Ena na ena: hibridni pogon proti dizelskemu

Foto: Gregor Prebil Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Foto: Žurnal24 Toyota auris TS
Primerjava. Krog po Sloveniji je razkril, kje so prednosti hibrida in kaj ostane dizlu.
Oglej si celoten članek

Vsakdan. Marsikateri zagovornik klasičnih dizlov meni, da hibridni pogon ne ponuja takšne vsestranskosti, a na drugi strani jih veliko kupi dizla, čeprav z njim na dan naredijo le nekaj kilometrov in le redko zapeljejo na avtocesto. Zagovorniki hibridnega pogona pa imajo močne argumente glede učinkovitosti in udobja, še bolj pa glede čistosti izpuha s primerljivo močnim dizlom. Tudi pri uporabnosti ni več nobenih razlik, saj baterije v sodobnih hibridih ne krnijo več prtljažnikov, je pa manjša hiba večja masa, ki se lahko pozna v ovinkih.

Dvoboj na cesti

Foto: Žurnal24 Toyota auris TS Da bi ugotovili, kaj so prednosti in slabosti dizla in hibrida med vožnjo, smo toyota aurisa TS zapeljali na testni krog po državi, in sicer tako po podeželju kot po avtocesti ter čez gorski prelaz in po mestu. Preizkus je potekal istočasno, zato so bile razmere izenačene. Pri dizlu smo uporabljali indikator prestav, pri hibridu je bilo mogoče tudi pri večjih hitrostih dobršne dele poti opraviti zgolj na elektriko.

Porabo po posameznih etapah smo merili s potovalnim računalnikom, končno porabo pa z izračunom dejanske porabe in prevoženih kilometrov.

Foto: Žurnal24 Primerjalni test dizla in hibrida

Med potjo razlike očitne


Zanimivo, da se je poraba pri dvojici po skoraj 300 kilometrih razlikovala šele pri drugi decimalki, a so se po posameznih odsekih jasno odražale prednosti enega ali drugega. Za koga je torej dizel in komu bi bolje služil hibrid? Pri obeh je prvi pogoj, ki upraviči višjo ceno od klasičnega bencinarja, da na leto naredite najmanj 15.000 kilometrov. Test je dokazal, da je dizel v prednosti, če veliko večino poti naredimo po avtocesti ali če je naša vsakodnevna pot z izrazitimi višinskimi razlikami. Hibrid v preostalih scenarijih dosega boljšo porabo, izpusti so precej manjši.

Podatki o vozilu: toyota auris TS (hibrid – 1,8 HSD)
Pogon: 100 kW (136 KM), navor 207 Nm
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,97 litra/100 km
Izpust na testu (po tovarniški specifikaciji): 1,6 kg NOx, 24,2 kg CO2
Cena: Od 22.500 evrov
Plusi: Udobje (avtomatik), sodelovanje bencinarja in elektrike, mestna vožnja, čistost v primerjavi z dizlu.
Minusa: Hrup CVT-menjalnika pri naglem pospeševanju, večja masa.

Podatki o vozilu: toyota auris TS (dizel 1,4 D-4D)
Pogon: 66 kW (90 KM), navor 205 Nm
Zmogljivosti: 175 km/h, 13,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,91 litra/100 km
Izpust na testu (po tovarniški specifikaciji): 32,5 kg NOx, 32,2 kg CO2
Cena: 19.090 evrov (luna)
Plusa: Varčen motor, dobro preračunana prestavna razmerja ročnega menjalnika.
Minusa: Pomanjkanje moči pri nizkih vrtljajih, neprepričljivi pospeški.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 11:49 7. April 2014.

    Minus pri hibridu. Ne moreš ga kupiti z ročnim menjalnikom.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.