Nič posebej revolucionarnega ne zna, prav tako to ni tip avta, ob katerem bi na dolgo razpredali o vpadljivosti. Pa vseeno jih je že mnogo na naših cestah in kupcem ne morem očitati ničesar resnega, kvečjemu pritrdim lahko, da so prav fino izbrali. Še na boljšem pa so, če imajo že takšnega po prenovi.
Zakaj je torej suzuki SX4 cross tako zanimiv za slovenske ceste? Morda ravno zaradi pristopa "vsega po malem in v pravšnji meri". Ravno prav moden je, da lahko govorimo o križancu, ravno prav velik, da ohranja okretnost na parkirišču ali ozki cesti navkreber in nizdol, ravno prav je prostoren, da zlahka postreže štiričlansko družino vključno s prtljago, ravno prav sodoben je lahko, da z modernimi asistenčnimi sistemi poskrbi za varnost in udobje … Kaj pa zmogljiv? Nadpovprečno!
Je tudi ravno prav vreden?
Sliši se zanimivo, a SX4 cross je s 4,3 metra dolžine največji Suzukijev model. Japonci, strokovnjaki za izrabo vsakega centimetra, so si torej lahko dali duška. S prenovo, najbolj opazno predvsem od spredaj, so mu po več kot štirih letih na trgu želeli dodati nekaj prezence in recimo, da jim je to uspelo.
Še bolj mi je všeč, da pri Suzukiju znajo slediti trendu in narediti "evropski" avto znotraj, saj so povečali površino z mehkimi materialov. Sedenje je v redu, fizična stikala velika in pregledna. Digitalizacijo so raje v celoti prepustili infozabavnemu sistemu, na katerega pa se je potrebno navaditi, saj nima nobenega gumba. Upam, da bo ta trend v avtoindustriji kmalu prenehal - vozniki si želimo vsaj vrtljivi gumb za glasnost!
Je pa omenjena infozabava serijski del opreme že pri drugi od treh oprem, prav tako tudi kamera za vzvratno vožnjo, gretje sedežev ali polni LED žarometi. Kar impresivno, koliko opreme ima v resnici lahko SX4 cross, ki ga srečate na cesti!
Tempomat je vedno serijski, samodejno zaviranje v sili AEB pa je vgrajen zgolj pri najbogatejši opremi "elegance", ki ima tudi radarski tempomat. Testni avto je imel oboje, a je opozarjanje na nevarnost trka pustilo priokus, saj je celo v nastavitvi "near" (senzor je manj občutljiv) zelo živčno opozarjalo na "nevarnosti". Neposrečeno za slovenske vozne navade, vsaj v mestni vožnji.
Zadnji potniki vstopajo skozi na široko odpirajoča vrata. Nastavljivo dno prtljažnika je zelo koristno in uporabno, prtljažnik razmeroma velik.
Prijetno me je presenetila vožnja. Nekoliko povišana oddaljenost od tal po prenovi ni posebej vplivala na stabilnost vozila, ki se lahko pelje prav dinamično skozi ovinke, tudi vsled dokaj natančnega volana. Morda le ročici sicer solidno preračunanega ročnega menjalnika manjka nekaj več natančnosti. Med sedežema je še vrtljivi gumb za 4x4 pogon, če ga ima SX4 vgrajenega. In kar škoda bi bilo, da ga ne bi imel, saj s tem avto dodobra izkoristi terenske predispozicije. Upravljanje s 4x4 je enostavno, avto pozna sredinsko blokado diferenciala in program za spolzko cestišče, medtem ko ena od nastavitev prilagodi prenos moči športnejši vožnji.
Motor je vreden posebne omembe. 1,4-litrski turbinsko podprti bencinar se rad zavrti ter ne skopari s kazanjem mišic. Drugače, kot smo vajeni pri marsikateri drugi znamki. Poraba je glede na povedano čisto OK, pri raznovrstni vožnji se je gibala pri sedmih litrih.
Če se pod črto vprašam, kaj si še lahko zaželim od prevoznega sredstva takšnega kova, mi ne pade na pamet nič posebnega. Zaželim si lahko le, da cena ni previsoka. In če se zadovoljnim s srednjo ravnjo opreme, ki ji razen (živčnega) aktivnega zaviranja AEB nič bistvenega ne manjka, je cena tik nad 20 tisočakov za uporaben avto s 4x4 pogonom in 140 "konjičev" zelo vabljivih.
Podatki o testnem vozilu (suzuki SX4 S-cross elegance)
Motor: 1.373 cm3
Moč: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 220 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.300 × 1.785 × 1.580, medosna razdalja 2.600
Odmik od tal (v mm): 180
Prtljažnik (v litrih): 440 - 1.269
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 128 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 23.800 (ni upoštevan "serijski" popust 2.000 evrov)
PLUSI: uporabnost, motor, cena, oprema na drugem nivoju
MINUSI: kompromisi pri dodatni opremi, delovanje AEB
Nima šibedaha jajca.