Fiesta skrbi za varno zabavo

Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta
Ford fiesta po prenovi. Varnost in poskočnost v B-segmentu še nikoli tako dobra.
Oglej si celoten članek

Zabava. Ta je vpisana v DNK fieste že z imenom. A vsaka zabava mora biti varna. Običajno ob prenovah avtomobili dajejo prednost lepotnemu zategovanju svetil, boljšim materialom, kakšnemu novemu motorju in večji pestrosti dodatne opreme. Naprednejše sisteme pa skoraj vedno uvajajo nove generacije, še posebej pri manjših avtomobilih.

Šesta in pol generacija fieste je dokaz, da je mogoče tudi drugače. Ima vse zgoraj opisane novosti – modne barve, kot je bila v rjavo odeta testnica, LED dnevne luči, atraktiven nos z velikansko "astonmartinovsko" odprtino, na otip precej boljšo notranjost … A temeljna preskoka vidimo pri aktivni in pasivni varnosti, saj je zdaj z naskokom najboljša v razredu malih kombilimuzin, ki v marsikateri družini za njene mlade člane pomenijo tudi vstopnico v svet avtomobilov.

Ključ omejuje, da varuje

Sistem MyKey, ki ga znamka v Evropi uvaja prav s fiesto, je pomembna pridobitev za starše in njihove polnoletne otroke. Aktivno namreč odpravlja pasti, v katere mladi najpogostejše padajo. Vzemimo namreč v precep tipičnega mladega voznika. Da so tisti do 25 let zelo izpostavljeni riziku nesreče, ni naključje. Raziskave dokazujejo, da v družbi prijateljev mladi vozijo hitreje, da jih 90 odstotkov v avtu gumb glasnosti audio naprave privije premočno, da zaradi neizkušenosti redkeje spoštujejo varnostno razdaljo … MyKey mlade voznike na nek način omeji, a jim zato zagotavlja precej višjo varnost, staršem pa precej manj skrbi. 

Foto: Andrej Leban Ford fiesta En vnaprej sprogramiran ključ pri hiši je rezerviran za mladega voznika. Ko z njim vžgemo avtomobil, je hitrost omejena na največ 140 km/h, kar omogoča normalno avtocestno vožnjo, ob določeni hitrosti (denimo pri 100 km/h) voznika opozori zvočni signal, glasnost audio naprave je lahko le 40 odstotkov maksimalne jakosti, ni mogoče izklapljati sistema nadzora stabilnosti in za preprečevanja trkov … Pod črto omejitve, ki jih pri normalni uporabi ne čuti niti "izkušen" voznik. In kar se nam zdi tudi zelo hvalevredno – MyKey je serijski pri vsaki fiesti.

Odpušča nepazljivost

Za drug sistem, ki ga tudi hvalimo, je na žalost potrebno še doplačati (v paketu z drugimi dodatki 620 evrov), čeprav ne dvomimo, da go sistem za preprečevanje trkov pri manjših hitrostih že v nekaj letih postal standardna oprema v avtomobilski industriji. Na podlagi signalov kamere pod vetrobranskim steklom Active City safety sistem ugotavlja, ali se nekemu objektu na cesti, denimo avtomobilu, približujete prehitro. Če po zvočnem opozorilu ne ukrepate, bo avtomobil na polno zavrl sam in vsaj omilil posledice trka. Prizori jeznega voznika, ki benti nad "polulano" voznico zaradi škode na zadnjem odbijaču, naj bi bili tako preteklost.

1,0 ecoboost ji pristoji

Za varnost je torej poskrbljeno, kako zabavna je fiesta sicer? Zelo. Podvozje je udobno, volan všečno natančen, a civilna fiesta pač ni športen avtomobil, kar se vidi, ko ovinek napademo preostro. V opremi titanium je dodatkov za udobje in lepši videz veliko, z doplačili je občutek udobja že prav premijski. Znova lahko pohvalimo Fordov Sync sistem za lahkotno povezljivost in upravljanje bluetooth naprav. Osrednji informacijski zaslon pa je s svojo velikostjo napram tekmcev že prav smešno majhen, tudi z nadrobljenostjo stikal bo morala sedma generacija storiti nekaj konkretnega.

Foto: Andrej Leban Ford fiesta Še ena novost, s katero smo se srečali pri fiesti, je 1,0-litrski ecoboost motor. Tolikokrat hvaljeni "mlinček" smo tokrat preizkusili v šibkejši, 74-kilovatni in tisočaka cenejši različici. Po našem mnenju gre za najboljše razmerje med ceno in dobljenim, saj povsem zadostuje namembnosti vozila, s porabo pod sedmimi litri je tudi varčnejši od močnejšega bratca. Le doseg je zaradi razmeroma majhnega rezervoarja kar omejen. Na zadnjih sedežih čudežev s prostorom ne gre pričakovati, minus je tudi pomanjkanje odlagališč za različne otroške rekvizite.

Osnovna fiesta z 1,0-litrskim ecoboost motorjem je na voljo za 11.250 evrov. Bogato opremljena testnica je bila ocenjena na 14.835 evrov. To se nam zdi poštena cena za videno in okušano.

Podatki o vozilu (ford fiersta 1,0 ecoboost titanium 5V)

Motor: 999 cm3, bencinski, turbo
Najvišja moč: 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrtljajih/minuto
Navor: 170 Nm od 1.400 vrtljajev
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 295/980
Cena: 11.250 (osnovni)/14.835 evrov (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.