Predlog, o katerem piše Automotive News Europe, potrdila pa sta ga dva evropska uradnika, je še v končnem usklajevanju in naj bi bil prvi korak do vseevropske zavezanosti k dvigu cestnin za vozila, ki so bolj obremenilna za okolje.
Predlog predvideva tudi, da naj bi cestnino plačevali glede na število prevoženih kilometrov, to pa bo veljalo tako za avtomobile kot tovornjake in avtobuse.
Eden od virov je pojasnil, da predlog predvideva povprečno ceno cestnine, ki pa se bo prilagajala cenovno navzgor za vozila, ki bolj onesnažujejo okolje in navzdol za vozila, ki so do okolja bolj prijazna.
Starim tovornjakom šteti dnevi
Tako je na primer na cestah majhen delež težkih tovornih vozil v primerjavi z osebnimi vozili, a ustvarijo za tretjino vseh škodljivih emisij v prometu v EU.
"Vse cestne pristojbine, ki ne upoštevajo dejanskih emisij ali popolno kombinacijo vozila (vključno s pnevmatikami, težo in aerodinamiko)," ne bi bile pravične, menijo pri ACEA.
Razlikovanje v plačilih cestnine za tovornjake z različno "čistimi motorji", bi avtoprevoznike, ki vozila kupujejo glede na ceno stroška za vsak prevožen kilometer poti, spodbudila, da pomladijo flote tovornjakov.
Konec vinjetnega sistema
Trenutno ima EU neki okvir zaračunavanja cestnine za tovornjake, cestnina za osebna vozila pa je prepuščena nacionalnim vladam. Evropski vir za Automotive News Europe še navaja, da predlog ne bo prisilil vlade posamezne države, da predstavi nove sisteme zaračunavanja cestnih pristojbin za avtomobile in tovornjake, bo pa začrtal pravila, ki jih bo morala vsaka država spoštovati.
Zakon naj bi predvideval tudi popolno odpravo vinjet oziroma načina, da avtoceste uporabljamo določen čas. Cestnino naj bi bi v prihodnosti plačevali glede na prevoženo razdaljo.
Avtoprevozniki nasprotujejo ukinjanju vinjet, ker so cenejše, plačevanje cestnine na prevoženi kilometer pa bi zahtevalo vgradnjo novih naprav v vozila, ki pomenijo dodaten strošek. Evropska komisija se prav tako zavzema za preglednost. Ali se denar, zbran za uporabo cest, namenja za izboljšanje cest ali odteka drugam. Bruselj bo zahteval vpogled, kam se prihodki stekajo, še pišejo pri uglednem spletnem portalu.
Končni predlog bo objavljen 31. maja, po katerem bo moral pridobiti soglasje Evropskega parlamenta in držav članic.
nepravično je tudi to da se morajo vinjete lepit na šipo.lahko bi bile kot komad plastike in bi si lahko …
PA SAJ BO TO TA ZAKON TUDI UREDIL....PODPIRAM....
Zakon naj bi predvideval tudi popolno odpravo vinjet oziroma načina, da avtoceste uporabljamo določen čas. Cestnino naj bi bi v …