Ford focus RS s svojo divjo naravo naskočil Slovenijo

Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Andrej Leban Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS
Ford focus RS, verjetno eden najbolj pričakovanih avtov zadnjih let, je s svojo divjo postavo in gromkih bobnenjem pridrvel med slovenske ovinke. Za ceno pod 40 tisočaki obljublja tisto, kar lahko ponudijo le precej dražji stroji.
Oglej si celoten članek

Če bi podeljevali naziv kralja "hot-hatchev," potem je aktualni naslov bržkone enoglasno oddan fordu focusu RS. Nobena druga kombilimuzina trenutno ne razpolaga s tako dopiljeno kombinacijo moči, podvozja in dirkaških užitkov z občutkom drsenja.

Focus RS je tisti avto, iz katerega je mogoče pravi karakter izvabiti šele v zavetju vsaj improviziranega dirkališča z varnimi izletnimi conami. In smo poizkusili - na letališču v Lescah so pri uvozniku za znamko Ford pripravili prezentacijo, česa je zmožen novi RS. Steza je omogočila vijuganje skozi improvizirane šikane pri visokih hitrostih in divje pospeševanje ter nato zaviranje po več kot 1,1 kilometra dolgi pisti. Prava lokacija za hitro prvo spoznavanje in rokovanje z RS-om.

Ajme, kakšen zvok!

Zvok iz dveh širokih tromb tam zadaj je dirkaški tudi v normalnem režimu nastavitev. Ob vklopljenem načinu "sport" ali celo "pista" pa se mu glasilke dodatno zatresejo, donenje se še ojača, vmes se pri odvzemanju plina vmešava glasno pokanje. Ko drvi s polnim plinom, vso to tuljenje, pokanje in grmenje le še kopiči adrenalin. Fordovci, izvrstno opravljeno delo!

Steza letališča je hitro pokazala, iz kakšnega testa sta focusov pogon in podvozje. Njegov 2,3-litrski ecoboost motor, ki mu do moči 257 kW (350 KM) in polnega navora pomaga turbina, se je lahko razplamtel na polno do rdečih vrtljajev, igla merilnika hitrosti pa je pred zaviranjem, za katerega so poskrbele zanesljive Brembo zavore, že krepko presegala 200 km/h. Skupaj z "overboostom" je navora za 470 Nm, na razpolago je od 2.000 vrtljajev naprej.

Med hitrimi zavoji neposreden volan reagira na vsak gib in v nasprotno smer izjemno dobro prenaša informacije s ceste, zato je voznik lahko zelo samozavesten. Po drugi strani pa avto ostaja povsem miren tudi med divjim pospeševanjem, ko po zaslugi asistenta "launch control" pospeši do 100 km/h že po 4,7 sekunde. Je to hitro? Seveda je, renault megane RS trophy to opravi po okroglih 6 sekundah, golf R rabi 4,8 sekunde, civic type R 5,7 sekunde, za več kot tretjino dražji BMW M2 denimo po 4,5 sekunde ...

Focus s pogonom zadaj? Je mogoče!

Prenašanje motornega navora med vsa štiri kolesa deluje zelo učinkovito, tudi ob pretiravanju je podkrmarjenja le za odtenek, takoj nato se vozniku zazdi, da ga pričenja nekaj potiskati in ga celo uživaško spodnašati od zadaj. Vse to gre zasluga unikatnemu 4x4 pogonu, ki lahko do 70 odstotkov moči prenese na zadnji par koles in pomaga pri občutku, da v resnici vozimo avto z zadnjim pogonom.

Ko pnevmatik ni škoda, pride čas še za četrti režim - drift. Ukrojen ob pomoči divjega Kena Blocka sproži takšne nastavitve avtomobila, ki omogočajo uživaško bočno drsenje skozi ovinke.

Divja zunanjost, napredna tehnologija

Jasno je torej, da je RS avto, ki ga bo spoštovala tudi konkurenca in to celo tista iz premium krogov. Bo pa hkrati tudi sila opazen na slovenskih cestah po zaslugi podobe, ki se zdi kot da je zbežala s kakšnega reli brzinca. Velike odprtine za zajem zraka služijo za učinkovito hlajenje zavor, celotni paket oblike odbijačev, podvozja, zadnjega spojlerja in difuzorja pa skrbi za zelo dobro aerodinamiko in nevtralnost pri borbi z vzgonom in zračnim uporom. 

Vzmetenje novinca je za tretjino čvrstejše v primerjavi s prejšnjim RS-om in za četrtino bolj togo, med doplačili so za še bolj prvinske stike s hitrostjo Recaro sedeži ali lahka kaljena platišča, ki so vsaka za skoraj kilogram lažja od klasičnih. 

RS pa seveda ni namenjen zgolj vožnji znotraj zaprtih prog, zato zna biti tudi vsakdanje prijazen. Zvok v normalnem režimu je bolj utišan, ohranja tudi večino uporabnosti običajne kombilimuzine. Tudi Sync2 multimedijski sistem so mu vgradili, različni detajli v notranjosti pa voznika vseeno neprestano opozarjajo, da ima povelje nad nekoliko drugačnim avtom. 

Še preden je uradno zapeljal v Slovenijo, je med tukajšnjimi navdušenci nad hitrimi fordi očitno že zavladalo hudo vznemirjenje. Pri uvozniku so tako našteli že 29 vplačil za forda focusa RS. 

Ni kaj, ford focus RS je očitno avto, na katerega se je izplačalo čakati.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.