O novem električnem renaultu 5, o tem, kaj prinaša in kakšne izkušnje so Renault vodile pri njegovem razvoju, smo se na avtomobilskem salonu v Ženevi pogovarjali z Laurentom Leprieurjem, produktnim vodjem za renault 5 E-tech electric.
Renault ima več kot deset let izkušenj z baterijskimi električnimi avtomobili. Kako se to odraža na renaultu 5?
Najprej naj izpostavim, da zares poznamo lastnike naših električnih avtomobilov. Pri Renaultu si prizadevamo izboljšati lastniško izkušnjo. Stranke hočemo prepričati, da se odločajo za takšno lepo vozilo, kot je renault 5. Zato smo se ozrli v preteklost, kjer ima pomembno vlogo na področju električnih vozil denimo renault zoe. Tudi renault 5 je električni avtomobil in mestni avtomobil. Sicer je bolj kompakten od zoeja, vendar pa ima tudi pet sedežev in druge praktične elemente. Čeprav ni povsem primerljiv z zoejem, je primeren naslednji avtomobil za nekatere voznike, ki danes uporabljajo renault zoe
Zoe je imel v zadnji različici tudi možnost hitrega polnjenja z enosmernim tokom in veliko baterijo, s katero je lahko prevozil do 400 kilometrov. Renault 5 ima primerljive sposobnosti. Vendar pa smo z obuditvijo starodobnega renaulta 5 v sodobni električni izvedbi izkušnjam z zoejemu dodali še čustven dizajn, dinamično vožnjo in preprosto upravljanje. K temu pripomore tudi infotainment, ki je trenutno med najboljšim na trgu. Z zadnjo razširitvijo z avatarjem smo ga še izboljšali. S sodobno tehnologijo smo izboljšali uporabniško izkušnjo in menim, da bomo ljudi prepričali, da se odločijo za električno vozilo. Poleg tega ponujamo tudi možnosti uporabe avtomobila v vlogi mobilne baterija in vira energije za zunanje porabnike (V2G in V2L). Z zoejem smo si nabrali veliko izkušenj in spoznali, kakšna pričakovanja imajo kupci električnih vozil. In to smo izkoristili pri razvoju renaulta 5.
Renault 5 naj bi bil na voljo že za manj kot 25.000 evrov. Kako vam je to uspelo, glede na vse, kar bo ponujal?
Renault 5, ki si ga lahko ogledate v Ženevi, ne bo stal manj kot 25.000 evrov, ampak bo dražji. Tukaj predstavljamo renault 5 s srednjo in visoko različico opreme. Razvijamo tudi različico opreme "evolution", ki bo dejansko na voljo za omenjeno ceno. Oblikovana bo podobno kot predstavljene različice in bo omogočala tudi podobno uporabniško izkušnjo in podobno električno izkušnjo, vendar bo imela manj opreme in funkcionalnosti. Tudi baterija bo manjša, s kapaciteto 40 kilovatnih ur, in bo omogočala doseg okoli 200 kilometrov. Na voljo pa bo sredi leta 2025. Mislim, da bo kljub temu šlo za dobro in vsakdanje uporabno ponudbo.
Kakšna pa je platforma renaulta 5 v primerjavi z večjo, na kateri je denimo zasnovan renault megane E-tech electric?
Platforma, ki jo imenujemo AmpR Small, je povsem nova platfoma. Sredinska enota je sicer enaka kot pri večji, sprednja in zadnja prema pa sta različni. Sprednja prema prihaja iz clia, zadnja večvodilna prema pa prihaja iz australa. Gre torej za novo platformo. Uporabili jo bomo na več avtomobilih. Poleg renaulta 5 jo bo denimo dobil tudi novi električni renault 4, imel jo bo tudi novi električni renault twingo, na njej pa bomo zasnovali še nekatere podobne projekte. S tem bomo povečali njeno razširjenost, s tem pa tudi gospodarnost. Prepričan sem, da jo bomo sčasoma nadgrajevali.
Omenili ste renault 4. Kakšno bo njegovo razmerje do renaulta 5. Bo morda imel vlogo "renaulta 5 SUV"?
Med renaultom 5 in renaultom 4 bo enako razmerje kot med renaultom cliom in renaultom capturjem. Oba bosta v začetku komplementarna ponudba cliu in capturju. Clio in captur bosta v njiju dobila električni ekvivalent. Renault 4 bo torej res križanska nadgradnja renaulta 5, torej električni B SUV.
V baterijah renaulta 5 uporabljate kemijo Li-NMC. Kaj ta omogoča in zakaj ste se odločili zanjo?
Ob napovedi projekta je bila to najboljša baterijska kemija, s katero smo lahko dosegli 400 kilometrov dosega v baterijskem paketu, ki je vgrajen med obema premama. Zagotovo so zdaj že na voljo nove baterijske tehnologije, ki jo bodo nadomestile. V življenjskem ciklusu renaulta 5 bo morda prišlo do prehoda na drugačno baterijsko kemijo, če nam bo tehnološki razvoj to omogočil. Če bomo lahko s tem povečali doseg avtomobila ali zmanjšali ceno baterijskega sklopa, bomo to storili. Ko pa smo vstopili v projekt razvoja renaulta 5, je bila to najboljša možnost.
Pred leti ste kot prvi avtomobilski proizvajalec uporabili elektromotorje z elektromagneti namesto permanentnih magnetov. Kakšna je razlika med nekdanjimi motorji te vrste in motorjem, ki ste ga uporabili v renaultu 5?
Motor v renaultu 5 je nov. Od prejšnjega je fizično manjši in tudi 15 kilogramov lažji. V osnovi smo uporabili elektromotor iz električnega megana, vendar smo mu zmanjšali dimenzije. Celotnemu sistemu pa smo dodali tudi novi dvosmerni polnilnik.
Trenutno v Sloveniji proizvajate tudi električni renault twingo. Je kakšna možnost, da, v primeru velikega povpraševanja, v Sloveniji zaženete tudi proizvodnjo električnega renaulta 5?
V projektu razvoja novega renaulta twinga ne sodelujem, zato o njegovi proizvodnji ne morem nič povedati. Za renault 5 pa lahko povem, da ga bomo za zdaj izdelovali le v Franciji. Če bo zelo uspešen in bo po njem res veliko povpraševanja, bomo njegovo proizvodnjo morda razširili tudi drugam. A za zdaj je to vse, kar lahko povem.
Polizdelek?
Menda so ga sproducirali ustvarjalci filma Barbi in je bil prvotno namenjen za snemanje Barvie 2!? Ta zelen menda za …
A to si objavo pod prisilo, pištola v glavo, pa to?