Hladen tuš za Teslo, Nemci trdijo, da je slabša od Dacie

Foto: Tesla
Foto: Tesla
Najnovejše letno poročilo o zanesljivosti rabljenih vozil Auto bild TÜV Report 2024, ki temelji na tehničnih pregledih po vsej Nemčiji, je veliko razočaranje za znamko Tesla. Razlog je morda prav politika do servisov.
Oglej si celoten članek

Publikacija Auto Bild in organizacija TÜV, ki po vsej Nemčiji izvaja tehnične preglede, vsako leto objavita poročilo o stanju rabljenih vozil. Gre za enega bolj cenjenih vodičev o zanesljivosti posameznih modelov. Obdelajo več kot 10 milijonov poročil o tehničnih pregledih, zato gre gotovo za verodostojne številke. Da model najde mesto v publikaciji, mora biti opravljenih določeno minimalno število pregledov. Temeljni kriterij je zelo enostaven - ali je avto opravil tehnični pregled ali ne, hkrati se zabeleži tudi povprečno število prevoženih kilometrov pri nekem modelu. 

Letošnje poročilo so nekateri še posebej težko pričakovali, saj gre za eno prvih tovrstnih evropskih poročil, v katero je vključen prvi masovni model znamke Tesla. Američani so namreč po prodaji v zadnjih letih osvojili Evropo z model 3 in model Y, slednji je že nekaj časa najbolj prodajan avto na Stari celini, a še premlad, da bi ga zajeli v poročilo. Je pa že dovolj star model 3, da morajo njegovi najzgodnejši lastniki v skladu z nemškim zakonom po treh letih prvič opraviti tehnični pregled (v Sloveniji velja pravilo četrtega leta).  

In začelo se je zelo slabo. Poročilo Auto Bilda in TÜV navaja, da je v kategoriji dveh do treh let med 111 različnimi avti tesla model 3 najmanj zanesljiv. Kar 14,7 odstotka vseh 'trojk' zaradi večje napake ni moglo opraviti tehničnega pregleda, kar je zelo slaba popotnica za lastnike in njihovo nadaljnje sobivanje z avtom.

Drugi najmanj zanesljiv model v tej starosti je bila dacia sandero z 11,4 odstotne neuspešnosti, tretji pa seat alhambra z 10,3 odstotno. Od prve trojice ima model 3 največ povprečno prevoženih kilometrov, 55.000. 

Očitno je eden ključnih problemov v odsotnosti servisov

Drugi električni modeli v študiji dokazujejo, da slab rezultat ni posledica vrste pogona. VW-jev e-Golf je bil na primer na četrtem mestu v skupni razvrstitvi s samo 2,6-odstotno stopnjo napak, renault zoe pa s 5,1-odstotnim na 49. "Z električnimi avtomobili je tako kot z motorji z notranjim izgorevanjem: nekateri so dobri, drugi slabi," je poročilo komentiral Joachim Bühler, generalni direktor združenja TÜV. 

"Rezultat potrjuje našo hipotezo, da je treba tudi električne avtomobile redno vzdrževati."

Jürgen Wolz, TÜV Süd

Po mnenju TÜV Süd veliko vlogo pri nadpovprečni uspešnosti igra tudi dejstvo, da Tesla nima servisnih intervalov in vozila zato niso redno kontrolirana, poroča Automobilwoche. "Nismo pričakovali, da bo tesla model 3 deloval tako slabo. Toda rezultat potrjuje našo hipotezo, da je treba tudi električne avtomobile redno vzdrževati," je pojasnil strokovnjak TÜV Süd Jürgen Wolz.

Foto: Anže Petkovšek Toyota servis

Auto Bild ugotavlja, da je imel model 3 največ težav s komponentami podvozja. kar bi bila lahko posledica neustrezne zasnove obes, ki niso primerne za dodatno maso baterijskega avta. Druga rak rana tesel model 3 so očitno zavore, kjer pogosto prihaja do rjavenja. Tako kot drugi baterijski avti namreč tudi tesle veliko zaviranja opravijo z elektromotorjem oziroma rekuperacijo. Tretja skupina napak pri tesli model 3 pa se nanaša na svetila.

V kategoriji med štiri in pet let imajo največ težav modeli BMW X5/X6 (17,9 odstotka), VW sharan (17,7) in BMW serije 2 (17,5). 

V starosti med šest in sedem let je tehnični pregled v prvem poskusu padla več kot četrtina dacij dokker, le malo boljša sta bila BMW serij 5 in 6 ter dacia duster.

V naslednji katerogiji do devet let so najslabši dacia dokker, fiat punto in dacia logan, v kategoriji do 11 let renault twingo, dacia logan in renault clio, v kategoriji do 13 let pa dacia logan, renault twingo in nissan qashqai. 

Iz poročila je torej razbrati še, da se Dacia kot znamka pojavlja na skoraj vseh 'vodilnih' mestih glede največ napak na tehničnih pregledih.

Foto: Andrej Leban Golf sportsvan

Kaj pa zmagovalci? VW je na vrhu!

Očitno nemško stremljenje h kakovosti še vedno nekaj velja. Najboljši novejši avti starosti 2-3 leta so glede na uspešnost tehničnega pregleda VW golf sportsvan (2,0 odstotka neuspešnih), audi Q2 (2,1) in audi TT (2,5). 

V eno stopnjo starejši kategoriji do pet let je na čelu dvojec VW golf sportsvan in VW T-roc, sledita VW T-cross in audi A6/A7.

Med šest in sedem let starimi avti je najboljša mazda CX-3, pred audijem TT in VW golfom sportsvanom. Med osem in devetimi leti je na vrhu zanesljivosti mercedes razreda B, pred suzukijem SX4 in VW golfom sportsvanom.

Audi TT, mercedes B in VW touareg prevladujejo v starosti med 10 in 11 leti, audi TT, VW golf plus in toyota RAV4 pa v starosti med 12 in 13 let. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 11:40 18. November 2023.

    Sem mislil, da je slaba izdelava Tesel splošno znana. Ne pa novica.

  • 21:00 17. November 2023.

    Recenzijo delajo Nemci in izkaže se, da so nemški avtomobili najboljlši ? A, bejž ?

  • 13:44 17. November 2023.

    Nemška avto industrija se od strahu trese kot šiba na vodi pred Teslo in celotna država kot tudi politika poizkuša …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.