati dovolj hladilne tekočine s sredstvom proti zmrzovanju. Če je vozilo redno servisirano, bo za to poskrbel mehanik. Tako se v hladnih mesecih tudi s starejšim vozilom vozite brez skrbi," pojasnjujejo pri AMZS, kjer pravijo, da je druga šibka točka akumulator, zato je preverjanje njegovega stanja pri starejših avtomobilih še toliko pomembnejše.
Ko avtomobil ne vžge
Nasvet. Če je zunanja temperatura okoli 0 stopinj Celzija, se zmogljivost akumulatorja zmanjša za 20 odstotkov; če znaša –30 stopinj Celzija, pa že za 50 odstotkov.
Če ne vžge, je najpogostejša uporaba premostitvenih kablov, ki jih priklopite na delujoč motor avtomobila pomožnega vira energije. Pri tem pazite na pola: najprej povežite pozitivni (rdeči) pol, potem negativnega (črnega). Nato avto prižgite, ga pustite nekaj časa teči in kable odstranite.
Da je akumulator prazen ali dotrajan, vidite tudi po tem, da vam pri zagonu motorja pojenja svetilnost luči. Potiskanje vozila, če to ne vžge, ni priporočljivo, še posebno pri avtomatskih menjalnikih, a tudi pri ročnih ne, saj se lahko podre razmerje med glavno in pomično gredjo, s tem pa si naredite dodatne stroške.
Pred nakupom akumulatorja je treba poznati njegovo zmogljivost. Število amperskih ur, potrebnih za delovanje, lahko razberete z vgradnega akumulatorja. Akumulator za avto srednjega razreda stane okoli 110 evrov, za vgradnjo pa boste odšteli od 10 do 15 evrov.
Za prižig lahko uporabite tudi prenosno baterijo. Njena prednost je v majhnosti, saj lahko napravo shranite v prtljažnik, ovira pa je cena, saj lahko presega sto evrov.
Hladilni sistem in akumulator
Starejši avtomobili. Redni servisi so dobra naložba.
Akumulator 55 Au za srednji razred stane 83€ , kupil pri Euro....... 45Au za 63 € Ja verjetno kakšen Boschev …
Hehe se strinjam.
Če znate avto zagnat s kabli znate tudi menjati akumulator. 110 € je pa malo velika cifra, ne rabite toliko …