V povprečju so se CO2 emisije novih vozil, ki jih prodajajo v Evropi, iz 136,3 gramov na prevoženi kilometer v letu 2011, lani znižale na 132,3 g/km, kar predstavlja 2,9 odstotno izboljšanje. To pomeni, da skoraj 40 odstotkov novih prodanih vozil v Evropi že dosega izpuste CO2 pod 120 g/km.
Raziskava zajema 23 avtomobilskih tržišč, kaže pa vzpodbudne podatke, in sicer, da kar devet velikih avtomobilskih proizvajalcev že zdaj dosega cilje za leto 2015, ki predvidevajo, da bo povprečje izpuščenega CO2 130 g/km.
Fiat že šesto leto zapored ostaja okolju najbolj prijazna znamka, saj njegova vozila v povprečju dosegajo 119,8 g/km, kar je celo nekoliko več kot leto prej. To gre pripisati manjši proizvodnji punta in uvedbi velikega crossoverja freemonta na evropski trg. Največji pomik navzgor je uspel Peugeotu, ki je iz petega skočil na drugo mesto, s CO2 povprečjem 121,2 g/km, tretji je Renault, ki je bila lani šesti (121,3 g/km).
Z izjemo Belgije so vse države v raziskavi lani znižale emisije na svojih trgih v primerjavi z letom 2011. Avtomobili ozračje najmanj onesnažujejo na Portugalskem, največji napredek pri zmanjšanju emisij pa je uspel Grkom, kjer se je prodaja dizelskih vozil iz 10 odstotkov tržnega deleža povečala na 40 odstotkov. Kljub znižanju emisij za 3,6 odstotka pa Švica ostaja država z največjim povprečnim onesnaženjem kar zadeva nova vozila. Švica je edina, kjer emisije pri novih vozilih presegajo mejo 150 gramov CO2 na prevoženi kilometer.
V fotogaleriji zgoraj lahko preverite katere avtomobilske znamke imajo najmanjše in katere največje povprečje izpuščenega ogljikovega dioksida v ozračje.
>>...največji napredek pri zmanjšanju emisij pa je uspel Grkom, kjer se je prodaja dizelskih vozil iz 10 odstotkov tržnega deleža …