Fordov dostavnik transit opazi pešce in pred njimi sam zavira

Foto: Ford
Foto: Ford
Ford tehnologijo, ki smo jo spoznali v mondeu in drugih modelih osebnih vozil, širi na gospodarska vozila. Novi transit zaznava pešce in je zmožen pred njimi zavirati samodejno.
Oglej si celoten članek

Po uradnih podatkih je od leta 2004 do leta 2013 na evropskih cestah izgubilo življenje več kot 70.000 pešcev. Pešci so vse prepogosto zaradi lastnega obnašanja in neprevidnosti žrtve trkov z vozili.

Ford je lani anketiral 10.000 ljudi po Evropi, da bi si zagotovil boljši pregled nad motnjami, ki ogrožajo pešce pri prečkanju ceste tudi zunaj uradnih prehodov za pešce. Večina uporabnikov pametnih telefonov med anketiranimi (57 odstotkov) priznava, da uporabljajo svoje naprave tudi med prečkanjem ceste in skoraj polovica (47 odstotkov) medtem telefonira.

Pri Fordu so se zato odločili, da tehnologijo, ki omogoča zaznavanje ljudi na cesti in samodejno zaviranje, če se voznik ne odzove na opozorila, vgradijo tudi v dostavnike. Zaščita pešcev, ki so jo najprej razvili za osebna vozila, obdeluje informacije radarja v odbijaču, in kamere na vetrobranskem steklu; obenem zbirka ‘oblik pešcev’ sistemu omogoča razločevanje ljudi od okolice ceste ter dreves in prometnih znakov.

Vozilo predvidi, ali bo pešec stopil s pločnika

Foto: Ford Ford transit Tehnologija v dostavnikih transit in transit custom, lahko celo predvidi, ali bodo pešci zatavali s pločnika pred vozilo.

“Da voznik dostavnika preveri naslov, je potreben samo trenutek – a prav v tem trenutku lahko nepazljiv pešec stopi na cesto,” je povedal Gregor Allexi, inženir za aktivno varnost pri Fordu Evropa. “V takšnih primerih lahko tehnologija za zaznavanje pešcev pomaga preprečiti nezgodo ali zmanjša stopnjo njene resnosti.”

Fordovi inženirji so sistem preizkusili na zaprtih poligonih ter pri tem uporabili naprave in testne lutke v naravni velikosti. Razvojna ekipa je več mesecev testirala in izboljševala sistem v vrvežu evropskih mest, kot sta Pariz in Amsterdam, kjer je na ulicah veliko pešcev.  V mestnem okolju so prevozili več kot 10.000 kilometrov, da bi dokazali zanesljivost sistema v dejanskih pogojih.

Sistem za zaviranje v sili, poimenovan pomoč pri preprečevanju trčenja, deluje v več korakih. Če zazna pešca in presodi, da grozi trčenje, voznika najprej opozori z zvočnim signalom in prikazom med instrumenti. Če se voznik ne odzove, sistem z zmanjšanjem razmika med zavornimi ploščicami in koluti skrajša čas, potreben za zaviranje. V primeru, da voznik še vedno ne ukrepa, sistem samodejno zavira in zmanjša hitrost vozila.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.