Fiat 500 ni fičo

Foto: Žurnal24
Novi italijanski zvezdniški malček fiat 500 izvira iz starega modela fiat 500 in ne fiata 600, ki je v resnici fičo.
Oglej si celoten članek

Iz neznanja, oziroma iskanja senzacije so nekateri strokovnjaki, ki so dobro seznanjeni z avtomobilističnimi skrivnostmi, preteklostjo in sedanjostjo, netočno in napačno obveščali javnost in vztrajali na tem, da novi fiat 500 imenujejo z napačnim imenom - fičo. Naslovi člankov, kot so: "Prišel je novi fičo, Fiat predstavil naslednika fiča, in pri tem mislili na novi fiat 500, za katerim je ponorel cel svet, so zavajajoči.



Dobri poznavalci sveta štirikolesnikov in strokovnjaki z omenjenega področja vedo, da to ni res. Nedko je (ne)namerno pomešal dva različna avtomobila istega proizvajalca, v vsakem primeru znamke Fiat. Edina pravilna trditev je: fiat 500 ni fičo, nikdar ni bil in nikoli ne bo. Omenjeni fičo je nastal iz avtomobila fiat 600, ki je popolnoma drugačen avtomobil od prvega fiata 500, katerega naslednik je izzval veliko zanimanje voznikov, a tudi tistih ljudi, ki ga ne nameravajo kupiti.

Fiat 600 (iz katerega je nastal fičo) je imel štiri cilindre, fiat 500 pa le dva. Fiat 600 je imel motor hlajen s tekočino, fiat 500 z zrakom. Iz motorja fiata 600 je nastal eden najbolj slavnih motorjev vseh časov, bencinar s prostornino 903 ccm, ki so ga vgrajevali tudi v modele 127, uno, cinquecento, seicento, autobianchi (lancia) A112, seat ibiza prve generacije, yugo 45. Omenjeni motor nima nič skupnega s fiatom 500.



Prvi modeli fiata 600, ki je v nekdanji skupni državi na tržišče prispel v 60-ih letih prejšnjega stoletja, so nosili originalni fiatov znak na karoseriji, celoten avtomobil pa je bil "made in Italy«. Prvič so ga predstavili leta 1955 na avtosejmu v Ženevi in je služil kot podlaga za proizvodnjo avtomobila, ki so ga pod imenom Zastava Z-750 in pred koncem proizvodnje tudi kot Z-850, izdelovali v Kragujevcu v Srbiji. Fiat 600, oziroma Z-750, je bil avtomobil, ki se je ljubkovalno imenoval fičo. Originalna zastava Z-750 je klon, kopija originalnega fiata 600. Proizvajali so ga po licenci Fiata, z večjim motorjem in pod imenom zastava 750, oziroma, kot ga je popularno poimenovalo ljudstvo – fičo.

Automobil fiat 500 topolino je bil prvič predstavljen daljnega leta 1936. Ljubkovalno so ga poimenovali topolino, ta izraz pa se je uporabljal tudi pri nas. Avtomobil je dobil še druga imena, kot je Miki Miška, oziroma mišek, po junaku risanega filma fenomenalnega Walta Disneyja.



Fiat 500 Topolino iz leta 1936 je Fiatovo ime ponesel v svet, leta 1957 pa je italijanski avtomobilistični gigant predstavil modernejšo različico, ki so jo v Torinu poimenovali "NEW fiat 500" ali v originalu NUOVA, kar pomeni nov model. Vsi so ga klicali fiat 500 oziroma po italijansko cinquecento, kar v prevodu pomeni petsto. Prav ta avtomobil je sedaj dobil svojega naslednika, modernega fiata 500.

Stari "NEW Fiat 500" in novi fiat 500 sta dva avtomobila, ki delita isto zgodovino in imata iste gene. Fičo s fiatom 500 nima neposredne povezave, niti s starim, niti z novim modelom, saj je v resnici fiat 600, oziroma zastava 750.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.