Avtomobili so varnejši kot kdaj koli prej in tudi učinkovitejši. Nekatere tehnološke odločitve pa vseeno niso dosegle želenega učinka. Pretirano zanašanje avtomobilske industrije na zaslone na dotik je Evropski program za ocenjevanje varnosti novih avtomobilov (Euro NCAP) označil za slabo. Leta 2026 se zaradi tega obetajo velike spremembe pri ocenjevanju varnosti novih vozil.
"Prekomerna uporaba zaslonov na dotik je težava v celotni panogi, pri čemer je skoraj vsak proizvajalec vozil ključne kontrole premaknil na osrednje zaslone na dotik. To voznike prisili, da umaknejo pogled s ceste, s tem pa se poveča tveganje prometnih nesreč," pravi Matthew Avery, direktor strateškega razvoja pri organizaciji Euro NCAP.
"Novi testi Euro NCAP, ki bodo predvidoma zaživeli leta 2026, bodo proizvajalce spodbudili k uporabi ločenih, intuitivnih fizičnih krmilnikov za osnovne funkcije," dodaja Avery. Prepričan je, da bodo na ta način omejili čas odsotnosti voznikovega pogleda s ceste in tako spodbujali varnejšo vožnjo.
Euro NCAP želi v vozilih videti fizične kontrole za smernike, varnostne luči, brisalce vetrobranskega stekla, hupo in vse funkcije SOS, kot je funkcija klica v sili (eCall). Tesla je verjetno najbolj ogrožena, saj je pred kratkim opustila fizične ročice za premikanje smernikov.
Euro NCAP sicer ni vladni regulator, zato nima pristojnosti, da bi proizvajalcem avtomobilov naložil ponovno uporabo fizičnih krmilnikov za omenjene funkcije. Ima pa s podeljevanjem zvezdic za varnost velik vpliv na kupce. Ocena varnosti s petimi zvezdicami pri Euro NCAP je močna prodajna točka. Verjamejo, da bo tovrsten pritisk na proizvajalce vozil učinkovit.
dezurni@styria-media.si
Mazda edina ne sledi "trendom" downsizinga,touchscreenov in ostalega dreka. 3x lahko ugibate,kaj vozim😃
končno nekdo ki je to pogruntal. sedaj če hočeš res varno vozit, moraš za vsako spremembo kakršnikoli nastavitev, pogledat s …
Pravilno ! Za vsako malenkost gledat na ekran in po ekranu iskat tipke, je odvračanje pozornosti s prometa in zagotovo …