Ford ecosport ni eko in ni sport

Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ford ecosport Foto: Ciril Komotar/Siol.net Ford ecosport Foto: Saša Despot Ford ecosport
Ford ecosport ni na žalost niti posebej eco, še manj pa sport. Nagovarja kupce v najbolj vročem segmentu ta hip, a vzhodnjaški pristop k izdelavi avta je precej stran od tistega, kar smo vajeni od znamke.
Oglej si celoten članek

Ford ecosport je bil spočet zavoljo velikega zanimanja kupcev za B križance. Pri tem sicer dobronamernem načrtu pa so pri znamki globalne načrte razdelali in nato udejanili precej drugače kot pa denimo pri focusu ali fiesti. 

Po videzu so družinske vezi sicer očitne tako po zunanji podobi kot pri urejenosti notranjosti. Ecosport skuša delovati robustno, rezervno kolo na zadnjih vratih in visok odmik od tal dajeta vtis, da je kot ustvarjen za kakšno lovsko druščino. Vendar avto nima 4x4 pogona, niti kakšnega naprednega (terenskega) delovanja nadzora nad zdrsevanjem pogonskih koles ne pozna.

Slabosti njegove visoke, a ozke postave pridejo najbolj do izraza pri hitrejši vožnji, kjer je nagibanja veliko, stabilnost pa podpovprečna in zato neudobna. Pohvalim lahko zaviranje, ki je bila vedno močna plat fordov, a kakšen focus in fiesta bi verjetno najraje zatajila sorodstvo, ko pogovor nanese na volansko komunikativnost ali zvočno zatesnitev kabine.

Boljša plat štirimetrskega križanca je preglednost naprej, medtem ko ga nazaj ovira že omenjeno kolo. K sreči vam prodajo tudi takšnega brez njega, le prtljažna vrata se bodo še vedno odpirala vstran. Takšen princip sicer v določenih situacijah omogoča lažjo dostopnost, a se je nanje kar malce težko navaditi. Prtljažnik je s 346 litri spodobno velik, čeprav ne ponuja posebnih presežkov, nakladalni rob je visok, dvojnega dna ne pozna. Zlaganje naslonjal je prijazno, sicer dobro sedenje na zadnji klopi pa zasenči omejen dostop do nje in rigidnost pri njenem nastavljanju. 

Testnega ecosporta je poganjal 1,0-litrski trivaljnik, ki je gotovo ena najboljših izbir. Rad se zavrti in hitro prenese razpoložljivo moč do prednjih koles. Tudi menjalnik se ne izneveri Fordovi tradiciji lahkotnega pretikanja. Poraba je visoka.

Zamik tudi na področju asistence

Ford ecosport me je negativno presenetil pri asistenčnih sistemih, saj gre vendarle za znamko, ki je marsikatero napredno rešitev v preteklosti ponudila kot prva med velikoserijskimi znamkami. Tako pa je ecosport kljub temu, da je še povsem svež model, ne glede na kupčeve želje zelo špartansko opremljen. Pozabite lahko tudi na zaslon na dotik, pravzaprav ne nudi nič več, kot je Ford ponudil leta 2009, ko je predstavil fiesto. No, slednja je bila vmes že korenito pomlajena.

Da, ecosportu se vidi, da je izdelovan v Indiji in zgolj po sili razmer uvožen v Evropi. Zato tudi ne verjamem, da bodo s proizvodnjo ecosporta v Romuniji, kar so nedavno napovedali pri modrem ovalu, kaj prida pridobili. Ecosport namreč v pestri ponudbi B križancev ponuja manj od konkurence.

In če se grem špartanca, potem bi se veliko bolje in moderneje ter bolj terensko samozavestno počutil v dacii dusterju (ne pozabimo, tudi iz Romunije). Hkrati je slednji veliko cenejši od ecosporta, ki je, glede na to, kje ga izdelujejo in kaj ponuja, prav zasoljen.

Očitno je transport do Evrope zelo drag. Vsekakor pa si želim, da bi Ford v naslednjem poskusu na trgu B križancev stvari zastavil povsem na novo, po evropsko. Da to zna odlično, dokazujejo njegovi drugi modeli.

Podatki o vozilu (ford ecosport 1,0 ecoboost 92 kW titanium)

Motor: 998 ccm, 92 kW (120 KM), 170 Nm od 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 182 km/h
Poraba: 7,7 litra/100 km
Cena: 18.250 €

PLUSI: visoka odaljenost od tal, motor, zaviranje.

MINUSI: kvaliteta notranjosti, vožnja, cena, poraba.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.