A pri gumarskemu velikanu Goodyear so zadevo dobro premislili, preden so jo predstavili javnosti. Njihova konceptna pnevmatika Eagle-360 je dejansko v obliki krogle, pri čemer je celotna površina prekrita z dezenom, ki ob pomoči centrifugalne sile odvaja vodo. Zakaj bi na avto namestili pnevmatike v obliki golf kroglice in kako bi jih sploh namestili?
Eagle-360 bo po mnenju Gododyearja idealna pnevmatika za bodoča avtonomna vozila, ki bodo množično prevažala potnike. Za razliko od klasičnih pnevmatik, ki jih je potrebno najprej ustrezno usmeriti, da vodijo avto, pa sferična pnevmatika omogoča enostavno manevriranje, če si predstavljate ploščo, ki jo položite na štiri krogle. S takšnimi pnevmatikami bi bilo vsako parkiranje mačji kašelj, avti bi vozili bočno in se obračali na mestu, saj bi se dobesedno kotalil na štirih kroglah.
Več o delovanju v spodnjem videu (v angleščini)
Zveni futuristično, ampak kako je takšna pnevmatika potem sploh nameščena na avto? Fizično sploh ni, vizija Goodyearja pravi, da bo takšna pnevmatika z avtom povezana prek magnetnega polja, podobno kot znameniti maglev vlaki. Takšna rešitev bi seveda pomenila tudi popoln nadzor nad vzmetenjem.
Koncept št. 2: pnevmatika, ki tipa cesto
Druga konceptna pnevmatika iz Goodyearja pa se imenuje Intelligrip, prav tako tesno povezana z avtonomno vožnjo, a deluje precej bolj "normalna". Njena posebnost so vgrajeni senzorji, ki dobesedno "čutijo" cesto in vozilu ter vozniku iz prve roke sporočajo podatke o stanje, tako da se lahko vozilo bolj inteligentno odzove na izzive. Glede senzorjev pri Goodyearju pravijo, da bi lahko nadzirali vse, od toplote do pritiska v pnevmatiki.
Proizvajalec še dodaja, da je že v kontaktu s proizvajalci vozil, kako implementirati serijsko pnevmatiko na njihove izdelke. Kaže torej, da se konkretna revolucija obeta tudi pri pnevmatikah.
dezurni@zurnal24.si