Golf D je pred 40 leti pričel spreminjati svet

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Leta 1976 se je zgodil velikanski mejnik za Volkswagen. A vseeno je 40. obletnica mineva brez vsakršnega pompa, česar si dobro leto nazaj ne bi mogli predstavljati.
Oglej si celoten članek

Jeseni leta 1976 je Volkswagen predstavil različico avta, po kateri so v naslednjih letih hlepeli tudi na ozemlju Slovenije. Predstavljen je bil golf diesel. 

Čeprav je kakšen temec sem in tja takrat že imel dizla v ponudbi, je bil prav golf tisti, ki ga lahko štejemo za pravega začetnika dizla za široke množice.

To so bili časi ...

Pravzaprav golf D ni deloval nič posebnega, zmogljivosti njegovega 1,5-litrskega dizelskega motorja so bile s 37 kW (50 KM) pri ropotajočih 5.000 vrtljajih na minuto izenačene z vstopnim 1,1-litrskim bencinarjem. Za njegovo izdelavo so uporabili kar veliko delov iz bencinskega motorja. Do 100 km/h je potegnil v približno 19 sekundah, najvišja hitrost je bila 141 km/h.

Za današnje razmere je bil zelo glasen, o vsebini dima, ki je prihajal iz izpušne cevi, se nihče ni vznemirjal. A njegova učinkovitost je bila tista, ki je postala navdih za redno rubriko gostilniških debat o porabi pri avtih ter za preštevanje dinarjev in mark v številnih slovenskih družinah.

Foto: Wikimedia Golf 1 diesel Zakaj? O tem priča zanimiv preizkus, ki so ga opravili v Nemčiji nedolgo nazaj, ko so merili porabo golfa I v dizelski ter bencinski (1,1-litrski) različici. Dizel je porabil 4,5 litra na 100 km, bencinar pa 8 litrov. 

Leta 1982 že po prenovi prve generacije, ko je dobil dolge zadnje luči in spremenjeno notranjost, je sledil nov mejnik z modelom turbo diesel s kar 51 kW (70 KM). Po autobahnu ga je bilo mogoče pognati vse do 159 km/h, pospešek 14 sekund na 100 km/h je bil že zelo "bencinski". A za pravi vzpon GTD različice je nato poskrbela druga generacija golfa. 

Leta 1994 se je prvič pojavila kombinacija črk TDI, tudi sicer so bila 90-a leta era dizelskega vzpona in vdora v praktično vse razrede avtomobilov. Avtomobilski zanesenjaki so takrat na vsakem golfu ali passatu šteli, koliko izmed trojice črk TDI je obarvanih v rdeče. Več rdečih, več moči, celo do 110 kW (150 KM) so iztisnili iz 1,9-litrskega dizla. Koncern volkswagen je dizelske motorje še nadalje razvijal, vmes kot edini vztrajal pri učinkoviti, a glasni rešitvi "pumpa-šoba," tudi v generaciji "skupnega voda" pa nudil izredno zmogljive dizleske motorje.

Še kakšno leto nazaj se je zdela prevlada dizlov v Evropi nedotakljiva, a je imela afera Dieselgate kot eno izmed stranskih posledic tudi precej močnejše zavedanje v javnosti, kako dizli v zdajšnji obliki in regulativo lahko škodujejo zdravju ljudi. 

Na "neokroglo" 35. obletnico so pri Volkswagnu še slovesno obeleževali spomin na prvega dizelskega golfa. Letos, verjetno iz znanih razlogov, temu ni tako, niti sporočila za javnost (še) ni bilo. Se bo čez deset let sploh še kdo spominjal skromnega golfa D iz leta 1976, ki je spremenil Evropo?

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.