Mednarodni motor leta je priznanje, ki je v zadnjih letih močno pridobilo veljavo. Potem, ko so v zadnjem desetletju vrsto let zmagovali mali turbo motorji, je bil lani za Mednarodni motor leta razglašen ferrarijev 3,9-litrski twin turbo V8 s 493 kilovatov moči (670 KM), ki jih proizvede pri 8.000 vrtljajih v minuti in premore 760 Nm navora.
In tako je bilo tudi letos. Motor, ki ga Ferrari vgrajuje v modela 488 GTB in 488 spider, je šele četrti v zgodovini izborov, ki je ubranil naslov.
Najboljši prisilno polnjeni motor vseh časov?
Žirija, sestavljena iz 58 novinarjev iz 31 držav, je v obrazložitvi zapisala, da je 670 konjskih moči, ki jih motor zmore pri 8.000 vrtljajih v minuti in 760 Nm navora pri 3.000 vrtljajih navora v sedmi prestavi dvosklopčnega samodejnega menjalnika, skupaj s pospeški, tisto, kar jih je ponovno prepričalo o zmagi ferrarijevega prisilno polnjenega osemvaljnika.
Dean Slavnich, predsednik izbora International Engine of the Year Awards je dejal, da je bila neodvisna žirija sklepčna, da je ferrarijev V8 motor resnično najboljši: "To je verjetno najboljši turbo motor, ki so ga kdajkoli razvili. To je mešanica, ki dvigne srčni utrip na cesti in na dirkališču, hkrati je dizajn prefinjen, motor je zmes najbolj naprednih tehnologij. Zato je nepremagan že drugo leto zapored."
Honda spet med nagrajenci, Tesla pojem za elektriko
Nagrade so podelili še v številnih drugih kategorijah. Najboljši novi motor je postal Hondin 3.5-litrski V6 bi-turbo hybrid, ki ga lahko najdemo v acura/honda NSX. Honda si je v izboru prislužila ponovno nagrado po dolgih 11 letih.
Zaradi vse večjega poudarka alternativnim pogonskim tehnologijam so leta uvedli povsem novo kategorijo namenjeno 100-odstotno električnim vozilom oziroma motorjem. Zmaga je pripadla Tesli za model S in model X, Tesla pa je za omenjena modela slavila zmago tudi v kategoriji zeleni motor leta, kje so uvrščeni tudi čisti bencinski in dizelski motorji, kot tudi električna vozila in hibridna vozila).
Tesla se je že četrtič okitila z nazivom za najbolj zeleni motor, tudi v kategoriji popolnoma električnih motorjev pa je Tesla še vedno korak pred tekmeci, na primer pred BMW z modelom i3 in GM-ovim chevrolet boltom.
"Tesla je še vedno na vrhu, ko zadeva povsem električne sklope motorjev," je povedala žirantka Jason Cammisa iz Motor Trenda in v korist električnim teslovim vozilom dodala, da so to eni najhitrejših serijskih avtomobilov, ki so jih kdajkoli proizvedli.
1,0-litrski Ecoobost že od leta 2012 pobira nagrade
magovalci:
Mednarodni motor leta
Ferrari 3.9-litrski biturbo V8 motor (Ferrari 488 GTB) 251 točk
Porschejev 3,0-litrski V6 turbo motor (911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S) 216 točk
BMW 1.5-litrski trivaljni električno-bencinski hibrid (BMW i8) 151 točk
Najbolj "zeleni motor leta (Green Engine)
Teslov polni električni motor (tesla model X in tesla model S)
Najboljši 100-odstotno električni motor leta (Electric Powertrain)
Teslov polni električni motor (tesla model X in tesla model S)
Najbolj zmogljiv motor leta (Performance engine)
Ferrarijev 3.9-litrski biturbo V8 motor (Ferrari 488 GTB)
Najboljši novi motor leta (New Engine)
Hondin 3,5-litrski V6 električni-bencinski hibrid (honda/acura NSX)
Najboljši motor s prostornino pod 1,0-litra
Fordov 1,0-litrski trivaljni Ecoboost turbo motor
Najboljši motor med 1,0 in 1,4-litra prostornine
PSA Peugeot Citroenov 1,2-litrski trivaljni turbo motor
Najboljši motor med 1,4 in 1,8-litra prostornine
BMW 1,5-litrski trivaljni električno-bencinski hibrid
Najboljši motor med 1,8 in 2,0-litra prostornine
Porsche dvolitrski turbo motor (porsche 718 boxster, 718 cayman)
Najboljši motor med 2,0 in 2,5-litra prostornine
Audijev 2,5-litrski petvaljni turbo motor
Najboljši motor med 2,5 in 3,0-litra prostornine
Porschejev 3,0-litrski V6 turbo motor
Najboljši motor med 3,0 in 4,0-litra prostornine
Ferrarijev 3.9-litrski biturbo V8 motor
Najboljši motor nad 4,0-litra prostornine
Ferrarijev 6,3-litrski V12 motor
Nerazumljivo kovanje v zvezde. Tudi ta milni mehurček se bo enkrat razpočil.