Ford je z 1,0-litrskim ecoboost motorjem spisal uspešen recept, konkurenca, BMW, PSA, Renault, Opel … so sledili zgledu in razvili svoje trivaljne turbo motorje.
Ste nori?
Pred 20 leti, ali pa celo 10 leti, bi inženirje razglasili za norce, če bi dejali, da bo 1,5 tone težak avtomobil poganjal motor s prostornino ekvivalentno litrski plastenki z vodo. Morda so zato pred leti tudi številni avtomobilski novinarji Fordov trivaljnik z litrsko prostornino sprejeli v zeliko dvomov. Najprej je skrbel za pogon fieste in focusa, kasneje pa še pet in sedemsedežnega c-maxa in grand c-maxa, zdaj pa ga najdemo celo v limuzini in karavanu višjega srednjega razreda mondeu.
So večji in manjši trivaljniki
Pri Renaultu so se odločili, da bodo prostornino še zmanjšali, in sicer na 0,9-litra, zato je na voljo zgolj v twingu, cliu in capturju, ne pa tudi v večjih modelih, BMW se je odločil za 1,5-litrsko različico, ki jo med drugim vgrajujejo v družinski enoprosotrec BMW serije 2 active tourer (najdemo ga tudi v minijih), a je cenovno slabše konkurenčen. Prednost bavarskega motorja vidim predvem v avtocestni uporabi, kjer je poraba tudi do pol litra nižja kot pri Fordu. Zelo konkurenčen je tudi PSA Peugeot Citroënov 1,2-litrski trivaljni turbomotor, ki ga med drugim najdemo v modelu 308, kombilimuzini in karavanu, pa tudi Oplov predstavnik v corsi in novi generacije astre je po prvi vožnji resen konkurent Fordovemu trivaljniku.
Za focusa izberite najbolj zmogljivega
Ford sicer ponuja tri različno zmogljive različice svojega litrskega trivaljnika - s 74-, 88- in 92- kilovatov moči (125 KM). Slednjega smo preizkusili v prenovljeni petvratni kombilimuzini ford focus. To je najbolj tipičen predstavnik sodobnih prisilno polnjenih motorjev. Kaj to pomeni? Gre za motorje z zelo majhno prosotrnino, zgolj tremi in ne štirimi valji, kar prinaša manjšo maso vozila in s tem večjo gospodarnost, v časih, ko inženirji iščejo vsak centimeter dodatnega prostora pod motornim pokrovom zavzemajo manj prostora, odlikuje jih tudi prožnost in več navora v nizkih vrtljajih, kot pri štirivaljnih agregatih.
Zato pa na marsikaterem testu zbode v oči razlika med tovarniško izmerjeno porabo goriva na testu. Razlike so občutnejše, kot pri večjih motorjih - tudi zato, kot sem omenil zgoraj, ker zahtevajo drugačen način vožnje. Trivaljniki so kombinirani s turbinski polnilniki, ki zagotavljajo boljšo odzivnost ob pritisku na stopalko za plin, omogočajo pa tudi več navora in moči motorja.
Krepko cenejši od primerljivega dizla
Vožnja po avtocesti ostaja najšibkejša točka malega turbobencinskega trivaljnika, z vsega liter prostornine, čeprav je zelo udoben potovalnik, predvsem pa tih tudi pri višjih hitrostih. Poraba goriva začne znatno naraščati od hitrosti 100 km/h dalje, kljub temu, da je šesta prestava namenjena prav avtocesti. Pri 100 km/h se z njim še lahko vozimo s povprečjem dobrih šestih litrov, pri 30 km/h višji hitrosti poraba naraste za liter.
Trivaljnik v marsičem spominja na dizla (v peti prestavi pri 50 km/h se vozi brez težav – mirno in tiho), čeprav to ni, še posebej ne s ceno, je bistveno cenejši, okoli dva tisočaka od primerljivega turbo dizelskega štirivaljnega motorja.
Podatki o vozilu: Ford focus 1.0 EcoBoost (Titanium), kombilimuzina
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM), navor 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 193 km/h, 11,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,2 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 108 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 18.460/14.360 (cenik/s popustom).
Plus: Prožen in varčen motor, dobro preračunana prestavna razmerja ročnega menjalnika, tiha vožnja, udobna mestna vožnja;
Minus: Želeli bi še več moči pri nizkih vrtljajih, pri visokih hitrostih nad 130 km/h poraba krepko presega dizla;
oprostite ampak tak motor nebo dozivel 200 000km+, kot sedaj brez tezav dosegajo fordovi 1,6 litrski motorji. Motor je premajhen …
Pomoje so mlinčki kar dragi za popravila po parih letih.