Leto 2014 v svetovno prvenstvo formule 1 FIA prinaša niz temeljitih sprememb tehničnih predpisov. Od letos bodo dirkalnike F1 gnali pogonski sklopi z avantgardno tehnologijo, ki prinaša kombinacijo s turbo puhalom opremljenega motorja z notranjim zgorevanjem in dognanega sistema za povračanje odvečne energije.
Energijska učinkovitost teh pogonskih sklopov bo dosegla ravni, kakršnih v formuli 1 še niso nikdar doslej, dirkalnike pa bosta gnala dva vira energije; motor z notranjim zgorevanjem bo uporabljal klasični bencin, iz izpušnega oziroma zavornega sistema pa bosta dva motorja-generatorja zajemala električno energijo. Oba sistema se bosta med celo dirko dopolnjevala, moštva in dirkači pa bodo z iskanjem najboljšega ravnovesja med obema viroma energije poskušali optimizirali svoj nastop v dirki.
Prihod te nove tehnologije pomeni, da doslej uveljavljena beseda motor ni več primerna oziroma dovolj natančna, zato se bo odslej uporabljalo izraz "Power Unit" oziroma pogonski sklop.
"Formula 1 ostaja športni razred inovacij in napredka, ki pomeni vrh človekovih prizadevanj in tehnoloških inovacij. Od zadaj nameščenih motorjev v tridesetih letih do intenzivnega izkoriščanja podtlaka v osemdesetih; v formuli 1 uporabljena tehnologija je bila vedno vsaj za nekaj let pred časom. Z uvedbo najsodobnejših sistemov za povračanje energije in dovršenih motorjev s turbo puhalom formula 1 tudi letos ostaja zvesta svojemu prestižnemu izročilu. Letos smo prav res na čelu avantgardnih tehnologij na področju pogonskih sklopov," je povedal Jean-Michel Jalinier, predsednik Renault Sport F1.
Formula 1 po novem z motorji prostornine clia
Svetovno prvenstvo formule 1 FIA se bo v letu 2014 podredilo najbolj temeljitim spremembam tehničnih predpisov v svoji zgodovini.
še malo pa bo turbina večja kot je cel motor. In to naj bi bil potem vrh avtošporta al kako? …
Ša mal in bodo do konca uničili čar F1 - power, duh po bencinu,glasnost itd. Za me bi lahk pustil …