Ford z edgom tudi nad kupce BMW in mercedesov

Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge Foto: Gregor Prebil Ford edge
Pri Fordu so tudi v Sloveniji začeli tržiti svoj največji športni terenec edge. Pri slovenskem uvozniku brez zadržkov pravijo, da z vsebino konkurirajo tudi dražjim premium tekmecem BMW in Mercedes-Benzu. Slovenske cene se začnejo pri 46.300 evrih.
Oglej si celoten članek

Edge je bil v konceptni obliki razkrit že leta 2013, v ZDA pa je na prodaj že dve leti. Zdaj je tudi v Sloveniji popolnili Fordovo paleto SUV modelov. Na hierarhični lestvici športnih terencev z modrim ovalom se uvršča na sam vrh, nad modela ecosport in kuga.

Edge si platformo deli z modeli mondeo, s-max in galaxy, a je zunanjih podobnosti malo. Petsedežnik je na slikah videti večji kot deluje v resnici, a je zato znotraj zelo prostoren. Potovalna kabina vključno z merilniki je povzeta po mondeu. Prtljažnik v osnovi meri 602 litra (z vključenim rezervnim kolesom v dvojnem dnu prtljažnika), ki ga je mogoče s podiranjem sedežev (opcijsko s pomočjo stikala v prtljažniku), povečati do največ 1.847 litrov.

Varnost standardno

Foto: Gregor Prebil Ford edge Čeprav je standarden štirikolesni pogon (v osnovi je pogon na prednji kolesi, po potrebi pa se do 70 odstotkov moči prenese na zadnji kolesi), to ni tako off-road usmerjeno vozilo kot kuga, pač pa je poudarek na potovalnem udobju.

Kupci lahko izbirajo med dvema paketoma opreme - titanium in 2.800 evrov dražjo opremo sport. Razlika je ta, da ima oprema titanium 19-palčna kolesa, sport pa še palec večja temna platišča, nekoliko spremenjene odbijače, večja sta zaključka izpušne cevi. Z opremo sport je na voljo športno vzmetenje in prilagodljivo krmiljenje.

Vedno so standardni prilagodljivi polni led žarometi, standarden je sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, prilagodljivi tempomat, navigacija sync, hlajenje prednjih sedežev, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilnik na nenamerno zapuščanje voznega pasu. Omisliti si je mogoče tudi širokokotno kamero s pogledom pred zajeten prednji del vozila.

Nevtralizator šumov

Pri Fordu izpostavljajo aktivni sistem, ki v potovalni kabini izniči zunanje šume. Deluje v sodelovanju z audio sistemom, tudi, ko je sistem izklopljen. Ko sistem zazna šum, ga nevtralizira s kontra frekvenco iz po kabini razporejenih zvočnikov. Tudi sicer pri Fordu poudarjajo kakovost in izolativnost materialov, ki v potovalno kabino ne prepuščajo hrupa motorja ali vetra.

Foto: Gregor Prebil Ford edge

Varnostni pasovi na zadnjih sedežih so lahko opremljeni z napihljivo blazino za zaščito v primeru trka. Na voljo je tudi klic v sili. Pri uvozniku so izpostavili pomembnost tega sistema in navedli primer, ko je pri verižnem trčenju na primorski avtocesti, kateremu je botrovala megla, prav njihov sistem v enem izmed fordov dve minuti pred vsemi ostalimi javil, da se je zgodila prometna nesreča.

Dva motorja in dva menjalnika

Foto: Gregor Prebil Ford edge 4,81 metra dolgi edge je od tal oddaljen 20 centimetrov, moč pa menjalnik, bodisi ročni ali samodejni, vedno prenaša na vsa štiri kolesa.

Na izbiro sta le dva dvolitrska motorja in menjalnika. Šibkejši, s 132 kilovati moči (180 KM) in enojno turbino, je kombiniran z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, zmogljivejša različica dvolitrskega biturbo motorja s 154 kilovati moči (210 KM) pa s samodejnim menjalnikom. Šibkejši edge stane 46.300 evrov, z zmogljivejšim motorjem ga cenijo na 48.030 evrov. Pri Fordu navajajo, da je primerljivo opremljeni in zmogljivi BMW X5  dražji za 18 odstotkov ali 10 tisočakov, primerljivi Hyundai Santa Fe pa je cenejši za pet odstotkov.

Za letos v Sloveniji načrtujejo prodajo 30 edgov, leta 2017 naj bi jim uspelo prodati 60 velikih športnih terencev.

grega.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.