Fordova legenda odhaja v večna lovišča

Foto: Žurnal24 Ford fiesta ECOnetic Foto: Ford Ford fiesta ST Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: EPA Kubica Ford Fiesta RS rally WRC Reli Monte Carlo Monako Foto: Anže Petkovšek Ford fiesta Foto: Gregor Prebil Ford fiesta red edition Foto: Ford Ford fiesta ST Foto: Saša Despot Ford fiesta ST line Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Ford Mustang Foto: MatijaJanežič ford fiesta active Foto: Saša Despot Ford Fiesta mHEV Foto: Saša Despot Ford Fiesta mHEV Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta Foto: Ford ford fiesta
Po več kot štiridesetih letih se bo poslovil eden od avtomobilov, ki so dolgo veljali za ključni del Fordove ponudbe. V avtomobilska večna lovišča odhaja ford fiesta.
Oglej si celoten članek

12. junij bo za Fordovo avtomobilsko tovarno v nemškem Kölnu pomemben dan, saj bo začela izdelovati novi majhen električni SUV explorer, kar bosta s svojo prisotnostjo obeležila tudi nemški kancler in Fordov ameriški direktor Bill Ford. Vendar pa se bo na ta dan po 47 letih in več kot 20 milijonih izdelanih avtomobilov poslovila tudi ford fiesta.

Foto: Ford ford fiesta

Razlog za slovo od fieste je predvsem v tem, da majhni avtomobili svojim proizvajalcem ne prinašajo več dobičkov. Teh trendov sicer ne beležijo le pri Fordu, ampak tudi pri njegovih tekmecih, denimo Oplu in Volkswagnu. Vendar pa  ford fiesta odhaja, ostajajo pa opel corsa, volkswagen polo, renault clio, toyota yaris in mnogi drugi majhni avtomobili. Marsikateri od njih se je na trg pripeljal pred fiesto in bo na njem tudi ostal dalj časa.

Uradno Ford razkril nov električni SUV

Ko je namreč Ford razvil majhen avtomobil, ki je nosil kodno ime "Bobcat", je le sledil konkurenci, ki je s podobnimi avtomobili že nastopala na trgu. Predstavitev ford fieste 11. maja 1976 je bila zato bolj zamudniške narave, čeprav jo je Bob Lutz, tedanji šef nemškega Forda, ki je tudi vodil razvoj fieste, označil kot najpomembnejšo avtomobilsko inovacijo po modelu T.

Foto: Žurnal24 Ford fiesta ECOnetic

Svetovna uspešnica

Vendar pa zamuda fiesti ni preprečila, da bi postala uspešnica. Že v poltretjem letu od predstavitve so jih izdelali milijon, po 58 mesecih in 15 dneh pa je s tekočih trakov zapeljala milijonta fiesta. Marca 1981 je, kot je izpostavil Fordov predstavnik za tisk Hartwig Petersen, izboljšala vse dotedanje proizvodne dosežke evropskega Forda. Poleg tega je fiesta osvojila več naslovov avta leta in dolga leta vodila na prodajnih lestvicah v evropskih državah. Poleg tega pa je bila tudi svetovni avtomobil. Izdelovali so jo namreč na štirih celinah in prodajali v več kot 50 državah, kar je tudi pripomoglo k temu, da so jih v osmih generacijah prodali več kot 22 milijonov.

Kaj paziti Rabljeni avto: ford fiesta šeste generacije (2008-2017)

Pogled na prvo generacijo fieste pokaže tudi, kako se je avtomobilski svet spremenil v zadnjih petih desetletjih. Ford fiesta prve generacije je namreč v dolžino merila le 3,57 metra. Vendar pa je bila izdelana iz tanjše pločevine, tanjši so bili tudi sedeži, asistenčne opreme praktično ni bilo, armaturna plošča pa je bila precej manjša od današnjih, zato je bilo v njej kljub majhnim meram presenetljivo prostorno.

Foto: Ford ford fiesta

Žrtev sodobnih trendov

Poleg tega je tehtala le za današnje čase nedosegljivih 730 kilogramov, kar je pomenilo, da je bila precej živahna tudi s skromnim 1,1-litrskim atmosferskim bencinskim štirivaljnikom z močjo 37 kilovatov, ki je deloval v kombinaciji s štiristopenjskim ročnim menjalnikom. Tako motorizirana fiesta je do 100 kilometrov na uro pospeševala 17 sekund in dosegla največjo hitrost 147 kilometrov na uro.

fiesta Zabavnih 35 let fieste

Ford fiesta je v primerjavi s starodobno fiesto prve generacije precej drugačen in precej bolj sodoben avtomobil, ki z merami že posega v območje, ki so ge še ne tako davno obvladovali avtomobili spodnjega srednjega razreda, Vendar mu to ni pomagalo, da bi preživel na trgu, ki mu pravila določajo tudi strogi okoljski predpisi, zaradi katerih tovarne ne morejo pokriti razvojnih in proizvodnih stroškov, ki jih zahtevajo majhni avtomobili in njihovi motorji. Navsezadnje pa tudi ne more preživeti spreminjanja okusa potrošnikov, ki se nagibajo k športnim terencem.

dezurni@styria-media.si

Foto: Ford ford fiesta

Avto Fordova večna mladenka s tehniko prihodnosti

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.