Ford galaxy ni šel po poti enega glavnih tekmecev zadnjega desetletja, renault espaca, marveč je zadržal obliko klasičnega enoprostorneža. Če je bil espace zelo pogumen, da se je s starim zvenečim imenom zaplul v povsem nov tip avtomobilov, je galaxy pogumen, ker vztraja pri klasični zasnovi enoprostorca v časih, ko takšne karoserijske različice izgubljajo na veljavi.
A galaxy je vzorno opravil delo, zato tistim, ki potrebujejo takšen avto, ponuja zelo dobro izbiro. Pravzaprav celo nasprotuje trendom zadnjih let, ko so bočne steklene površine postajale vse ožje, posledično pa je trpela preglednost. Še bolj kot v prejšnji generaciji je sicer navezan na dinamičnejšega S-maxa, saj se od njega na zunaj praktično loči le po podaljšanem zadnjem delu, kjer je prostora za potnike in prtljago sorazmerno več in je zato naravno namenjen ne le (zares) velikim družinam, temveč tudi taksi in drugim prevozniškim podjetjem.
Galaxyja bi težko nadeli lento najlepšega, pa čeprav ni nobena grdoba. S svetili, še posebej zadnjimi, se trudi dajati videz modernosti, velika motorna odprtina spredaj ga jasno uvršča v avtomobilsko rodoslovje, a kakšen zlobni jezik bo hitro zinil, da je pretirano podoben kitu.
Znotraj je veliko rešitev pobranih iz aktualnega mondea, čeprav s hvalevrednimi spremembami nekaterih stikal v prid priročnosti, denimo vrtljivih gumbov za izbiro temperature. Armaturna plošča ima zajetno vrhnjo površino, kar posledično lahko povzroča neprijetne odboje svetlobe. Odlagališč ne manjka, ni pa prostornih “kletnih prostorov” v dnu avta, kot smo vajeni denimo pri francozih. Zadnja vrata se odpirajo klasično in ne drsno, zato so veliko prijaznejša za zapiranje v primerjavi z VW sharanom ali seatom alhambro. Ker se odpirajo pod širokim kotom, ni težav pri dostopanju do tretje vrste. Seveda pa je malce težje na ozkih parkiriščih.
Sedem sedežev brez blefiranja
Tudi prtljažna vrata potrebujejo svoj prostor za odpiranje, testnik je imel elektrificirana ter z odpiranjem na migljaj noge, kar je še posebej v “umazanih” mesecih sila koristno in priporočljiva naložba. Doplačljiva zadnja kamera bi potrebovala boljšo zaščito, saj jo zračni tok v zimskih mesecih zelo hitro umaže.
Prtljažnik je zajetnih mer (300 - 700 - 2339 litrov) in pravokotne oblike, kar je porok za dober izkoristek. Zanimiva in še posebej v umazanih mesecih pripravna rešitev je prtljažna podloga, katere del je mogoče razgrniti prek odbijača in si ohraniti čiste hlače pri stegovanju v “votlino”.
Plus tudi za vožnjo
Od forda se med vožnjo pričakuje več od povprečja. In galaxy ne razočara, saj zna biti dinamični potovalnik, kolikor je seveda razredu pristojno. Kljub višji postavi je na avtocesti izrazito učinkovit pri dušenju zračnega piša, sedeži testnega avta pa so dovoljevali nabiranje kilometrov z le redkimi postanki. Ko zavije na regionalko, podvozje zavzeto duši pokrpane luknje, medtem ko niti na lokalni cesti ni težav s skoraj petimi metri dolžine, saj se z ovinki spopada natančno in z malo guganja. Še posebej me je navdušila preglednost izza sedeža vstran in nazaj. Nadpovprečno za enoprosorca.
Galaxy je v tretji generaciji kljub očitni navezi na obliko predhodnika storil občuten korak naprej in pridobil prave lastnosti, da govorimo o sodobnem in nadpovprečno opremljenem potovalniku, ki je hkrati stopil naprej tudi pri vtisu kakovosti. Prepriča v vožnji in udobju, zato tisti, ki potrebuje veliko in prostorno vozilo, v njem pa želi med vožnjo tudi uživati, ne bi smel biti razočaran.
Motor: 1.997 ccm, 136 kW (185 KM), 400 Nm od 2.000 vrt./mi2
Poraba na testu: 8,7 l 100 km, 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,6 sek 0-100 km/h
Cena: 35.890 € / 39.000 (z dodatno opremo brez popusta)
AvtoTest
Galaxy je zmes všečnega hardware in sofware udobja. V prvo spada radodarnost z odmerjenimi centimetri, v drugo kopica takšnih in drugačnih pomagal, ki vožnjo še dodatno “omehčajo”. Seznam dodatne opreme je dolg, a je potrebno nekaj preudarnosti. Na vsak način pride prav razmeroma ugodni zimski paket, ki vključuje tudi ogrevan volan, pa kamera in dobri žarometi. Malce bolj neumestno za tovarno se dandanes zdi doplačilo 90 evrov za bočni blazini v drugi vrsti.
Naravni sopotnik galaxyja je dizelski motor. Dvolitrski dizel je na voljo v štirih različicah, med katerimi je po dobrega tisočaka razlike. Avto s 132 kilovati je dovolj hiter, četudi ga obložimo. Dvosklopčni menjalnik zadnje generacije je izredno všečen in praktično na ravni VAG-ovskega DSG-ja. Dva tisočaka vanj je dobra naložba v prid udobju, malce manj pa glede varčnosti. Galaxy porabi preveč.
Razred večjih MPV-jev stagnira, a to ne pomeni, da ni konkurenčen. Naravna tekmeca sta VW sharan in seat alhambra, ki pa sta že v letih, zlasti sharan pa dražji in z manj naprednimi idejami. Ne gre pozabiti na renault espacea, ki pa ga pesti pomanjkanje motorne moči. Ker galaxy namiguje, da je sposoben naokoli voziti zahtevnejše stranke, s tem hodi v zelje tudi kakšnemu mercedesu V. Seveda pa je treba najprej utemeljiti, ali ni dovolj že dinamičnejši S-max.
Za dobrih 27.500 evrov galaxyja poganja bencinar, prvi dizel pride kmalu zatem, a poseči je potrebno vsaj po 110 kilovatih (28.830 evrov). Že serijska oprema je zelo bogata, a 2.500 evrov dodatka v višji nivo titanium se vseeno zdi smiselnih. Zelo vabljiv je tudi dvosklopčni menjalnik, seveda pa cena tako hitro narašča. Tudi dodatno obloženi testnik s končno ceno 39.000 evrov pa je bil še vedno pod precej slabše opremljenim VW sharanom podobne motorizacije. Seveda pa slednji bolje drži ceno.