"Od kod prihajaš?," nemški policist, ki je na avtocesti zaustavil večji kombi, vpraša voznika. "A, Čeh si? Pridi z menoj, nekaj ti bom pokazal?," policist voznika povabi iz vozila in ga vpraša: "Bi rad videl mrtve ljudi? Bi naredil kakšno fotografijo. Pridi z mano," in ga pošlje nekaj korakov naprej, kjer mu pokaže razbitine vozila, v katerem je mrtev voznik. "Pridi, poglej ga," pove vozniku, ki se vidno upira, da bi usmeril pogled v razbit avto, ki ga je, preden ga je ustavil policist, fotografiral kar med vožnjo.
"Zakaj nočeš do avtomobila pogledati mrtvega človeka? Saj si ga fotografiral med vožnjo. Pridi, pridi, lahko mu rečeš živijo," ga izziva policist, ki ga nato z ostrim tonom opozori, da bo prejel kazen 128,5 evra, ker je fotografiral vozila v nesreči. "Sram te je lahko," okara policist voznika, ki verjetno podobne lekcije v življenju še ni dobil, nato pa se loti novega voznika, ki je prav tako potegnil iz žepa telefon, da bi fotografiral razbitine vozil.
Ob tragedijah na cesti se vedno najdejo "firbci," ki želijo razbitine vozil ovekovečiti s fotografijami na svojih pametnih telefonih in jih potem celo delijo na socialnih omrežjih. Morda eden najbolj odmevnih primerov, ko so "firbce" pribili na zid, se je zgodil ravno v Nemčiji, ko so mimoidoči začeli oživljati starejšega kolesarja, ki ga je povozil avto, eden pa je raje na telefon posnel, kako se kolesar do zadnjega diha bori za svoje življenje. V Nemčiji so šli dlje od tega, da bi "firbcem" pogled ob prometnih nesrečah zakrivali zgolj s ponjavami, ampak je oviranje dela reševalcev postalo resen prekršek.
Pri nas je Dars leta 2016 uvedel novost proti radovednežem na avtocestah. Gre za zastore, s katerimi so "firbcem" zakrili pogled na posledice nesreče. "Zastori so vsekakor odigrali svoj namen," so ob uvedbi zastorov povedali na Darsu, saj so, dokler niso bili postavljeni nekateri na nasprotnem voznem pasu celo ustavljali avtomobile in fotografirali mesto nesreče. Radovedni vozniki ob nesrečah na avtocestah s počasno vožnjo povzročajo le še dodatne zastoje ali celo nove nesreče, so takrat pojasnili na Darsu.
Zastori ob nesreči so brezveze. Stvari je treba reševati prijazneje do proračuna. Na nasprotni pas se postavi tehnična oprema, ki …
Na cesti po Slo sem cca 70 000 km na leto, pa še nisem videl zastora DARSa ob nesreči, ne …
Ja krivi ste pa vi rumeni mrhovinarji, kateri te pridobljene fotografije potem objavljate. Še vas bi bilo potrebno pošteno oglobiti.