Ford bo napadel z explorerjem

Foto: Žurnal24 Oblikovalci so za zgled vzeli predhodne študije, kot je interceptor.
Medtem ko se na evropski strani Atlantika o Fordu v glavnem govori skozi prizmo prodaje Jaguarja in Land Roverja, Ford v ZDA najavlja drastičen tehnološki napredek.
Oglej si celoten članek

Prve sadove bodo lahko občudovali že obiskovalci NAIAS v Detroitu. Tam bo prikazana študija, ki najavlja novo generacijo globalno popularnega explorerja. Estetsko zelo privlačna študija daje jasno vedeti, da je Američanom veliko bližja športna različica SUV kot pa vozila crossover. Močan videz je pomemben kljub dejstvu, da gre za avtomobil z ekološkimi privilegiji.



Sodobni explorer, oblikovalsko navdahnjen s predhodnimi študijami interceptorja, zaradih svojih "zelenih genov" ne sprejema kompromisov glede udobja in voznih sposobnosti. Fordov koncept je hkrati prvo vozilo, s katerim podjetje premierno predstavlja novo linijo visoko učinkovitih bencinskih motorjev. Nastali so kot posledica manjšanja avtomobilov, inženirji pa so uporabili že preizkušen recept, kombinacijo neposrednega vbrizgavanja in podporo turbopolnilnika.

Rezultat vsega so motorji z manjšim volumnom, ki ob enaki moči trošijo tudi do 30 odstotkov manj goriva. Pri Fordu so mnenja, da bodo z omenjeno linijo EcoBoost GTDI (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motorjev popolnoma zadovoljili regulativo in potrebe tržišča v naslednjih desetih letih. Prve projekcije kažejo, da naj bi omenjeni motorji do leta 2012 okrepili pol milijona Fordovih vozil.



Kupci lahko upajo na 2,0-litrski štiricilindrski motor z 202 kW/275 KM in 380 Nm navora ter 3,5-litrski šestvaljnik z 250 kW/340 KM in najvišjim navorom 460 Nm. Ugiba se, da je slednji tudi za 30 odstotkov manj požrešen od ekvivalentnega 4,6-litrskega osemvaljnika. Oba motorja bosta na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Za dodatno varčevanje je tu še električni servo (EPAS - Electric Power Assisted Steering), zaradi česar bo vozilo privarčevalo do 5 odstotkov goriva, vgradili pa ga bodo v okoli 90 odstotkov novih Fordovih vozil.



Zgodbo o študiji velja razširiti še na notranjost vozila. Poleg drsnih bočnih vrat so pri Fordu avtomobil opremili s šestimi sedeži, ki se lahko obračajo v vse smeri, niso pa pozabili niti na celotno multimedijo, začinjeno s 3D-kompasom in digitalnim zemljevidom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.