V Ženevi smo se pogovarjali s produktno vodjo za sistem OnStar za Evropo Saro Nicholson.
Lahko na pojasnite, kaj je OnStar in kako deluje?
Gre za sistem povezljivosti in omreženja, ki ponuja nabor najrazličnejših storitev za zagotavljanje večje varnosti in udobja med vožnjo. Nabor storitev ponuja možnost odklepanja in zaklepanja vozila na daljavo, diagnosticiranja vozila na daljavo, v primeru trka se avtomobil samodejno poveže z reševalci in razkrije lokacijo vozila, sistem omogoča blokado motorja v primeru kraje in lociranje odtujenega vozila, internetno točko in 4G povezljivost s spletom …
Sistem poznamo že iz vozil General Motorsa v ZDA. Gre za enak sistem?
Nič drugačnega?
Za Evropo smo morali prilagoditi nekatere storitve. Internetna točka brezžična 4G LTE Wi-Fi dostopna točkao mogoča povezljivost z do sedmimi prenosnimi napravami.
Omenili ste, da lahko na daljavo preverjamo delovanje avtomobila.
Seveda. Sistem dovoljuje pridobitev podatkov na daljavo. Preko SMS sporočila ali e-pošte lastnik vozila mesečno prejema poročila o najbolj pomembnih podatkih o delovanju vozila. Na željo pa lahko delovanje motorja s pritiskom na stikalo OnStar preveri kadarkoli.
Kakšne so vaše izkušnje s sistemom za klic v sili?
OnStar operira v ZDA in Kanadi, Mehiki in na Kitajskem. Imamo ga že 17 let in sedem milijonov naročnikov. Torej nam izkušenj ne manjka. Samodejni klic na pomoč v primeru prometne nesreče deluje tako, da v primeru trčenja to zaznajo senzorji, ki avtomobil povežejo s klicnim centrom in reševalci, ki vzpostavijo stik z voznikom in sopotniki. Tudi v primeru, če ne boste zavestni, bo pomoč prišla.
Koliko primerov v ZDA je na leto?
4.000 do 5.000 klicev v sili mesečno zabeležimo po vsem svetu.
V Evropi poznamo sistem E-call. V čem se sistema razlikujeta?
Bo storitev brezplačna?
Za testno obdobje dvanajstih mesecev bomo ponudili brezplačno uporabo. Kasneje bo treba plačati naročnino.
Na daljavo je možno odklepati in zaklepati avtomobil.
Tako je, to lahko storite na dva načina. Lahko vzpostavite povezavo z OnStar svetovalci, ki vam sporočijo PIN številko in informacije, kako odklenete ali zaklenete avtomobil, lahko pa to storite s pomočjo aplikacije, še vedno pa potrebujete PIN številko. Scenarijev je veliko. Ste na poti, od doma in avtomobila, žena ali pa otroci pa ne najdejo ključev od avtomobila in imajo v avtomobilu nekaj, kar potrebujejo. Če ste na počitnicah, in ne veste ali ste v naglici zaklenili avtomobil , ki ste ga parkirali na letališču, lahko to narediti na daljavo.
Danes je veliko debat o hekerjih in avtomobilih. Kako ste pripravljeni na to?
Znotraj podjetja General Motor imamo za to posebne ekipe, izurjene za to področje.
Kako boste zaščitili osebne podatke, ki jih boste pridobili s tem sistemom?
OnStar je pravzaprav mobilna pisarna, oziroma premična igralnica, saj dovoljuje povezavo z internetom, gledanje filmov, igranje videoigric. Kako je lahko vožnja sploh še varna?
Voznik med vožnjo ne more uporabiti nekaterih storitev, ki so namenjene le sopotnikom. Voznik mora biti osredotočen na vožnjo. Po drugi strani pa lahko na daljavo na hitro prenesemo destinacije v navigacijski sistem, kar pomeni, da je dovolj, da voznik pritisne na stikalo, da ga navigacija popelje do želenega cilja in se z vnašanjem podatkov ne ukvarja med vožnjo, kar je nevarno.
Sistem omogoča tudi lociranje ukradenega vozila. Ste že kakšnega našli?
V ZDA je bilo kar primerov, ko so s pomočjo OnStar sistema odkrili vozilo in ga vrnili lastniku. Koliko ne znam povedati. Sistem v primeru kraje omogoča zaporo zagona in blokado delovanja motorja na daljavo.
Gumb, ki vam lahko reši življenje ali vrne avtomobil
OnStar sistem je že dobro znan v Severni Ameriki, Mehiki in na Kitajskem. Sistem omogoča nabor storitev, od tega, da vas v primeru nesreče poveže z reševalci, do tega, da policiji pomaga v primeru kraje vozila.