Analitiki nam že dolgo zagotavljajo, da se bodo cene električnih avtomobilov sčasoma znižale, kar se bo dogajalo hkrati s povečevanjem prihrankov, ki jih bodo proizvajalce dosegli s povečevanjem proizvodnje, padle pa bodo tudi cene baterij.
Obljubljali so tudi, da bodo do leta 2025 električni avtomobili stali približno toliko kot njihovi tekmeci z motorji z notranjim zgorevanjem. Vendar pa se do zdaj nič od tega še ni uresničilo. Prav nasprotno, podražili se niso le klasični avtomobili, ampak tudi električni. Zdi pa se, da je končno prišlo do prelomne točke, do katere sicer ni prišlo po naravni poti, ampak je vajeti zategnil Elon Musk.
Pocenitev ni le kozmetična
Znižanja cen, ki si jih je v zadnjem času privoščila Tesla Motors, gotovo niso kozmetične. Zgolj v zadnjih treh mesecih je namreč podjetje cene za model Y v ZDA znižalo za solidnih 29 odstotkov, enak trend pa je preneslo tudi na Kitajsko in v Evropo. Pogled na Teslin cenik je zato prestrašil mnoge prodajne direktorje, ki so se morali odzvati na odločitev Tesla Motors.
Na Kitajskem sta cene takoj znižali podjetji Xpeng in Seres, v ZDA pa je Ford ceno mustanga mach-E, ki je tam prodajna uspešnica, čez noč znižal za približno 5.400 evrov. Pri Fordu so hkrati napovedali, da bodo letos za razvoj električnih avtomobilov namenili tri milijarde dolarjev. Fordov izvršni direktor Jim Farley je pred nedavnim povedal, da bo povsod izbruhnila cenovna vojna. Mercedes-Benz je cene električnih vozil za zdaj znižal le na Kitajskem, kar gotovo ne bo dovolj. Tudi pri Renaultu so napovedali prilagoditev cen svojih električnih vozil in rahlo znižanje cene renaulta megana E-tech. Vendar to znižanje gotovo ne bo dramatično.
Kdo bo zmagal?
Pri Automotive News Europe so poročali, da več nemških avtomobilskih managerjev pri zniževanju cen ni voljno slediti Elonu Musku. Mercedes-Benzov direktor Ola Kallenius je povedal, da gre njegovemu podjetju z električnimi avtomobili dobro in so v prvi četrtini letošnjega leta dosegli boljše rezultate od pričakovanih prav po zaslugi konstantnih cen.
Tudi pri Volkswagnu ne načrtujejo korenitega znižanja cen električnih avtomobilov, prav tako pa tudi ne pri Renaultu. Renaultov glavni finančni direktor Thierry Pieton je povedal, da ni prave vzpodbude za znižanje cen in vstop v spiralo padanja, ki jo poskušajo zasukati nekateri tekmeci. Analitik Daniel Roeska pa napoveduje, da bi lahko znižanje cen na koncu udarilo po samem podjetju Tesla Motors.
"Tesla Motors ne žrtvuje le svojih marž, da bi prevladalo na trgu. Do določene mere si spodkopava dobro ime in vrednote znamke, ki jih je zgradilo. Ti vidiki pa so zelo pomembni prav v premijskem segmentu, kje sta dojemanje znamke in njen socialni status v središču prodaje," pojasni Roeska.
Vendar pa bo to kupcem gotovo všeč, saj bodo lahko teslo model 3 kupili za ceno peugeota e-2008, teslo model Y pa za ceno kie e-nira ali škode enyaqa iV. Zdi se torej, da pravi cenovni pretres Tesline tekmece šele čaka in samo čas bo pokazal, kako dolgo bodo lahko zdržali pritisk ali kako dolgo bo Tesla Motors lahko zdržal svoj "dumping".
tesla že ve zakaj lahko spusti cene.. ko bo imel trg pod sabo- kar pomeni da bo zbirsal konkurenco, bo …
... ja, in "auspuh" imajo pa žal še vedno v Šoštanju , in to OOOgrrrooooomennnnnnn ... !!! ! !!!
Musk ne dela dumpinga, ker povprečno pri avtomobilu zasluži čez 9000$. Ostali ne morejo spustiti cene, ker pri svojih avtomobilih …