Pri Fordu pravijo, da oba prenovljena križanca po novem poleg izčrpne digitalizacije z velikim osrednjim zaslonom prinašata tudi bogatejšo serijsko opremo in boljše razmerje med ceno in opremo. Ford mustang pa na nostalgični način ponuja povsem sodobno tehniko.
Še mladostnejša puma
Ford puma je na zunanjosti dobil predvsem novo prednjo masko in nove žaromete, vsa platišča so serijsko iz lahke litine, na zunanjosti pa ni več kromastih dodatkov, kar jo dela bolj mladostno. Na voljo je tudi šest karoserijskih barv, med katerimi je nova siva barva "cactus grey", ki je na voljo brez doplačila.
V notranjosti je puma doživela več vidnih sprememb, saj so ji namenili kokpit precej bolj športnega videza z velikima zaslonoma in zmanjšanim številom fizičnih stikal. Nove so tudi sedežne prevleke in obloge vrat, ki jo delajo precej bolj imenitno kot prej. Na sredinskem grebenu je novi drsni naslon za roko, opazi se tudi novi dvokraki volanski obroč, ki je na spodnjem delu odrezan.
Puma je bolj povezana kot doslej, na osrednjem zaslonu pa je mogoče upravljati navigacijo, infotainment, telefon in tudi nekaj avtomobilskih funkcij. Telefoni se s sistemom povežejo brezžično, prav tako je na voljo tudi brezžično polnjenje telefona. Poleg osnovnega prtljažnika je pod njim še naprej na voljo tudi velik "megabox", v katerega gre do 80 litrov dodatne prtljage.
Za pogon v osnovi še naprej skrbi litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 92 kilovatov, ki je na voljo s šeststopenjskim ročnima ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, nad njim je na voljo še 114-kilovatna različica litrskega trivaljnika, ki jo lahko kupimo le v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Ko gre za opremo, je izbira precej preprosta, saj so na voljo opremske različice titanium, ST-line in ST-line X v kombinaciji s tremi paketi opreme in osmimi posameznimi dodatnimi opcijami. Med novo opremo sicer izstopajo 360-stopinjska kamera, inteligentni tempomat z možnostjo ohranjanja smeri vožnje, ki predvideva tudi ovinke in izvoze z avtoceste in jim prilagodi hitrost, nadzor nad mrtvim kotom z asistenco za zaviranje pri vzvratni vožnji, dinamični led žarometi ter prednja parkirna tipala. Nabori opreme so tudi sicer bolj obsežni kot doslej.
Ford bo pumo z opremo titanium in osnovnim motorjem pri nas ponujal za najmanj 23.510 evrov, s financiranjem pa bo na voljo od 21.087 evrov. V to je vključeno tudi pet let jamstva brez omejitve km. Do konca leta bo v slovenske garaže predvidoma zapeljalo 120 novih pum.
S prenovo bo ford puma dobila tudi športno različico puma ST, o kateri pa še niso veliko povedali. Za zdaj je znano le to, da bo njen motor razvijal moč 160 'konjev', na voljo pa bo s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Ford kuga raznovrstnejša in zmogljivejša
Drugi prenovljeni avtomobil, ki je na slovenske ceste zapeljal s koncem poletja, je ford kuga. Tudi kuga ima popolnoma preoblikovani sprednji del, na katerem izstopajo nova maska s sredinskim modrim ovalom in polne led luči, ki lahko za doplačilo svetijo tudi v matrični tehniki. V tem primeru se bo avto prepoznalo po povezovalni svetlobni letvi. Na voljo je peterica novih kolesnih platišč iz lahke litine.
Ko gre za opremo, je nova predvsem opremska različica active, ki so jo namenili tistim, ki si želijo bolj robustno vozilo. Temu je prilagojeno bolj robustno vzmetenje, zunanje posebnosti pa so drugačna maska, ter srebrni zaščitni karoserijski elementi.
V notranjosti izstopajo predvsem nova oblazinjenja sedežev, ki so v boljših različicah serijsko ergonomski. Na armaturni plošči izstopa predvsem novi velik sredinski zaslon., ki deluje z novim uporabniškim vmesnikom SYNC4, ki je dvakrat hitrejši od predhodnika. Prenovljen je tudi zaslon digitalnih merilnikov pred voznikom.
Za osnovni pogon skrbi 1,5-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 110 kilovatov, ki deluje v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Višje je 137-kilovatni bencinski motor, ki deluje v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Na voljo sta tudi dva samopolnilna hibrida FHEV, 132-kilovatni s prednjim pogonom ter 134-kilovatni s štirikolesnim pogonom, ki v mestu omogočata do 64 odstotkov električne vožnje. Višje je še priključni hibrid z močjo 178 kilovatov, ki omogoča električno vožnjo do razdalje 69 kilometrov. Oba hibrida s prednjim pogonom sta dobil izboljšan menjalnik, ki jima zagotavlja hitrejše pospeške.
Priključni hibrid po novem omogoča vleko prikolice do največje mase 2.100 kilogramov, pri čemer mu pomaga navigacija, ki samodejno izbira poti, na katerih je vožnja s prikolico izvedljiva.
Ford kuga je na voljo s šestero barv, med katerimi sta dve novi, zelena "bursting green" pa je brez doplačila na voljo le na kugi. Na voljo je pet različic opreme. Osnovna je titanium, nad njo pa sta kot vzporedni linijo uvrščena ST-line in ST-line X na eni ter active in active X na drugi strani. K temu je treba dodati še tri pakete dodatne opreme in deset posameznih možnosti izbire.
Osnovna ford kuga s 110-kilovatnim trivaljnikom bo z opremo titanium na voljo za najmanj 28.540 evrov, oziroma 24.514 evrov v kombinaciji s financiranjem. Za hibridno kugo bo treba odšteti vsaj 33.180 evrov oziroma 24.514 evrov s financiranjem, priključno hibridna kuga pa bo stala vsaj 40.420 evrov oziroma 35.384 evrov. Pri slovenskem uvozniku računajo, da bodo do konca leta prodali 200 novih kug.
Povsem novi mustang
V Slovenijo je pripeljala tudi nova, že sedma generacija forda mustanga, ki so ga od leta 1964 prodali v več kot 10 milijonih primerkov, v zadnji generaciji pa je veljal za najbolje prodajani športni avtomobil na svetu.
Zadnja generacija je bila menda kar precejšen izziv za oblikovalce. Nekaj oblikovnih elementov črpa iz prve. Takšne so denimo "obrvi" na prednjem robu motornega pokrova in obroba maske, po prvi generaciji pa se zgledujejo tudi bočna linija, spodrezani zadek ter dolga linija pokrova, ki se nadaljuje v ramensko linijo in zaključi v zajetnih zadnjih bokih.
Ford mustang je še naprej na voljo kot convertible in fastback. Novo generacijo je doživel tudi 5,0-litrski motor V8 z močjo 446 'konjev' (328 kW), ki lahko deluje v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Nova je različica mustang dark horse z malce močnejšim motorjem, izboljšano aerodinamiko, izpopolnjenim hlajenjem motorja in športnimi gumami pirelli P zero performance. Kupec si lahko za doplačilo omisli tudi sedeže znamke Recaro, ekskluzivno pa je na voljo karoserijska barva "blue amber".
Novi ford mustang bo v osnovni različici kot fastback na voljo za najmanj 67.000 evrov, kot convertible pa bo 5.000 evrov dražji. Različica dark horse bo stala vsaj 79.600 oziroma 82.900 evrov.
Me malo mika tale Žrebec, samo ne vem kako se pelje ter kako se kvari. Za porabo pa mi je …
Uf, ta nov mustang je hud
Ford ima samo eno slabo hibo,večja poraba,drgač je pa stroj .