Na predstavitvi nove, sedme generacije volkswagen golfa smo se pogovarjali s tehnično produktnim vodjo Albertom Meltzowom.
Kdaj je začel nastajati novi golf?
Že leta 2008. Morda na prvi pogled res ni tako videti, ampak posvetili smo se prav vsakemu detajlu. Prav vsak element v avtomobilu je stvar tehtne presoje. Želeli smo narediti avtomobil, ki bo zadovoljil vse najstrožje kriterije.
Zakaj taka podobnost s predhodnikom? Si niste upali tvegati?
Razlog za to je preprost. Golf je ikona. Vsak ga mora prepoznati na 200 metrov razdalje. Mi pravimo, da ima brezčasno obliko, kar pomeni, da bo dobro izgledal tudi čez 10 let, hkrati pa bo dolgo ohranjal svojo vrednost.
Na kaj ste najbolj ponosni?
Zahtevno je bilo narediti večji, a kljub temu za 100 kilogramov lažji avto. 100 kilogramov manj pomeni prihranek 0,3 litra na 100 kilometrov. Izdelali bomo 700.000 enot, zato bomo samo z lažjo konstrukcijo na leto privarčevali 31,5 milijonov litrov goriva.
Vsekakor bomo ponudili manjše agregate, pod 1,2 litra. Nismo se še odločili, ali bodo to trivaljni motorji.
Kdaj lahko pričakujemo nove različice?
Karavan bo na voljo prihodnje leto. Kabriolet še ni v načrtih, saj aktualni model še ni star. Imeli bomo novega golfa plus, konec leta 2013 prihaja električna izvedenka za njim pa še plug-in hibrid.
Rezultatov še nimamo, pričakujemo pa veliko. Upamo, da bomo v nekaterih segmentih najboljši v razredu.
Golf večino primerjamo z opel astro, ford focusom ali renault meganom. Bo po tehnoloških dodelavi sedme generacije konkurenco iskal razred višje, pri Audiju A3, s katerim si deli tudi podvozje?
Glede voznih lastnosti avtomobila in tehničnih rešitev to prav gotovo drži. V svoje mcenovnem razredu želimo biti vedno številka 1, vseeno pa Mercedes A, BMW serije 1 ali Audi A3 ne bodo konkurenca. To so premium modeli, ki cenovno odstopajo navzgor. Mi trdimo, da je golf še vedno edini ljudski avto.