Hibrid proti dizelskemu agregatu

Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima Foto: Gregor Prebil Kia optima
Primerjava. Kia s hibridno optimo v primerjavi s klasičnimi modeli ni delala velikih razlik.
Oglej si celoten članek

Vzporedni test. Optima je bila ob začetku prodaje na voljo le s turbodizelskim agregatom, ponudbo pa sta dopolnili dvolitrska bencinska in hibridna različica, ki ji bo leta 2014 sledil električni model.

Kia z zadnjim modelom s privlačno zunanjo kreacijo, pod katero se je podpisal slavni oblikovalec Peter Schreyer, veliko stavi na prvi vtis. Z obliko vsekakor prepriča; hvalimo, da s hibridno različico oblikovalskih kompromisov niso sklepali. Drugačnost smo našli v bolj zaprtih platiščih hibrida, ki skupaj s spremembama zračne reže in dodatnega spojlerja količnik zračnega upora v primerjavi s klasičnim modelom zmanjšujejo z 0,29 na 0,26. Znotraj so nekoliko drugačni materiali in merilniki, prtljažnik pa je pri hibridu zaradi vgradnje baterij izgubil le 136 litrov, a je s 364 litri še vedno uporaben.

Hibrid se pelje bolje

Foto: Gregor Prebil Kia optima Razlike med modeloma se občutijo. Na cesti bolj prepriča hibrid. Sto kilovatov moči pri turbodizlu je v kombinaciji z uglajeno šeststopenjsko avtomatiko dobra izbira za bolj umirjene voznike, a se pomanjkanje konjenice čuti pri prehitevanjih in dinamični vožnji. Takrat bi si želeli hitrejšega odziva menjalnika, pa čeprav lahko pretikamo s pomočjo obvolanskih naperkov. V primerjavi s hibridom je manjša poraba, ki se vrti med šestimi in osmimi litri, v povprečju pa smo izmerili sedem litrov. Hibrid s kombinacijo dvolitrskega bencinskega motorja in elektromotorja zmore 40 kilovatov več, a je kljub dodatni teži baterij in hibridnega sklopa (+139 kilogramov) veliko bolj odziven v nižjih vrtljajih delovanja motorja. V nasprotju s Toyoto in koncernom PSA, ki v svojih modelih ponujata brezstopenjski oziroma robotizirani menjalnik, optima uporablja klasični šeststopenjski samodejni menjalnik, ki je med pospeševanjem in vožnjo po avtocesti ušesom potnikov prijetnejši.

Rezerve še velike

Foto: Gregor Prebil Kia optima Prednost hibrida je možnost neodvisnega delovanja elektromotorja. Po zagotovilih Kie zmore brez ogljičnega odtisa v optimalnih razmerah voziti do 100 kilometrov na uro. Nam ni uspelo, a je elektromotor uporaben v mes-
 tnih gnečah, kjer je mogoče privarčevati nekaj goriva. Rezerve so, kar dokazuje poraba, ki je bila pri mešanem ciklu za pol litra višja kot pri dizlu, a s 7,6 litra še vedno daleč za veteranom med hibridi, toyoto prius. Odločitev o izbiri pogona lahko kupca nekoliko zmede, saj cena za hibrid z veliko neslišne vožnje ceno dizla presega le za tisočaka. S popustom v višini 2.800 evrov je mogoče hibridni model dobiti za že 30.190 evrov.

Podatki o vozilih:

Hibrid:

Motor: Kombinacija 1.999 cm3, bencinski, 160 KM, 110 kW pri 6.000 vrtljajih in elektromotor 40 KM, 30 kW

Navor: 265 Nm pri 1.600 vrtljajih

Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (mešani cikel), izpust 125 g CO2/km

Zmogljivosti: 192 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h

Cena: 32.990 evrov

Plusi: Videz, uglajen menjalnik, odzivnost motorja, bogata oprema.

Minusi: Poraba, oprijem sedežev spredaj.

Dizel:

Motor: 1.685 cm3, dizelski, 136 KM, 100 kW pri 4.000 vrtljajih

Navor: 320 Nm med 2.000 in 2.500 vrtljaji/minuto

Poraba na testu: 7,0 litra/100 km (mešani cikel), izpust 158 g CO2/km

Zmogljivosti: 197 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Cena: 31.990 evrov

Plusi: Videz, oprema, lega na cesti, vzmetenje.

Minusi: Premalo zmogljiv agregat, glasno delovanje motorja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 09:17 21. Januar 2013.

    Hibrid predstavlja brez dvoma prvo opcijo. To, da ponujajo zanj enako dolgo garancijo kot sicer, se pravi 7 let, se …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.