Težke štirikolesnike uvrščamo med osebna vozila in motocikle, ponavadi mopede ali trikolesnike. To so mala vozila, ki jih poganjajo šibki motorji in jih pogosto lahko zato vozijo tudi mladoletne osebe, priljubljena pa so predvsem za vožnjo po naseljih. Kar je zaskrbljujoče za potnike v kvadriciklih je, da proizvajalcem ni treba prestati varnostnih protokolov in testov, ki jih zakonodaja zahteva za osebna vozila.
Takšna vozila so zelo popularna v nekaterih evropskih državah, manj v Sloveniji, kjer pa jih je na cestah tudi že kar nekaj. V nekaterih državah se jih poslužujejo celo tisti, ki so izgbili vozniški izpit za osebno vozilo in so lahko tako legalno udeleženci v cestnem prometu. Več se je o o tovrstnih vozilih začelo pisati šele s prihodom Renaultovega električnega dvoseda twizyja, ki je obljubil nizke lastniške in vzdrževalne stroške. Twizyja so na Euro NCAP testirali že leta 2014. Takrat je dobil dobre ocene za trk od spredaj in s strani. Zahvaljujoč vgrajeni zračni blazini je bila glava dobro zaščitena, slabše so bili zaščiteni ostali deli telesa.
Varnost slabša kot v starih avtomobilih
Dve leti kasneje so pri konzorciju spet preizkusili varnost težkih štirikolesnikov in nekoliko prilagodili svoje teste. Testirali so štiri modele, chatenet CH30, aixam crossover GTR, bajaj qute in microcar M.GO.
Toyota IQ brez težav prejela oceno pet zvezdic
Po testih so pri Euro NCAP proizvajlce in zakonodajalce pozvali na zaostritev varnostnih protokolov in izboljšanje varnosti. Njihovi testi so namreč razkrili, da so vozila zelo nevarna, če pride do trka. Testirali so čelno trčenje v oviro in trčenje z boka. Trčenje so izvedli pri nekoliko nižji hitrosti kot leta 2014, znižali so jo iz 63 km/h na 50 km/h. Nobeno vozilo ni osvojilo več kot dve od petih možnih zvezdic za varnost, kar je zelo slaba ocena. Ko so na istem testu pod enakimi pogoji preizkusili mini mestno osebno vozilo toyoto IQ, je ta brez težav prejela maksimalno oceno.
Vsa vozila so ob trku utrpela resne deformacije karoserije, kar je rezultat vgradnje manj trdnih materialov. Varnostni pasovi so se ponekod raztrgali, v nekaterih primerih je odtrgalo vozniški sedež. Pri vseh štirih vozilih se je premaknil volan, ki je priletel vozniku v glavo in povzročil hude poškodbe.
Zračna blazina le marketinški trik
Microcar M.GO je bil edini pri katerem je za doplačilo na voljo zračna blazina, toda test je pokazal, da je popolnoma neučinkovita, saj je glava testne lutke vseeno udarila ob volanski obroč. Pri Euro NCAP so zapisali, da je vgradnja zračne blazine brez večjih strukturnih ojačitev le marketinški trik v tem avtomobilu.
Pri konzorciju so v zaključnem mnenju zapisali, da so testirana vozila nevarna, tudi, če so jih testirali po prilagojenih in ohlapnejših pravilih. Zaskrbljujoče po njihovem mnenju je, da ta vozila, ki so bila včasih neugledna in grda, zdaj postajajo oblikovno atraktivna. Po testu tudi opozarjajo, da njihova varnost nikakor ni primerljiva z varnostjo podobno velikih osebnih avtomobilov.
Menijo pa tudi, da lahko proizvajalci izboljšajo njihovo varnost. Šef Euro NCAP Dr. Michael van Ratigen pravi: "Že preproste spremmbe dizajna lahko vodijo do izboljšanja." Nekaj večja teža zaradi dotanih ojačitev karoserije tudi ne bi smela pomeniti bistveno višjih stroškov," še meni Ratigen.
Cahent CH30
Aixam crossover GTR
Bajaj qute
Microcar M.GO.
Za traktor moraš imeti izpit, za delovne stroje moraš imeti izpit. Za tele pa imaš izpit od mopeda, ki pa …
Dobro, da ne sledijo tvoji logiki, ker potem bi morali prepovedat tudi traktorje in delovne stroje...
Prosim, dve luknji.<br />Ker ima dve nogi.<br />Upam.