Fordova linija motorjev EcoBlue z 10 odstotkov nižji porabo goriva

Foto: Ford Ford transit Foto: Ford Ford transit Foto: Ford Ford transit Foto: Ford Ford transit Foto: Ford Ford transit in transit custom Foto: Ford Ford transit custom
Ford je predstavil novo linijo motorjev EcoBlue. Najprej bodo na voljo za program gospodarskih vozil, premierno v transitu in transitu scustom, kasneje pa tudi v osebnih vozilih.
Oglej si celoten članek

Štirivaljni 2,0-litrski ford EcoBlue je premierno na voljo v transitu in Transit custom. Motor prihaja kot zamenjava za enako močan 2,2-litrski dizelski motor TDCi. Novi motor ima za 20 odstotkov več navora dosegljivega že pri 1250 vrtljajih v minuti, raven oddanega hrupa v prostem teku je zmanjšana za štiri odstotke, poraba goriva pa za več kot 10 odstotkov. Povsem nova arhitektura motorja omogoča tudi zmanjšanje trenja in čisto zgorevanje.

Kasneje tudi 1,5-litrski EcoBlue motor

Novi 2,0-litrski motor, ki so ga razvile ekipe Fordovih inženirjev v Veliki Britaniji in Nemčiji, bo najprej na voljo v različicah z 77 kilovatov moči (105 KM), 96 kilovatov moči (130 KM) in 125 kilovatov moči (170 KM). Pri Fordu pravijo, da je možno moč motorja povečati do 177 kilovatov moči in bo kasneje primeren tudi za vgradnjo v osebna vozila. Dodali pa bodo nadaljnje nove motorje EcoBlue, vključno z 1,5-litrsko različico.

Številne tehnične inovacije

Pri Fordu so prvič uporabili vgrajen polnilni zbiralnik z zrcalno sliko za optimalno dovajanje zraka v motor. Ta natančno uravnava pretok zraka v valje – s pretokom v smeri vrtenja urnih kazalcev za prvi in drugi valj ter v obratni smeri za tretji in četrti valj. Simetrična razporeditev zagotavlja enotno mešanje goriva in zraka v zgorevalnih komorah vseh štirih valjev, kar je inženirjem omogočilo natančnejši nadzor načina, kako zgoreva gorivo v motorju. Pri natančnem uravnavanju postopka zgorevanja so pri računalniških eksperimentih upoštevali več kot 1400 dejavnikov, ki vplivajo samo na dviganje ventila in krmiljenje.

Foto: Ford Ford transit in transit custom

Nove šobe za vbrizgavanje goriva lahko zagotovijo do šest vbrizgov na zgorevanje, vsak vbrizg pa traja samo 250 mikrosekund (0,00025 sekunde) in v komoro vnese 0,8 mg dizelskega goriva – enakovredno zrncu sladkorja. Ta drobna količina goriva se vbrizga skozi osem stožčastih odprtin s premerom (vsake) 120 mikronov – približno toliko kot človeški las.

V ohišje šob za vbrizgavanje je vgrajena piezoelektrična tehnologija, ki uporablja električno odzivne kristale za natančen nadzor oskrbe z gorivom, običajno pa je na voljo samo v motorjih prestižnih osebnih avtomobilov. Nove šobe delujejo znatno tiše, omogočajo minimalne izgube energije črpalke goriva, zagotavljajo odzivnejše in manj nadležno delovanje sistema Auto-Start-Stop ter sprotni popravek umeritve za maksimalno učinkovito porabo goriva.

Napredno turbopolnjenje

V primerjavi s predhodnikom, 2,2-litrskim motorjem TDCi, je bil povsem novi kompaktni turbopolnilnik posebej zasnovan za zagotavljanje večje količine zraka pri nižjih vrtljajih motorja, za lahkotnejši in odzivnejši občutek v celotnem razponu vrtljajev ter za do 340 Nm navora pri 1250 vrtljajih v minuti.

Foto: Ford Ford transit custom Foto: Ford Ford transit

Aerodinamična napredna turbina – izdelana je iz Inconela, zlitine za uporabo v okoljih z ekstremnimi temperaturami, kot so raketni motorji – ima za skoraj 10 odstotkov manjši premer. Turbina kompresorja iz aluminija za uporabo v letalski in vesoljski industriji ima za 15 odstotkov manjši premer. Zmanjšanje premerov zagotavlja tudi manjšo vztrajnost in omogoča hitrejše povečanje tlaka, saj se turbina vrti s hitrostjo do 240.000 vrtljajev v minuti, kar izboljša navor pri nizkih vrtljajih motorja.

Namesto odlitkov so turbine za kompresorje rezkane iz celega kosa, kar izboljša tolerance na dva ali tri mikrone – velikost posamezne bakterije – in poveča trpežnost ob zmanjšanju hrupa in tresljajev. Izvršilni člen novega turbopolnilnika je nadomesti polžasto gonilo, odzivni čas pa je z novo zasnovo prepolovljen na 110 milisekund oziroma toliko, kot traja, da pomežiknemo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.