Ford ranger je na cestah že desetletje in pol. V tem času so se zvrstile 4. generacije, poltovornjak zadnje generacije pa je zapeljal tudi na slovenske ceste.
Če so v ZDA in določenem delu Azije to vozila, ki jih ljudje za delo in prosti čas uporabljajo kot prvo vozilo v družini in so na cestah najbolj razširjena vozila, pri nas še vedno ni tako. Pri nas ga kupujejo tisti, ki iščejo delovni stroj, oziroma avto, ki premaguje terene, ki jim moderni športni terenci niti približno niso kos. Pri tem pa so cenovno veliko bolj ugodni kot šminkerski suvi.
Brodi lahko po 80 centimetrov visoki vodi
Ranger lovi poslovne kupce in aktivne posameznike, ki bodo znali ceniti zavidljive vozne sposobnosti, zaradi katerih v divjini ne bodo obstali. Ranger z veliko medosno razdaljo, 3,2 metra, lahko tako brodi po kar 80 centimetrov visoki vodi, od tal je odmaknjen 230 milimetrov, pristopni kot je 28 stopinj in izstopni kot 25 stopinj.
Elektronsko nadzorovani preklop med pogoni je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom enostaven. To stori voznik s pritiskom na gumb na sredinski konzoli kar med vožnjo. Izbira lahko med pogonom 4x2 na zadnji kolesni par in štirikolesnim pogon z višjo stopnjo prenosa. Za večji navor pri manjši hitrosti ali dodatno zaviranje pri spuščanju lahko voznik izbere pogon 4x4 z nižjim prenosom, elektronska zapora zadnjega diferenciala pa pomaga izboljšati prenos moči v najzahtevnejših pogojih. S tem je rangerju omogočenaa vleka do 3500 kilogramov težke prikolice in nosilnost, ki je do 1260 kilogramov.
Poudarek na izboljšani ekonomičnosti in nižjih stroških lastništva
Podvozje ostaja enako kot pri predhodniku, izboljšave pa so bile narejene predvsem na področju zmanjšanja emisij in porabe goriva. V ta namen so dodali električni servoojačevalnik krmiljenja, start/stop sistem, indikator prestavnega razmerja.
Ker črpalka servokrmiljenja, ki jo sicer uporabljajo običajni sistemi, ni potrebna, sistem električnega servovolana (EPAS) omogoča nižjo porabo goriva (do tri odstotke), hkrati pa omogoča lahkotnejše manevriranje na manjših prostorih in izboljšano upravljanje ter več povratnih informacij pri hitrejši vožnji.
Na izbiro sta dva izboljšana motorja (v smislu moči in zmogljivosti), 2,2-litrski štirivaljni TDCi dizelski motor z 96 kilovatov moči (130 KM), oziroma 117 kilovatov moči (160 KM) ter 3,2-litrski petvaljni TDCI motor z 146 kilovatov moči (200 KM). Na izbiro sta šeststopenjski samodejni menalnik, ki je sposoben na kolesa prenesti kar do 800 Nm navora, in klasični ročni šeststopenjski menjalnik. Pri Fordu izpostavljajo nižje stroške lastništva, tudi na račun izboljšane ekonomičnosti. 2,2-litrski 117-kilovatni motor zdaj v povprečju porabi 6,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov, v zrak pa na kilometer poti izpusti 171 gramov CO2. Njegov predhodnik je porabil 7,8 litrov plinskega olja in izpustil 206 gramov CO2.
Akcijske cene in tri modelske različice
Na izbiro so tri modelske različice, z enojno in dvojno kabino, slednja naj bi bila najbolje prodajana, ter podaljšano kabino, ta je namenjena najrazličnejšim predelavam. Na izbiro so štiri stopnje opreme. Oprema XL in XLT naj bi bili zanimivi za poslovne uporabnike, limited in wiltrack, ki ponujata več udobja, pa ljudem, ki vozilo uporabljajo tudi v osebne namene. Model z enojno kabino je možno dobiti le z opremo XL.
Ob začetku prodaje je ranger deležen akcijskega popusta v višini 1.900 evrov. Cene za model z enojno kabino, zadnjim pogonom, ročnim menjalnikom in osnovnim paket opreme XL se tako začnejo pri 21.690 evrih, štirikolesni pogon ga podraži za 1.370 evrov, s podaljšano kabino, 4x4 pogonom, ročnim menjalnikom in opremo XL stane 23.850 evrov. Enako opremljen model z dvojno kabino je še 680 evrov dražji. Vrh ponudbe predstavlja petvaljnik z štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in opremo wildtrack (posebni sedeži, barva in oblikovni elementi zunanjosti in v potovalni kabini, 18-palčna platišča, digitalni prikazovalniki, 8-palčni zaslon na dotik ...) za 35.800 evrov.