Decembra leta 2012 je glavni direktor nemškega podjetja ZF Friedrichshafen AG, specialist za razvoj menjalnikov v vozilih, dejal, da devetstopenjski samodejni menjalnik predstavlja mejo prednosti, ki jih prinaša tolikšno število prestav.
Nabor sprememb, ki jih je prinesel ZF devetstopenjski menjalnik, je v primerjavi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom pester. Ena od najbolj značilnih prednosti je zelo nizko območje vrtljajev, v katerih deluje. V deveti prestavi lahko vozilo potuje s hitrostjo 120 km/h pri vsega 1.900 vrtljajih v minuti, medtem, ko je ta številka pri šeststopenjskem avtomatskem menjalniku 2.600 vrtljajev v minuti. Rezultat je nižja poraba, tudi do 16 odstotkov v primerjavi s šeststopenjsko avtomatiko. Proizvajalec še navaja, da menjalnik zmore med 280 in 480 Nm navora.
Desetstopenjski menjalniki za velika vozila
Kmalu se je izkazalo, da tudi devetstopenjski menjalnik lahko še nadgradijo. General Motors (GM) in Ford sta sicer velika ameriška tekmeca, ki pa sodelujeta na področju razvoja novih tehnologij. Ameriški dvojec bo tako v svojih modelih ponudil nove devet in desetstopenjske menjalnike. GM razvija devetstopenjske samodejne menjalnike za manjša vozila s pogonom na prednji par koles, Ford pa desetstopenjske samodejne menjalnike za velike avtomobile, kot so poltovornjaki in športni terenci s pogonom na zadnji par koles. Menjalnike bosta uporabljala oba proizvajalca. Ford je desetstopenjski menjalnik najavil za poltovornjak F-150 Raptor.
Pri Fordu pa načrtujejo celo enajststopenjski menjalnik. Ford je že 4. oktobra leta 2013 vložil patent, dokument pa se nanaša na tri različne konfiguracije prenosa, to pomeni uporabo drugačnega razporeda in kombinacije zobnikov, zavor in sklopke. Pri Fordu so izjavili, da želijo zaščititi svoj patent, a hkrati dodajajo, da ne bodo hiteli z uporabo takšnega menjalnika v svojih serijskih vozilih.