Začasne kazenske carine Evropske unije za električne avtomobile, proizvedene na Kitajskem, so v veljavi. Prva se je odzvala Tesla, ki je v Nemčiji model 3 podražila za dva tisoč evrov. Američani bodo morali pri uvozu verjetno plačati 20,1-odstotni dodatek. Višina carin je različna, saj je odvisna od pripravljenosti avtomobilskih proizvajalcev na sodelovanje z EU. Tarife bodo sprva veljale začasno, šele novembra bo odločeno, ali jih bo dejansko treba plačati. Na zurnal24.si smo se pogovarjali tudi s predstavnikom MG Motor.
Tilen Hojč, ki je v Sloveniji odgovoren za prodajo vozil znamke MG, nam je dejal, da jim trenutna zaloga 100-odstotno električnih vozil omogoča dovolj stabilno prodajo, da prebrodijo 4-mesečni rok, ki sta si ga EU in Kitajska zadali za ponovno pogajanje. "Glede cen je na tej točki še težko govoriti, zagotovo pa se bomo potrudili, da na kupce ne bomo prenesli negativnih učinkov trenutne geopolitične situacije. Lahko pa na dobrih primerih iz prakse, kot je na primer povečanje cen na modelu tesla model 3, vidimo, da je to včasih lažje napisati, kot pa dejansko izvesti v praksi," pravi Hojč, ki glede verjetnosti potrditve večjih carin za kitajska električna vozila v EU z mesecem novembrom pravi, da bo vse odvisno od več dejavnikov, vključno s trenutnimi političnimi in gospodarskimi razmerami, pa tudi z rezultati uradnih preiskav in pogajanj.
Kaj bo z retroaktivnostjo?
Meni pa, da bi uvedba carin v trenutnih razponih vplivala na širše trgovinske odnose med EU in Kitajsko. Po njegovem mnenju bo morala EU oceniti tveganja in koristi takšnega ukrepa, zlasti glede na možne povračilne ukrepe Kitajske. "Carine zagotovo bodo sprejete, vprašanje je zgolj, kako visoke bodo in tudi, ali si bo EU upala uvesti retroaktivnost na te carine in tako na svoje države članice prenesla zelo težko nalogo, kako to retroaktivnost sploh uvesti v njihov državni pravni okvir," pravi Hojč.
Sogovornika smo vprašali tudi, ali meni, da so lahko na področju 100-odstotno električnih vozil kljub carinam cenovno konkurenčnejši od evropskih proizvajalcev? "Ob upoštevanju dejstva, da je SAIC (lastnik MG Motors) deležen najvišjih dodatnih carin v višini skoraj 38 %, smo, oziroma bomo postavljeni pred težko odločitvijo, kako konkurenčnost sploh zadržati. Vsi smo tako postavljeni pred dilemo – ali strošek carin prenesti (v celoti ali delno) na kupca, ter tako sprejeti dejstvo, da bo prodaja drastično padla, ali pa vozila prodajati po konkurenčnih cenah in tako izzvati neprofitabilnost lastnega uvozniškega posla. Zagotovo pa smo pri MG mnenja in delamo v smeri, da naši kupci ne bodo deležni negativnih učinkov te, na trenutke, brezpredmetne trgovinske vojne," odgovarja Hojč.
Cena in tudi vsebina bo ključna za kitajske znamke
Trenutno EV vozila znamke MG predstavljajo 17-18 % celotne prodaje znamke, kjer MG4 EV še vedno drži primat, saj predstavlja 95-97 % prodaje BEV vozil. Cilj znamke je postopna elektrifikacija celotne modelne palete. "S tem ne mislim prehoda na popolnoma električna vozila, temveč zlasti na elektrifikacijo pogonskih sklopov – uvedbo hibridnega pogonskega sklopa ter razvoj in uvedbo novega priključno hibridnega pogonskega sklopa. Ravno slednji, s katerim se ponaša novi MG HS, je odličen dokaz inženirske prefinjenosti SAIC-ovih inženirjev. Zagotovo podatek o EV dosegu (do 100 km) predstavlja nov mejnik za vsa PHEV vozila v C-SUV segmentu in dokazuje ambicioznost ter znanje znamke MG Motor," še pravi Hojč.
Na predstavitvi nove generacije športnega terenca MG HS so britanski predstavniki znamke poudarili, da je njihova konkurenčna prednost ponuditi večje vozilo za ceno manjšega vozila, ki ga ponuja konkurenca. Hojč pravi, da je to strategija tudi v Sloveniji: "Odličen primer tega je naš MG ZS, saj se ta po dimenzijah praktično uvršča v C-SUV in ne B-SUV segment. Vsak model izpod znamke MG prinaša določene unikatne posebnosti, ki so značilne zgolj in samo za ta model. Seveda pa je vsem našim modelom skupno dejstvo, da želimo ponuditi največ avta za kupčev denar, bodisi je to dimenzijsko, bodisi je to vezano na serijsko opremljenost samega vozila, kjer se MG v primerjavi s konkurenco prav tako uvršča v sam vrh."
Pogajanja potekajo
Trenutno potekajo pogajanja med EU in Kitajsko, da bi preprečili dokončno uvedbo carin. EU se s carinami odziva na visoke subvencije, ki jih kitajski proizvajalci avtomobilov prejemajo od vlade in ki po mnenju EU vplivajo na konkurenčnost. Ali je uvedba carin smiselna, je sporno, številni predstavniki avtomobilske industrije, predvsem nemški premijski proizvajalci, ki množično prodajajo svoja vozila na Kitajskem, so se izrekli proti.
Na druge modele znamke Tesla carine nimajo vpliva. Model Y za Evropo prihaja iz Grünheideja v Nemčiji, serije Model S in Model X iz ZDA. Tesla je že pred nekaj tedni napovedala, da bo dvignila cene, če pride do carin.
Kaznovani so bili tudi evropski proizvajalci
Tarife ne zadevajo le kitajskih proizvajalcev, ki svoje avtomobile prodajajo v Evropi, kot so MG, BYD in Nio. Obstajajo tudi številne evropske znamke, ki izdelujejo svoje avtomobile na Kitajskem in jih uvažajo v Evropo. Med njimi sta med drugim BMW in Polestar oziroma Volvo, pa tudi Dacia na Kitajskem proizvaja najcenejše električno vozilo ta hip, spring.
Na dolgi rok in s takim načinom dela evropskih birokratov se nam ne piše dobro. Poglejmo solarno energijo.... carine in …