Tako proizvajalci avtomobilov izigravajo predpise

Foto: EPA
Foto: EPA
Evropsko računsko sodišče je kritiziralo pomanjkljive meritve emisij ogljikovega dioksida novih vozil med homologacijskim postopkom v različnih državah.
Oglej si celoten članek

V Italiji in na Nizozemskem državne ustanove denimo ne preverjajo podatkov, ki jih o novih vozilih navede proizvajalec, ampak jih uporabijo brez preverjanja. Tudi v Nemčiji je ministrstvo za promet izvedlo manj preverjanj, kot jih zahteva zakon. To lahko izkoristijo tudi proizvajalci, ki pri izvedbi homologacije niso vezani na svojo domačo državo, zato jo izvedejo tam, kjer je to najmanj zapleteno.

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

Računsko sodišče je kritiziralo predvsem velikanske razlike med podatki o emisijah, ki jih proizvajalci izmerijo na svojih testnih mizah, in podatki z meritev v realnem cestnem prometu. Medtem ko so se laboratorijsko izmerjene vrednosti v obdobju med letoma 2009 in 2019 zmanjšale za 16 odstotkov, so se realno izmerjene emisije zmanjšale za manj kot sedem odstotkov.

Za to so kriva predvsem vse večja in težja vozila. Generalni auditor računskega sodišča Pietro Russo pravi, da se proizvajalci osredotočajo predvsem na laboratorijsko izmerjene vrednosti namesto na realno porabo njihovih avtomobilov.

Foto: Andrej Leban Emisije

Ko gre za Nizozemsko in Italijo, so evropske oblasti resno zaskrbljene glede natančnosti podatkov o izpustih ogljikovega dioksida na homologacijskih listinah. Homologacijskih ustanov v 27 evropskih državah sicer niso preverili sistematično, ampak so naključno pregledali nekatere pisarne v Nemčiji, Italiji in na Nizozemskem. Poleg tega niso podali navodil, kako naj homologacijska preverjanja izvajajo v prihodnje.

Nemško ministrstvo za promet je navedbe računskega sodišča zanikalo, saj naj bi izvedli 79 od 81 zahtevanih preverjanj v zvezi z izpusti ogljikovega dioksida, s čimer so zadostili kriterijem EU. Zato ne vidijo razloga za naknadna preverjanja. Dodajajo tudi, da je bilo v času, ko so bile izvedene sporne homologacije, izvajanje meritev v realnem prometu oteženo zaradi pandemije, kar pa se bo spremenilo v prihodnosti, saj bodo zmogljivosti zadostne z izvedbo vseh zahtevanih testov.

dezurni@styria-media.si

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 12:17 1. Marec 2024.

    Najbolj smrdijo švabski avti,zlasti vw,sledi mu audi in ostale kripe

  • 10:14 1. Marec 2024.

    A izvajajo meritve tudi na avionih,ladjah,ki v luft spuščajo toliko svinarije,pa nobeden ne plača odškodnine

  • 09:59 1. Marec 2024.

    evo švabi spet goljufajo, potem pa jebejo vse ostale malčke po vrsti, da skrijejo svoje lumparije.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.