Empa, švicarski zvezni laboratorij za raziskave materialov in tehnologije, je opravil raziskavo, s katero so hoteli odgovoriti prav na zgornja vprašanja. S praktičnim preskusom, med katerim so v zaprtem prostoru namenoma povzročili gorenje baterije, so hoteli preveriti, katere nevarnosti se skrivajo v baterijah in kako nevarne so snovi, ki se sproščajo med njihovim gorenjem.
Sodelavci laboratorija so med poskusom, ki so ga izvedli v testnem predoru v Hagerbachu na vzhodu Švice, požar baterije snemali iz različnih zornih kotov in preskušali dejavnike, kot so gašenje z vodo, vpliv zunanjega zraka na gorenje, tvorba saj in podobno.
Glasno in silovito
In kako je videti gorenje baterije? Poskus je pokazal, da baterija v primeru, ko pride do kratkega stika, najprej glasno poči, nato pa se razvije gost oblak saj. Trenutek pozneje se iz baterije sprostijo dolgi curki plamenov.
Izsledki raziskave so pokazali, da bi se gasilci lahko s požarom, kljub navidezno večji silovitosti, lahko spoprijeli na enak način kot s požarom avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, stene in tla predora ali garaže pa tudi ne bi bile ogrožene bolj kot ob požaru dizelskega ali bencinskega avtomobila. Sodobni prezračevalni sistemi predorov in garaž se lahko namreč enako učinkovito spoprijemajo tudi z izzivi, ki jih predstavlja gorenje električnih vozil.
Vendar pa po drugi strani težavo predstavlja voda, ki se je med gašenjem električnega avtomobila porabi veliko več. V laboratoriju poudarjajo, da ta nikakor ne sme zaiti v kanalizacijski sistem, saj vsebnost strupenih snovi lahko celo stokratno presega dovoljene vrednosti. Po drugi strani pomirja vsaj dejstvo, da zelo jedka in strupena fluorovodikova kislina, ki bi lahko uhajala iz poškodovanih litij-ionskih baterij, med nobenim od poskusov ni dosegla kritične koncentracije.
Čiščenje zaupajmo strokovnjakom
Laboratorij je opozoril, da naj lastniki garaž ne poskušajo sami odstraniti saj, ki bi na stenah in tleh garaže nastale med požarom električnega avtomobila, saj so zelo strupene. Med drugim namreč vsebujejo velike količine kobaltovih, nikljevih in manganovih oksidov, ki lahko na nezaščiteni koži povzročijo hude alergije. Čiščenje po požaru električnega avtomobila je torej treba prepustiti strokovnjakom.
Pri nemški gasilski zvezi so dodali, da so med njihovim delom spoznali, da električni avtomobili sicer gorijo drugače kot bencinski ali dizelski, vendar pa dejansko ni velike razlike med požaroma avtomobilov z visoko zmogljivo električna baterijo ali denimo 80 litri goriva. Odločilni faktor za potek požara so namreč drugi materiali, ki se lahko vnamejo zaradi primarnega požara. Avtomobili imajo namreč danes v potniškem in motornem prostoru več plastičnih oblog kot nekoč, večje pa so tudi gume, zato njihova požarna obremenitev dva- do trikratno presega tisto izpred dveh ali treh desetletij.
Če torej gasilci vedo, da bodo morali gasiti električni avtomobil, na kraj nesreče pošljejo cisterno z vsaj 5.000 litri več vode. Goreči električni avtomobil je namreč treba stalno hladiti, saj bi se sicer lahko baterija spet vnela. Poleg tega je med požarom težko zagotoviti varno odvajanje odpadne gasilne vode, kar pa v bistvu ni nič drugače, kot v primeru požara avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje. Tudi v tem primeru se namreč z vodo meša veliko nevarnih snovi. V skrajnem primeru je treba celo odstraniti podlago, na kateri je gorel avtomobil.
Li-Ion baterija gori toliko časa, da pogori. Z vodo je ni mogoče pogasiti in bi gorela tudi na dnu morja, …
vem da ta moj komentar ne spada tu ampak ja...in isto je z novimi cepivi...bolje prvo pocakat da vidimo kaksni …
no toliko o dreku na elektriko bebci