Trenutno se na cestah Evropske unije vozil okoli 252 milijonov osebnih avtomobilov. V primerjavi z letom 2021 je to odstotek več. Najnovejši podatki Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev ACEA kažejo, da so električni avtomobili lani predstavljali 13,5 % novih registracij, dizli pa celo odstotek manj. Baterijski električni avtomobili trenutno predstavljajo le 1,2 % celotnega voznega parka, dizlov pa je še vedno 40,8 %. Več kot vozil z dizelskim motorjem je zgolj bencinskih avtomobilov, ki imajo 50,6-odstotni deleže. Hibridi, priključni hibridi ali avtomobili na LPG in zemeljski plin imajo preostali delež - najbolj zastopani so hibridi s 3,1-odstotnim deležem in avtomobili na plin z 2,6-odstotnim deležem.
Dizelski avtomobili najbolj prevladujejo v Latviji (65,8 %) in Litvi (63,5 %), ki sta edini državi, kjer imajo dizelski avtomobili delež nad 60 % voznega parka. Sledita ji Portugalska (58,8) in Hrvaška (56 %). Tudi v »zeleni« Avstriji so dizli zastopani s 53 %, podobno priljubljeni so tudi v nekdanjih dizelskih velesilah – v Franciji (53%) ali Španiji (55,7%). ), v Sloveniji je delež okoli 50 odstotkov.
Tudi na Norveškem, ki ima največji delež električnih avtomobilov na cestah, ACEA ocenjuje, da predstavljajo dobro petino voznega parka (20,8 %), dizli še vedno predstavljajo 38,5 % celotnega voznega parka. Še bolj razširjeni so kot bencinski avtomobili (28,7 %). Drugače je na Nizozemskem, kjer dizli predstavljajo le 9,8 % voznega parka.
Čez 100 let pa zagotovo ;-)
Nikoli jih ne bi, ampak vse bo narejeno pod prisilo Bruslja.
Električarji bodo popularni dokler se ne povrnejo vložki vodilnih politikov in bogatašev. Potem pa upajmo, da bodo resne raziskave alternativnih …