Google bi v primeru nevarne vožnje prevzel nadzor nad vozilom

Foto: Youtube/Meri Delic
Foto: Youtube/Meri Delic
Sodobni avtomobili zmorejo v določenih pogojih voziti povsem samostojno v vsakdanjem prometu. Google pa želi iti še dlje. Predstavili so patentno prijavo za novo programsko opremo.
Oglej si celoten članek

* - Fotografija je simbolna.

Sodobni avtomobili imajo danes vgrajeno tehnologijo, ki spremlja naš način vožnje. Sistemi za pomoč vozniku sledijo hitrosti, pospeševanju, zaviranju, zavijanju, ki pomagajo k povečanju varnosti in udobja v vožnji. Vsi ti podatki se beležijo. Kaj se zgodi s podatki? To je vprašanje, ki skrbi mnoge, saj so lahko podatki o naši vožnji zelo dragoceni in jih lahko uporabimo na različne načine. Zdaj se zdi, da želi Google pridobiti te podatke.

Pred kratkim je Google prek sestrskega podjetja Waymo vložil patentno prijavo za novo programsko opremo, ki bi prek senzorjev in asistenčnih sistemov, vgrajenih v avtomobil, nadzorovala obnašanje voznika. Da bi ocenila, ali voznik vozi nevarno ali kaže "nenormalno vedenje" bi lahko s pomočjo tehnologije uporabili pretekle in trenutne podatke. Na podlagi podatkov bi nato sprejeli "popravne ukrepe".

Foto: Profimedia Google in Rusija

Google bi imel prednost pred nevarnim voznikom

Dandanes elektronski sistemi v avtomobilih delujejo kot pomočniki – a končni nadzor ostaja pri vozniku. Ti sistemi lahko delajo napake, kar smo ugotovili tudi na Žurnalovem testu obveznih asistenčnih pomagal v vozilu - na primer napačno berejo prometne znake ali ne upoštevajo trenutne situacije na cesti. Do sedaj je imel voznik vedno možnost, da te sisteme »preglasi« in ravna po lastni presoji. Google pa želi doseči ravno nasprotno – da bi lahko asistenčni sistemi popolnoma prevzeli nadzor nad vozilom od voznika, če ocenijo, da je to »zanj bolj varno«, piše spletna stan Motor1.

Foto: Volvo Volvo lidar asistenčni sistem računalniški vid

Sistem bi imel več stopenj poseganja v vožnjo. V najpreprostejšem primeru bi voznika vizualno ali zvočno opozoril, na primer, da je menjava voznega pasu brez uporabe smernika nevarno. Če pa bi voznik še naprej vozil tvegano, bi lahko sistem bližnje avtomobile opozoril na morebitno grožnjo. In v najbolj skrajnih primerih bi Google lahko prevzel nadzor nad vozilom za določen ali nedoločen čas.

Vložitev patenta ne pomeni, da bo tehnologija dejansko uvedena. Patentne prijave so pogosto le način, s katerim si podjetja zagotovijo pravice do določenih idej, ki bodo morda uporabljene v prihodnosti ali pa tudi ne.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 17:37 14. November 2024.

    google bi na podlai preteklih dejanj , sprejel ukrepe za trenutno vožnjo. HA. torej če bi lastnik avta od prvega …

  • 15:55 14. November 2024.

    nadzor, kontrola, ti ne boš pil, ti ne boš kadil, ti ne boš sral, ti ne boš fukal, ti ne …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.