Espace želi na Mars, a bo Luna dovolj

Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Gregor Prebil Renault espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Gregor Prebil Renault espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Gregor Prebil Renault espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Gregor Prebil Renault espace Foto: Gregor Prebil Renault espace Foto: Anže Petkovšek Espace Foto: Anže Petkovšek Espace
Renault espace je s povsem novim konceptom uporabnega avtomobila v marsičem znova pionir, kot je bil prvič pred 30 leti. A še tako pogumnim pionirjem se včasih tudi zalomi. Škoda, da se ne pelje tako dobro kot izgleda na zunaj in znotraj.
Oglej si celoten članek

Tako pa tudi espace težko prikriva nekatere kompromise, nevredne premium vozil, kaže naš test.

Novi espace je brez dvoma eden najbolj opaznih avtomobilov leta 2015. Z njim so pri znamki Renault želeli pobiti več muh na mah in marketinške smernice spet ukrojiti po svojih vizijah. Kot dolgoletni kralj evropskih enoprostorcev se skuša na tron večjih monovolumenskih vozil, s katerimi večina proizvajalcev zadnja leta niza predvsem rdeče prodajne številke, vrniti v te dni tako čislani podobi križanca.

Foto: Anže Petkovšek Espace Poskus uporabne drugačnosti se je dobro posrečil - visoka in dolga postava, nasajena na velika kolesa, ozke steklene površine in številni detajli s svetili vred izražajo na cesti vtis moči, zmogljivosti in modernosti, z velikim ščepom prestiža in dobrega smisla za drzno, a ne predrzno oblikovanje.

Smer - vesolje!

Zelo dober vtis se za potnike nadaljuje v prostorni in svetli notranjosti, ki deluje povsem enoprostorsko zaradi številnih trikov - ločeni in v vse strani pomični sedeži druge vrste, ogromno odlagališč vključno s tistimi v dnu, dovolj prostora za majhne in velike, opcija tretje sedežne vrste … Največ pa je prihranjenega za voznika, ki se težko znebi občutka, da ne pilotira letala, če ne že vesoljske ladje. Seveda je veliko odvisnega od stopnje opremljenosti, najvišja oprema initale paris je prav nesramno razkošna s svojo večbarvnostjo in v usnje odete sedeže in obloge, imitacijo prestižnih materialov, celostno ambientalno nočno osvetlitvijo, velikim panoramskim steklom, malimi detajli ...

Merilniki so vsi digitalizirani, pred nosom informacije kaže HUD zaslon. Ukrojenost armaturne plošče je podobna kokpitu tudi zaradi vzvoda vesoljske ročice robotiziranega menjalnika in še bolj velikega informacijskega zaslona, podobnega na glavo postavljeni tablici. Tudi deluje po klasičnem principu tablice, saj nova generacija R-linka prinaša premikanje med “stranmi” s pomočjo prstov, od katerih je vsaka namenjena svojemu področju. Prek zaslona nastavljamo večino nastavitev, izbiramo program samodejnega parkiranja, nadzorujemo svojo eko vožnjo …

Foto: Anže Petkovšek Espace Le klimatizacija je hvalevredno v večjem delu prepuščena klasičnim gumbom. A iskanje povsem običajnih nastavitev lahko jemlje veliko časa in pozornosti, sem ugotavljal med vožnjo, poleg mestoma zelo vprašljive intuitivnosti se mi je pojavil tudi dvom v trajnost takšne rešitve, ko veliki zasloni prevzemajo toliko funkcij. Saj veste, kaj in s kakšno hitrostjo se dogaja na zaslonu pametnega telefona po kakšnih petih letih uporabe.

Uf, to pa malce spominja na Apollo 13

Navidez spodobno kvaliteto izdelave v notranjosti je v testnem avtu pokvarila ena od letvic, ki je pričela nemarno odstopati od podlage. Voznikov naslonjalo za glavo pa je opletalo kot v kakšnem 25 let starem taksiju. Zgodnjeserijska proizvodnja? Srčno upam.

Težje v ta izgovor verjamem glede delovanja robotiziranega menjalnika, ki je brez alternative v opremi. Čeprav prepričuje, da je avtomatik, temu ni tako - zahteva privajanje pri pravilni izbiri smeri vožnje in  deluje zoprno počasno.

Klasični ročni ali dvosklopčni menjalnik bi bil hitrejši, pravi avtomatski menjalnik precej udobnejši. Da bi bila mera polna, mi je v enem od poskusov speljevanj menjalnik povsem odpovedal poslušnost, avtomobil pa preko "jaslic" na armaturki zahteval takojšen poseg serviserja ne glede na pregovarjanje in trike s ključem (odklep-zaklep). Ko je bila na poti že servisna služba, se je mirujoči avto po kakih 15 minutah sam toliko streznil, da je menjalnik znova pričel delovati.

Tudi dizelski motor me ni prepričal. 1,6 litra pač ne more streči dovolj dobro skoraj petmetrskemu vozilu, ki tudi s ceno odkrito meri na prestižni razred. Pri križarjenju deluje uglajeno, a ko sem ga spodbodel, se je pričelo mučenje, dve turbini ter tipka za program sport gor ali dol. Kot da bi me motor in menjalnik oba v en glas jela spraševati, kaj da se grem. Ne, z espacom se ne gre iti lova na kakšnega nemškega suva, pa četudi se germanu motorna oznaka prične “le” na številko 2.

Renault escape initiale Paris dCi 160 EDC

Motor:1.598 ccm, 118 kW/160 KM, 380 Nm pri 1.750 vrt./min


Poraba na testu:7,5 l/100 km, 128 g CO2/km


Zmogljivosti:202 km/h, 9,9 sek 0-100 km/h


Cena:41.990 €

AvtoTest


Oblika, notranje udobje, prostornost, drznost.


Menjalnik, vožnja, vprašanje trajnosti, cena.

Udobje.

Brez dvoma, espace skrbi za vse navzoče, kot le malokateri avto v tem cenovnem razredu. Masažni sedeži, parkirni avtomat, podiranje zadnjih dveh vrst sedeže prek tipk, različne varnostne asistence … Ampak vedno znova me francozi razočarajo pri radarskem tempomatu. Espacov denimo deluje le do določene hitrosti. Stop&go funkcija med gnečo? Prezapleteno!

 
Vožnja.

V ovinkih je espace obremenjen s pretiranim guganjem, avto deluje težko. Volan je precej anemičen, vtis nekoliko popravi “štirikolesno” zavijanje, ki se odziva glede na hitrost avtomobila in omogoča lažje manevriranje.

 
Konkurenti.

Recept novega espaca je v mnogočem unikaten in zanimivo bo videti, kdo se mu bo upal slediti prvi, če sploh. Med klasičnimi avtomobili pa so med najbolj očitnimi rivali povsem novi ford s-max, ki je zagotovo bolj dinamičen avto in bo po zaslugi opreme vignale prav tako “prestižen”. Svojo mero adutov pa imajo tudi VW sharan, opel zafira tourer ali citroën C4 grand picasso, če se omejim zgolj na enoprostorce.

 
Vrednost.

Oguljeni espace s šibkejšim dizlom s ceno prične tik pod mejo 30 tisočakov. Initiale paris je najbolj prestižno opremljen, a cena 41.990 evrov je …. no, zasoljena. Espace je tako opremljen resda dnevna soba na kolesih, a premium občutek je precej bled na drugih področjih. Za primerjavo, za takšno ceno se dobi že mercedes-benz razreda V.

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.