Hibrid na ameriški način

Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe Foto: Žurnal24 Chevrolet tahoe
Vozili smo ameriški SUV chevrolet tahoe s šestlitrskim osemvaljnikom, ki premore 332 konjskih moči in 60 kilovatni elektro motor.
Oglej si celoten članek

Na ameriških tleh, ko je govora o avtomobilih veljajo drugačna pravila kot na stari celini in temu primerno je tudi videnje hibridov, ki se počasi le prebijajo v segment velikih in potratnih suvov, ki s pomočjo električnega pogona vsaj malo zmanjšajo emisije in porabo. A ta kljub temu ostaja globoko v dvomestnih številkah, Američani pa se lahko bahajo kako veliko naredijo za čistejse okolje. Kot da bi jim bilo to sploh pomembno.

Ideja je prava, izvedba malo manj

Če gledamo kaj tahoe predstavlja, gre za ameriški full size terenec, ki ima pod motornim pokrovom velik atmosferski osemvaljnik s prostornino šestih litrov in močjo ameriških 332 (lenih konjičev). To velja tudi za ta model, s to razliko, da je pod pokrovom se električna enota v obliki 60 kilovatnega elektromotorja, ki ob pravem trenutku osemvaljnik razbremeni. To pomeni, da ob stanju pred semaforjem osemvaljnik ugasne, elektrika pa, ko se luč spremeni v zeleno pomaga pri speljevanju in omogoča vožnjo brez emisij nekje do 45 km/h. Torej tako kot pri nas v Evropi. Poleg tega pa pri vožnji pri nizkih hitrostih po ravnem nekje do 100 km/h motor ugasne polovico svojih valjev s čimer občutno zniža porabo, ki vsaj za nekaj trenutkov pade pod mejo desetih litrov. Vožnja po avtocesti pri ameriških 70 mp/h ali 120 km/h pomeni porabo okoli 13 litrov, vsako dodajanje pa jo potiska čez mejo 15 litrov in proti 20. Je pa v mestu vsekakor dobrodošel sistem start&stop, ki ga uporabnik sicer ne more izklopiti, je pa njegovo delovanje nemoteče, vklop motorja pa nezaznaven. Nekoliko moti le vklop štirih dodatnih valjev, saj motor takrat za trenutek cukne, kar deluje, kot da bi bilo z motorjem nekaj narobe. Ampak se tega hitro navadiš. V mestu se boste tako vozili z okoli 15 litri porabe, kar je glede na vse solidno.


     
Menjalnik je klasična ameriška avtomatika, z tipično ročico pri volanu, štiri prestavna razmerja pa vrtljaje držijo višje kot sicer, pa čeprav motor zaradi velike prostornine v notranjost ni skoraj nikoli slišen. Avtomatika prestavlja ameriško lenobno, športnosti pa od nje ne gre pričakovati. Možnosti sekvenčnega prestavljanja ni.

Vse omenjeno in ameriško naravnano podvozje pa pomenita, da je tahoe zelo udoben na ravnem, zaradi pomoči elektrike je lahko tudi nadpovprečno hiter, na ovinkasti cesti pa se ne počuti najbolje. Štirikolesni pogon ima sicer številne nastavitve, najbolj uporabna pa je auto, kjer elektronika glede na razmere navor po potrebi pošilja na obe osi. Tu je tudi zapora sredinska diferenciala, zaradi obutve pa bo tahoe teren največkrat videl le od daleč.

Znotraj limuzinsko udoben, le vstop terenski
Da sedite za volanom hibrida, boste v notranjosti prepoznali le po napisih na merilnikih in po spremenjenem levem merilniku, ki vozniku pove, kdaj se je vklopil start&stop ter kdaj vozi na bencinski in kdaj na električni pogon. Na sredinskem na dotik občutljivem zaslonu pa lahko potniki poleg navigacije grafično preučujejo delovanje hibridnega sklopa. Glede ureditve notranjosti je ta podobna ameriškim limuzinam, le vstopanje je terensko visoko. Široka sredinska konzola odžira prostor prednjima potnikoma, ki pa jima prostora kljub temu ne bo zmanjakalo. Enako velja za prostor v drugi vrsti, v tretji pa najdemo se dva dodatna sedeža, ki ju zelo enostavno postavimo, ravno taksen pa je tudi sistem vstopanja na njo. Prtljažnik v tem primeru sicer predvidljivo skopni, je pa tega za dobrih 1.700 litrov že pri postavitvi v dveh vrstah. Glede opreme je ta ameriško bogata, na voljo je vsa možna elektricfikacija tudi pedalov. Klima je triobmočna, prednja sedeža ogrevana. Udobnostne opreme tako res ne manjka, drugače pa je, ko je govora o napredni tehniki. Te razen parkirne kamere ne premore, tako je o kakšnem radarskem tempomatu brezpredmetno razmišljati.

Podatki o vozilu: (Chevrolet tahoe 6.0 V8 hybrid)
Motor: 5.960 cm3
Vrsta: osemvaljni bencinski V-zasnove
Moč: 244 kW (332 KM)/pri 5.100 vrtljajih na minuto
Navor: 498 Nm pri 4.100 vrtljajih na minuto
Poraba: 13,6 litra/100 km, CO2  ni podatka
Zmogljivosti: 180 km/h, 8,7 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):5.103x2.007x 1.955, medosna razdalja 2.946, prtljažnik (v litrih): 1.707
Cena: 53.525/56.430 USD

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.